Inbelverbinding pop-up en dan springt computer offline

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Inbelverbinding pop-up en dan springt computer offline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 16:00

Wie weet wat er aan de hand is?

Toen ik mijn laptop net had ben ik een keer op een draadloos netwerk gegaan (onbeveiligd) om gewoon eens te testen. Normaal gebruik ik gewoon altijd het snoertje. Sinds die tijd krijg ik regelmatig zo'n pop-up met "Inbelverbinding". Als ik dat wegklik dan gaat mijn pagina waarin ik bezig ben op off-line. Dat vinkje moet ik dan eerst weer weghalen voordat ik verder kan. Het gebeurt vooral als ik een typfout maak (www.botk.nl ofzo)

Ik word het onderhand een beetje zat en wil graag weten hoe ik hier vanaf kom. Ook is mijn computer veel minder snel met internet verbonden dan voorheen. In het begin stak ik het snoer er in en had ik 2 seconden later verbinding. Nu duurt het meestal 2 minuten voordat er verbinding is.

Hij draait op Windows Vista, mijn laptop is een HP Pavillion DV5-1150ed waar ik verder overigens tevreden over ben.

frankiej

Re: Inbelverbinding pop-up en dan springt computer offline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:50

ken vista niet zo maar tis te proberen:
in je netwerkverbindingen even rechtsklikken op elke verbinding behalve je internet en je LAN verbinding. overigens: als je erop staat met de muis laat ie zien welk apparaat er aan vasthangt. vervolgens klik je op uitschakelen. dan kan ie die verbindingen niet meer gebruiken om ermee te proberen op internet te komen. om je verbinding maken te versnellen, moet je iemand even vragen of ie je pc instelt met een vast ip adres en geen door dhcp toegewezen adres. nogmaals ik heb weinig kaas gegeten van vista, I hate it, xp ken ik door en door.