Goede studenten laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Goede studenten laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:44

Mijn zus begint volgend jaar een HBO opleiding psychologie. Daarnaast gaat zij dan ook zeer waarschijnlijk op zichzelf, dus ze is op zoek naar een goede, betrouwbare laptop, het liefst niet duurder dan €700. Samen hebben we een beetje research gedaan, maar het viel ons op dat het heel wisselend is. De één zweert erbij, de ander vindt het helemaal 3 x niks. Tegenwoordig zijn er zoveel laptops, zoveel verschillende merken; kortom: we zien door de bomen het bos niet meer.
Wie kan ons verder helpen? :)

Alvast bedankt!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:28

Ik heb van de week op een topic gereageerd, waarin ongeveer dezelfde vraag werd gesteld..

even zoeken...kom er zo op terug.

*edit*
Amanda_T @ [TV] nieuwe laptop

Sence

Re: Goede studenten laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:52

Toshiba satellite

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 05:46

Zo zie je maar weer dat meningen verschillen, want ik zal never nooit meer een Toshiba Satellite kopen... Ding moest na een maand alweer weg voor reparatie, ze zijn hem bij Toshiba zelfs nog een maand kwijt geweest en hij werd in no-time sloom, zonder dat ik er gekke dingen mee deed als downloaden oid.

Na een jaar is het ding om zeep geholpen en heb ik een andere nieuwe laptop gekocht, een HP Pavilion, wereldding :D Was alleen wel iets boven jouw budget. Ze hebben veel verschillende soorten in die serie TS, dus zeker de moeite waard om even te bekijken. Het zijn stevige, snelle maar ook zeker mooie laptops.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:14

Ik heb een HP Pavillion DV5 1150ed (hele mond vol)
Ziet er heel mooi uit, werkt ook superfijn. 320 gig harde schijf, 4 gig werkgeheugen en een dual-core processor.

Hij koste 670 euro bij Mediamarkt. Ben er heel erg blij mee!

HP is mij aangeraden door een ICT mannetje die vertelde dat HP en Toshiba's de meest betrouwbare en degelijke computers waren. Ze worden daarom ook veel gebruikt bij bedrijven. Dell zou ik in ieder geval nooit kopen. Ik ken iemand die daar heeft gewerkt en er worden daar heel veel onderdelen gerecycled. Dus best veel mankementjes daardoor.

http://www.laptopshop.nl/product/60581/ ... 150ed.html

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:25

Ik ben nu ook druk aan het zoeken naar een goede studentenlaptop, en heb er op het moment 7 op mijn lijstje staan waar ik uit ga kiezen ( :o )Mijn budget ligt tussen de 0 en 900 ongeveer, het scheelt toch wel dat mijn ouders m'n laptop betalen....

De merken die nu op mijn lijstje staan zijn:
- HP Pavillion DV6 1180 kost 816,-
- Sony Vaio NS21Z/S kost 752,-
- Dell Studio 15 kost 753,98 (zelf samen te stellen)
- Sony Vaio FW21M kost 892,50
- Toshiba Satellite A350 - 12D kost 829,-
- Toshiba Satellite A350D - 20E kost 815,-
- Sony Vaio BZ12XN3 kost 768,- Ex BTW, dus inc = 913,92
(De laatste valt waarschijnlijk af vanwege te weinig opslagcapaciteit)

Zo, een hele mond vol :+ Mijn broer heeft zelf een Sony Vaio, vandaar dat er daar 3 van tussen staan, het bevalt hem gewoon heel goed. Zelf heb ik nog geen persoonlijke voorkeur, moet het lijstje nog een aantal keer goed nalopen :)

edit: Zal de prijzen er even bij vermelden :)
Laatst bijgewerkt door Liex op 17-06-09 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:30

Ik heb een HP pavilion. Deze heb ik ook tijdens mijn studie gekocht. Ik had een lijst gemaakt van programma's die ik wilde kunnen draaien. Ik deed een technische opleiding dus veel programma's vergen veel intern geheugen en een goede videokaart. Hij is nu 4.5jaar oud en hij doet het nogsteeds geweldig!

In neem aan dat jij met name het office-pakket en internet gebruikt voor je opleiding? Op veel laptops zitten dan waarschijnlijk meer opties dan dat jij nodig hebt. Maar ik zou persoonlijk kiezen voor een HP (,asus of jewel, maar die staan niet in je lijstje).

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:31

Asus heeft niet mijn voorkeur, daar hoor ik slechte verhalen over.. :n
Jewel ken ik niet? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:38

Jewel laptops kan je zelf in elkaar laten zetten, met of zonder besturingsprogramma, etc. Deze laptops zijn ideaal als je speciale wensen hebt, maar ik denk dat de TS al een goede keuze kan maken met de door haar opgezette lijst!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:52

Is het bv ook de bedoeling om filmpjes te bewerken ed?
Is het alleen voor de studie of ook voor vrije tijd en dan met name spellen ed?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:54

ik zou gaan voor HP of Acer!
Ik heb mijn acer travelmate al 4 jaar en hij gaat nog altijd super! Een beetje trager dan de nieuwe modellen maar dat is ook normaal!
Mijn vriend heeft pas een nieuwe acer gekocht met een mega harde schijf en alles en dat was rond de 500 €. (Als aanrader zou ik ook in een echte computerwinkel kopen en niet zomaar in de carrefour/mediamarkt omwille van de service achteraf! Als student kan je je laptop niet zomaar een maandje missen!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:59

Ik vind de service bij Acer ronduit slecht (ook rechtstreeks). Na 3 jaar heb ik wegens het compleet vastlopen en niet meer te redden mijn HP gekocht die het nogsteeds doet!

Alvast een tip: Partitioneer je harde schijven en gebruik één harde schijf voor al je data, zodat als je een schijf moet rebooten o.i.d. je niet meteen je data (papers e.d.) kwijt bent!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:00

Ik heb nu een jaar een HP Pavilion. Ik heb hem via mijn vader zonder BTW weten te kopen, dus dat scheelt aardig wat geld. Ik vind het een superlaptop! Ik heb er verder niet echt veel verstand van, maar ik geloof dat de harde schijf 320 GB is, en het werkgeheugen 3 GB. Hij is nog steeds supersnel, en ik ben er erg blij mee :)

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:02

bij mij doet de computerwinkel gewoon de service! Dus voor alle laptops die zij verkopen (niet enkel acer) en ik heb er geen problemen mee! Het is daarom dat ik zeg dat je best bij een computerwinkel kan kopen ipv in een grote keten! De computerwinkel hier heeft als service voor studenten dat je hem zaterdagochtend kan binnen brengen en dan sowieso zondagavond terug kan gaan halen. Omdat veel studenten hier door de week op kot (kamers) zitten!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:04

Mijn laptop van HP kostte 500 euri :) Ben er heel tevreden mee!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:13

Momenteel heb ik een laptop van Samsung. Wat een super goed ding! En hij heeft zijn uiterlijk ook mee :D
Hij kostte mij nog geen €600,-. En er zit ook nog eens 2 jaar garantie bij.
Hiervoor had ik een Asus. Ook een prima laptop. Maar mijn oma wilde hem na een jaar van mij overkopen :+
Maar uiteindelijk heb ik toch liever de Samsung.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:17

Tja ik heb een Packerd Bell die ik al 2,5 jaar heb, en ik ben er super tevreden mee! volgens mij maakt het niet zo uit hoor... :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:17

Ik hoor veel slechte verhalen over Acer

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:23

Ik zelf heb een Dell en ben er heel tevreden over! Type weet ik zo uit mijn hoofd niet, kan ik wel even voor je opzoeken als je wilt Juul?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:28

Acer moet je niet kopen.. daar zijn heeeel veel slechte verhalen over, dat hij vaak vast loopt enzo.
Zelf heb ik een Toshiba Sattelite. Na een maand moest hij terug omdat hij niks meer deed.. moederbord kapot :oo
Maargoed, zat nog garantie op dus niks aan de hand. Daarna nooit meer problemen gehad (heb hem nu vanaf januari)
Alleen zo nu en dan een beetje gekloot met internet, maar dan kan ook aan ons eigen internet liggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:34

Tegenwoordig heb je ook de witte macbook voor een eurootje of 700 - 800, ook een heel fijn dingetje. Maargoed ik ben dan ook een apple freak :o

Qua windows, ik zou zeggen Toshiba, HP of Sony :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:17

Wij hebben zelf een Acer gekocht voor de emigratie naar Nieuw-Zeeland, wat inmiddels alweer 4 jaar geleden is. Dat ding heeft nogal wat meegemaakt, maar daar hebben we nooit problemen mee gehad.

Anyway, mijn zus heeft nog wat research gedaan en er is tot mijn verrassing geen HP, Dell, Sony of Toshiba uitgekomen, maar het is een Siemens geworden: http://www.beslist.nl/computers/d000066 ... 10137-002_).html

Bedankt voor alle reacties! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:18

Owow, succes met Siemens :(:) ik krijg nog steeds geld van ze :7

Ik had een amilo, ding werd aangeraden door mijn opleiding, ding was 1300 euro.. ding was binnen 2 weken kapot aan de fabrieksfouten.. en serieus iedereen met een amilo had dat :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:23

Echt? := Wij hebben er erg goede dingen over gehoord. Nauwelijks mensen met problemen..
Ben benieuwd hoe lang 'ie het volhoudt dan, haha. Ik houd je wel op de hoogte Sjans. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:24

Is goed :D

Ik zie trouwens nu pas dat dit topic van jou was :')