Internet..... GRRRR!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Internet..... GRRRR!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 19:28

Nou, wilde net verbinding maken met het net: Weinig of geen verbinding met het internet. Monitortje in de taakbalk met daarvoor zo'n geel verkeersbordje! Wat ik ook deed, ik kon GEEN verbinding maken met het net. Nu heb ik wel verbinding (anders kon ik dit natuurlijk niet tikken!) maar hoe kan ik dat voorkomen? Buren hadden wél internet maar ik dus niet. Soms haat ik het net zó érg dat ik er gewoon denk om mee te kappen, bij mij is er altijd wel wat :( :(

Ik snap absoluut niet hoe het gekomen is dattie geen connectie kon maken. Ik vinkte alleen iets weg maar wat weet ik echt niet meer. (maarja, als ik zou stoppen zou ik Bokt missen natuurlijk, alhoewel? op m'n werk kan ik ook op het net komen, met alle gevolgen van dien :D :D)

Ook had ik een heel erg raar ip-nummer!!!!!

Janine1990

Re: Internet..... GRRRR!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:07

Te ver van je modem af?
Ik krijg dat namelijk als ik buiten zit, en dus te ver van het modem af. Valt regelmatig internet uit. Niets doen is het beste, of even naar het modem toelopen, hij verbindt vanzelf weer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 20:08

Gaat niet. Mijn pc staat helemaal boven, en de router staat bij de buren! (gedeelde lijn)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:12

Je pc is neem ik aan met een kabel verbonden met het modem? Tenminste, zo hadden wij dat samen met onze buren :P
Hoever staat het modem ongeveer van jouw laptop af? Of eigenlijk de plaats waar je graag zit met je laptop?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:15

keertje stroom van het kastje halen, hebben wij ook wel is

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 20:15

Was dat maar zo dat er een kabeltje aanhing, alles is draadloos. Mijn desktop pc zit ongeveer 300 meter van de router vandaan. (Ik zit (2 etages, dus zolder) boven, en de router staat beneden bij de buurtjes in de woonkamer, 2 etages naar beneden, dus het signaal moet door ong 3 muren heen.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:17

Hmm, en je gewone pc heb je er geen last van dus?
300m lijkt me wel erg ruim gerekend?
Want als het goed is heeft een router een bereik van 100m?
En ik heb al problemen als ik in de tuin zit, zo'n 10 meter achter huis, of op het terras, 20m.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 20:21

Zo gezien: ik zit helemaal boven (zolder, 2e etage) en de router staat in de aangrenzende woning helemaal beneden (begane grond) op de stereo bij de tuindeur in de woonkamer.

Sorry, was wel een héle ruwe schatting, denk zo'n ... ja, 100 meter of zoiets. Ik zit eigenlijk op de grens van het uitzendbereik van de router!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:34

Dan vrees ik dat het wel erg moeilijk wordt om de verbinding beter te krijgen. Ben zelf ook erg benieuwd of er ook een signaalversterker is voor een modem, wil in de zomer gewoon lekker buiten bokken.

Afijn, technisch ben ik ook niet, misschien dat een andere bokker een oplossing heeft?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:03

hmm dan weet ik t ook niet:P: misschien nog een router op de 1e verdieping zette :Y)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:30

100 meter is erg veel hoor, een 2e etage ligt ongeveer 5 meter boven de benedenverdieping. blijft lastig als je niet weet wat je weggevinkt hebt