Internetverbinding wordt steeds slechter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Internetverbinding wordt steeds slechter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:13

Pffff.... zo ik heb even 2 seconde internet. Het probleem is: Mijn internet vliegt er elke dag zo'n 10 keer uit, waarna ik er maar mee kap omdat er dus niet mee te werken valt. Elke keer geeft 'ie weer wat anders aan, bijv.:

- Your DSL is down (een bericht van Speedtouch)
- Je gateway is offline
- De webpagina kan niet worden gevonden
- Er is een probleem met de IP-adressen
- Er is een probleem met de router

enz. En dit wordt dus steeds erger..

Ook geeft ie de ene keer aan wel verbinding te hebben wat hij dan dus niet heeft, en de andere keer geeft ie aan geen verbinding te hebben terwijl die dat wel heeft.

We hebben internet via een verdelingskastje en kabels. En volgens mij zit het probleem dus in dat verdelingskastje. Maar het grootste probleem is dat ik er van mijn vader niet mee naar de winkel mag omdat hij dat niet nodig vind. 'Want je hebt toch van tijd tot tijd wel internet'....

Is er hier iemand die verstand ervan heeft en weet wat ik er zelf aan zou kunnen doen?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:17

Waarom denk je dat het probleem in het verdeelkastje zit, zijn de problemen ontstaan sinds je die ertussen hebt gezet?
Bel anders de helpdesk van je provider (hoef je niet voor naar de winkel lijkt me), voor hetzelfde geld ligt het probleem wel in de server, dan krijg je wel vaker van die wisselende storingen.

Anoniem

Re: Internetverbinding wordt steeds slechter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:25

Oh sorry dat was ik er vergeten bij te zetten: de pc beneden die direct naast het kastje zit en die er volgens mij ook niet tussen heeft heeft wel altijd internet, daarom denk ik dat 't aan het kastje ligt, dr zit ook een verroeste stekker in dat kastje, maar volgens m'n vader ligt het daar niet aan. We hebben internet van KPN, maar dat kastje (modem heet dat geloof ik) is niet van KPN..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:49

Kun je niet even je inet provider bellen? Vaak kunnen die je via de klantenservice helpen/tips geven. Hoef je ook niet naar de winkel ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:39

Dat kastje kan ook de router zijn, die zorgt voor een goede doorgave van het signaal naar de andere pc(s). Misschien niet de juiste router, of dat tie (door de roest???) niet goed werkt.