Ik ben bezig met de verwerking van onderzoeksgegevens.
De helft van het onderzoek is online ingevuld en via een mooi programma omgezet in kant en klare graffieken en tabellen. maar daar heb ik helemaal niks aan want:
De andere helft is door mensen handmatig ingevuld.
Ik heb van de afdeling onderzoek dit alles gekregen, met in een excel bestand alle variabelen en ingevulde antwoorden.
Ik heb nu het bestand keurig handmatig verder ingevuld aan de hand van de papieren vragenlijsten.
Resultaat, een prachtig excel bestand met allemaal eentjes, nulletjes, andere cijfers en tekst van open vragen.
Maar hoe maak ik hier in hemelsnaam leesbare tabellen en graffieken van zoals dat online programma kon?
De afdeling onderzoek kon me alleen vertellen dat ik in excel ook opdracht kan geven voor het maken van graffieken, ze wisten alleen niet hoe. Ik heb al op de graffieken knop geklikt, maar volgens mij moet je je variabelen dan anders hebben ingevuld dan dat er nu staat? Ik weet het ff niet meer
mijn enige idee is opnieuw gaan turven en handmatig proberen tabelletjes te maken.Is er hier iemand met een beetje excel of verwerkingsprogramma's die weet of ik wat kan bakken van mijn prachtige bestand?

Ik ga me er eens over buigen van de week.