Hoe engels ingestelde laptop op nederlands krijgen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stekkie

Hoe engels ingestelde laptop op nederlands krijgen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:55

Mijn moeder heeft al een tijdje een niewe laptop, en m'n stiefvader heeft m toen geinstaleerd en volgesmij gewoon nederlands aangeklikt. Toen die eenmaal opgestart en al was, gaf ie alles in het engels aan. M'n stiefvader heeft volgesmij alles geprobeert, maar dat ***ding is niet op nederlands te krijgen... :? :?
Heb t net zelf ook geprobeerd en weet toch redelijk veel van computers, krijg het ook niet voor elkaar..
Kan natuurlijk ook zijn omdat ik al die moeilijke engelse computer woorden niet weet hihi, dus durf niet zomaar alles aan te klikken ;)

Wie heeft de gouden tip en kan mij vertellen hoe het wel werkt?
En wie maakt mijn moeder heel blij.. ?! :Y)

Shadow0

Re: Hoe engels ingestelde laptop op nederlands krijgen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:58

Je kunt Windows niet omschakelen naar Nederlands, je moet dan een andere cd hebben en de hele installatie opnieuw doen. Helaas.
Als het een laptop is waar je de software van de laptopbouwer hebt gekregen kun je het beste even met de helpdesk bellen.

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:00

Hmm, ja maar je kunt toch gewoon nederlandse instelling doen. Mijn laptop heeft dat namelijk ook. Dat hij gewoon documenten, afbeeldingen, muziek aangeeft.. ipv documents, pictures blabla..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:03

En je hebt een Engelse windowsversie? Maar toch 'documenten' etc? Bijzonder, ik heb dat nog nooit gezien. (Het zou met veel moeite wel kunnen trouwens, want je kunt de locatie en dus ook de naam van 'Mijn documenten' veranderen. Maar dan is de rest van het besturingssysteem nog echt in het Engels, dus ik vraag me af of dat de moeite is?)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:04

Installatie opnieuw doen is de enige optie inderdaad en dan echt goed kiezen tijdens de installatie.
Mijn vriend had die fout bij onze laptop ook gemaakt en bij mijn moeders laptop zat hij toen wat hij fout had gedaan.

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:06

Ooww dan zal het idd wel niet goed zijn gegaan bij de t installeren...

En Shadow0, misschien begrijp ik het dan niet helemaal ;) Je hebt vast gelijk, kwa installeren heb ik niet zo heel veel verstand. Maar dacht dat het wel te veranderen was! Maar als dat de enige optie is, dan moet ze dat maar doen denk..

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:21

Er is wel een optie, en dat is een MUI (multilingual user interface) pack installeren voor de windows versie die jij hebt.
Zo kun je een Engels besturingssysteem hebben, maar al je menu's e.d. in het Nederlands.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:27

Waarschijnlijk is het te simpel, maar heb je al geprobeerd om bij configuratiescherm je landinstellingen op nederland te zetten? :+