Senseo latte select of Princess cafe italiano?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Senseo latte select of Princess cafe italiano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:13

Nou de titel zegt het al.
Ik twijfel tussen deze 2 apparaten. Ik heb nu al 7 jaar het eerste type Senseo, en deze voldoet prima. Maar ik ben dol op cappuchino. Ik klopte eerst altijd de melk op, maar na vele ontploffingen in de magnetron, melk die niet meer schuimt etc, wil ik graag wat makkelijkers.

Een tijdje geleden heb ik de krups dolce gusto gekocht. Geweldig lekkere koffie. Maar die cups zijn belachelijk duur, zeker die van cappuchino en latte macchiato.
En als ik vrij ben drink ik zo 3-4 bakken koffie (cappuchino) achter elkaar.
Dus deze maar op marktplaats verkocht.

Nou de volgende 2 blijven dus over.

Senseo latte select.

Afbeelding
Prijzen tussen 140 en 200 euro.

En de princess italiano. Het plaatje is die van de hema maar is van dezelfde fabrikant.
Afbeelding
Bij de hema nu voor 89 euro.

Ik heb al op verschillende vergelijkingssites gekeken.
En allebei hebben ze zowel slechte ervaringen als goede. De senseo schijnt snel geen goede opgeklopte melk meer te geven. En de princess is wat lastiger in gebruik, en lekt nogal snel.

Dus vraag ik het hier maar, wie heeft er ervaring met 1 van deze apparaten?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:18

Wij hebben de senseo :)
En zolang je hem aldoor goed schoonmaakt (via dat programma) na gebruik doet hij het heel goed met de melk :) ik vind hem in ieder geval heel erg fijn :)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:19

Wij hebben die Princess, ik vind 'm heel fijn.. Heb nog nooit last gehad van lekken en vind 'm ook niet lastig in gebruik (tja, het werkt anders dan een senseo, maar lastig is het echt niet :D )

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:38

Oeh ik wist niet dat die Princess bestond!
Had ook al zitten kijken naar de Dolce Gusto, maar fijn te weten dat die dan toch echt te duur is voor het normale gebruik.... ben zelf niet gek op Senseo koffie dus wilde die ook al niet kopen, maar dan is die Princess misschien leuke keuze :D

Wat gebruik je daar in dan? Ook pads ofzo?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:41

je kunt pads gebruiken maar ook 'gewone' gemalen koffie!

iefke

Re: Senseo latte select of Princess cafe italiano?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:31

LZP -> VT

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 05:47

Wij hebben de Latte Select en hij valt vies tegen. Je kunt er vanalles leuks mee, en de normale koffie is ook erg lekker die hij zet, maar de "melkvarianten" zijn niet warm maar lauw. En elke keer dat schoonmaken is ook wel vervelend. Als je heb gebruikt hebt moet je het melkbakje afwassen, die klik je er weer op en vervolgens lekt er nog een paar uur melk in dat bakje. Stel dat je op vakantie gaat ofzo, ligt daar dus lekker dagen, of zelfs weken, melk te rotten, bah! Je kunt hem wel doorspoelen met water om hem te reinigen, maar dan krijg je weer dat het water gaat lekken, ook niet fris...

Nee, als wij hadden geweten wat we nu weten voor we hem kochten hadden we er never nooit 200 euro aan uitgegeven!

Herbie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 05:58

Heb als 1e de Latte van Senseo gekocht (inmiddels 3 mogen uitproberen) Alle 3 werkte ze niet goed. Uiteindelijk de Prinsses gekocht. Helemaal tevreden over. Lekkere koffie en goede opgeschuimde melk. Wel even wennen!!! Je moet echt even nadenken als je koffie zet. Goed voor de brain, haha!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:59

Ok, als ik het zo lees is de princess dus stukken beter dan de senseo? Apart ja, de senseo is 2 keer zo duur.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:44

ik heb de dolce gusto en ik denk dat die andere apparaten niet kunnen tippen aan een dolce gusto ondanks dat de cups wat duur zijn. De koffie die eruit komt is echt heet in verglijking met een senseo. En je kunt er ook ice coffee mee maken en echt lekkere chocomel. Met princess heb ik geen ervaringen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:50

Nou de dolce gusto heb ik al gehad. Ik vond de koffie best lekker maar in verhouding wat je ervoor betaalt niet hoor, zo bijzonder is ie niet.
En belachelijk duur, bijna 5 euro voor 16 cups, dat zijn dus 8 cappuchino's? Dat vind ik dus veel te duur. En ik vind het niet handig dat ze die cups zowat nergens verkopen. Pads voor de senseo en dergelijke koop je in elke winkel.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:48

En Elles verplaatst hem weer naar TV :+ Omdat het meer een vraag is over een apparaat en niet zozeer over eten/koken gaat ;)

De Senseo staat hier trouwens ook al jaren :) Die Dolce Gusto heb ik wel eens naar gekeken, maar cupjes daarvoor heb ik inderdaad ook nog niet veel in de winkel gezien. Alleen daarom zou ik die Senseo al aanhouden. Pads liggen overal, tot in de Aldi toe. En die smaken ook prima zijn zijn hartstikke goedkoop.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:14

bij ons verkopen ze die cupjes in bijna alle supermarktenl. Ik ga ze trouwens meestal in duitsland halen daar kosten ze maar 3,99

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:28

Nou ik ga niet altijd naar AH ofzo. En wat Elles zegt, senseo pads liggen ook bij de aldi of kruidvat of iets.
En 3,99 is wel goedkoper ja, maar nog steeds 4 euro voor 8 cappuchino's, is 50 cent per stuk...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:36

Ik vind de senseo erg tegenvallen, nu hebben we een nog duurder apparaat (nespresso) maar die is wel ontzettend lekker en goed!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:21

Heb je inmiddels al een keuze gemaakt?
Ik heb afgelopen week een senseo latte select in de zilver kleur gekocht.
We hebben er welgeteld 1,5 dag van mogen genieten.
Toen trok de deksel vacuum, en was niet meer open te krijgen.
Dus ik moest m maar opsturen.
Gedaan, en nu krijg ik een brief dat die niet meer te repareren valt en ik een nieuwe krijg.
Maar als ik de reactie van Herbie90 lees zal het vast niet bij 1x blijven.
Mocht dat zo zijn dan vraag ik geld terug en ga ik een duurder apparaat kopen, waar ook bonen in kunnen.