Spooknetwerk?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Spooknetwerk?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:28

Hee bokkers!

Sinds kort valt bij mij wat raars op: naast mijn normale verbinding krijg ik soms ook een ándere verbinding door met een hele andere naam via wifi! Vaak blijft het even in beeld staan en dan - poef! - is het weer weg. (Slecht signaal trouwens, niet erg stabiel) (al 2 x overkomen!!!)

Wat zou het kunnen zijn? De overburen kunnen het niet zijn, anders zou het door tig muren moeten gaan. Wie kan dit raadsel oplossen?

frankiej

Re: Spooknetwerk?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:54

een goed signaal kan wel degelijk door een aantal muren. misschien zit er een sterkere antenne op, dat weet je ook nooit.
ik zit hier in het buitengebied met de dichtstbijzijnde huizen op ca. 100 m. als ik scan op netwerken, vindt ie er allicht enkele maar kan er geen verbinding mee maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:24

Ik heb er hier standaard 5 tot 8 tot mijn beschikking. En die moeten ook stuk voor stuk minstens een heel aantal muren door :+

Maar verbindt je computer daadwerkelijk met dat netwerk of wordt 'ie alleen beschikbaar om mee te verbinden indien gewenst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:51

Wat Nouks zegt, ik heb er ook vaak een stuk of 6 in m'n lijst staan. Rijtjeshuizen he. :D :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 06:46

Alleen maar beschikbaar (dus aanklikbaar!), Nouks. En de verbinding is daarvan heel erg onstabiel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:10

Das niks vreemds. Dat netwerk zal dus ergens bij jou in de buurt zitten maar net te ver weg om stabiel te zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:01

Dat is idd heel normaal, ik woon in een flat en krijg ook genoeg verbindingen, op 1tje die maar 2 streepjes heeft kan ik ook van profiteren maar die is wel onstabiel, heb gelukkig mijn eigen beveiligde netwerk.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:03

Bij mij staan er ook altijd een stuk of 5, terwijl ik niet eens in een rijtjeshuis woon. Maar het zijn wel allemaal beveiligde netwerken dus ik kan er niets mee. Maar het is dus zeker mogelijk om meerdere netwerken te ontvangen bij de Wifi.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:26

Ik heb ook meerdere netwerken om op te internetten. Gelukkig hebben wij thuis ook gewoon een normaal beveiligd netwerk, de andere netwerken kan ik wel op internet, maar vallen redelijk vaak weg. Moet zeggen datwij wel buitenaf wonen, hebben wel buren, maar wonen niet midden in de wijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:35

Ik kan ook vaak kiezen (afgezien van de beveiliging).
Wel wisselt het regelmatig welke ik zie. Momenteel zie ik er maar 2, de mijne en een andere. Maar die andere heb ik nog nooit eerder gezien.