draadloos internet via usb?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zij

draadloos internet via usb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:31

ik vroeg mij af hoe goed internet via zo`n dommel is. (zo heet dat toch?) en wat kost dat? waar moet ik op letten voor ik er aan begin?

mijn kabel voor internet is kapot buiten mijn huis, maar upc wil het niet maken. heel gedoe, maar nu heb ik dus amper internet (zeer slecht signaal en valt vaak uit) en het ziet er niet naar uit dat upc er iets aan gaat doen ook al zijn ze het verplicht.

nu zoek ik dus een andere oplossing, en ik weet dat er ooit die reclame was van kpn. heeft alleen kpn dan? of meerdere bedrijven?
heeft er iemand ervaring?
is dat goede kwaliteit?
welke prijs moet ik aan denken? (maandelijks? of is het alleen eenmalige kosten voor zo`n dommel?)

wie maakt mij wegwijs?

edit: heb al gevonden waarom ik er niks over kon vinden op internet... :o het heet geen dommel maar dongel ;) haha. maar ik heb hem ook voor op mobieltjes gevonden? maar wordt niet echt wijzer of je ook zo`n ding los kan kopen zonder nieuwe laptop, of zonder niewe telefoon, of zonder vast internetabbonement.

ik wil gewoon alleen `mobiel` internet voor op mijn laptop...

frankiej

Re: draadloos internet via usb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:04

vodafone heeft t ook: mobiel internet. vanaf 19,95 per maand
ik heb er geen ervaring mee, ook niet met de dongel.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:05

maar dat is dus voor die usb-stick incl internet en die kun je op alles met een usb-poort aansluiten? of kan maar op 1 apparaat worden geïnstalleerd? (ik zou hem dan ook graag op mijn telefoon aan willen sluiten als dat dan toch kan...)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:06

Ik heb van Hi gehad. Het was een actie, gratis een maand mobiel internet op je laptop.

Geen idee of het werkt, heb het nooit aan de praat gekregen op mijn laptop :P

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:10

dat klinkt niet echt veelbelovend...

ik heb een telefoon abbo van vodafone, miusschien dat ik het kan combineren en mijn tel. abbo wat omlaag kan doen als de kosten niet omlaag gaan. ik heb veelteveel belminuten nu... :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:14

Ik heb zo'n dongel gehad van KPN omdat we een aansluiting hadden aan gevraagd. Dan krijg je tijdelijk een dongel zodat je niet zonder internet zit in de periode dat je nog niet bent aangesloten.
Wat betreft de kosten kan ik je dus niks vertellen. Bij een aansluiting kreeg je 500Mb erbij. Wat overigens heel vlug op is!

Wij hadden de dongel en op de laptop en op de pc. Je kan dan niet met beide tegelijk op internet. Maar je kan het dus wel op meerdere pc's gebruiken.
De verbinding is heel goed. En het instaleren erg eenvoudig!

Maar denk persoonlijk dat het erg kostbaar is.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:16

vodafone is een hele goeie provider, ze zullen het met internet dan toch ook niet verwaarlozen?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:50

maar neem aan dat mijn telefoonwinkel mij er dan ook wel meer over kan vertellen dan. zal eens langs gaan om te vragen. anders. zou nog wel blij zijn met wat meer ervaringen ;)