alle foto's kwijt??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

alle foto's kwijt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 20:17

Het blijkt dat mijn broertje al mijn foto's op de D schijf heeft gezet ivm ruimte, en een snelkoppeling gemaakt heeft in mijn C schijf bij mijn afbeeldingen. Ik wist dat niet, en heb dus mijn D schijf helemaal leeg gemaakt zodat mijn laptop misschien iets sneller zou werken, omdat hij zo traag was.
Sommige mappen waren te groot voor de prullenbak en heb ik dus direct verwijderd. Nu ben ik jaren foto's kwijt :'(
Het schijnt dat dingen nooit helemaal van je pc verwijderd worden, maar hoe kan ik ze dan toch nog terug vinden?? Er staat bij mijn afbeelding nu alleen een loze snelkoppeling, waar ik niet meer bij kan komen :'( Ik baal er zo ongelovelijk van....

Kan iemand mij misschien helpen?

(ja vanaf nu zal ik ze regelmatig opslaan op cd := )

lovey_ou

Re: alle foto's kwijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:20

zitten ze niet nog in de prullenbak? :)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 20:21

chantalvdv schreef:
Sommige mappen waren te groot voor de prullenbak en heb ik dus direct verwijderd. Nu ben ik jaren foto's kwijt :'(

En sommige, kun je in dit geval beter lezen als: bijna alle...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:27

Daarom, back-ups maken. Daar is het nu helaas een beetje te laat voor, ik hoop dat een andere bokker wat zinvollers te zeggen heeft want dit is natuurlijk gewoon zwaar balen :(:)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:31

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:43

uhhhmm ja ik moet nu heel hard nadenken hoe het ook alweer heet, maar de mogelijkheid bestaat wel idd...

ik neem aan dat je windows gebruikt.
alles wat je 'verwijdert' van je comp blijft nog ergens in een ver hoekje op je harde schijf staan. dit kan je terug halen door een systeemherstel (zo heette het dus.. :) ) uit te voeren. (mits je deze niet hebt uitgeschakeld, maar denk het niet. staat standaard ingesteld).
hiermee kan je je comp terugzetten naar bijvoorbeeld de dag vóórdat je alles van je D-schijf gewist hebt. en dan haalt hij dus alle gegevens terug.
deze vind je ergens op je comp, weet alleen even niet meer waar.. maar misschien ben je hier al een eindje mee geholpen?

edit: google even op "systeemherstel". daar vind je wel wat geloof ik ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:50

Systeemherstel gaat, voor zover ik weet, alleen over de systeem bestanden, drivers, instellingen, dat soort dingen. Op persoonlijke bestanden die verwijderd zijn heeft het geen invloed. Of ja, denk ik maar ik kan me vergissen, eeuwen geleden dat ik daar iets mee gedaan heb.

Als je een bestand verwijderd op een PC dan wordt de data niet van je harddisk gehaald maar wordt er alleen aangegeven dat het bestand weg is. Je ziet het dus niet meer staan, als je iets nieuws op de disk zet kan dat over een verwijderd bestand heen, maar tot die tijd staat al je data nog (onzichtbaar) op je harddisk. Met undelete programma's kun je die bestanden meestal weer terug halen. Iig zolang je de disk niet volgezet hebt met nieuwe data want in dat geval worden je verwijderde bestanden overschreven.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:09

idd zoals bart al zei: vooral niets nieuws op je d-schijf opslaan!
kan je broer je nog wel onder je ogen komen?? wel een dombo om daar helemaal niks van te zeggen.

overigens een handig programmatje bart. ben het nu ook aan het binnenhalen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:10

Totaal geen ervaring met het programma (gebruik een Mac), is de eerste hit op Google en Lifehack.com is normaal wel een OK site.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:26

Thanks voor de antwoorden iig!
Bart: Kan ik dat bestand ook gratis downloaden, of moet ik het bestellen. Krijg namelijk een inlog code :=
Nu ben ik niet zo heel handig, dus moet ik misschien maar even om hulp vragen thuis :')

@ Frankiej: Mijn broertje heeft het wel gezegd hoor, maar ik wist niet hoe of wat. Ik dacht dat de koppeling op de D schijf stond. Ik ben zo niet technisch namelijk, en dacht wel even wat te kunnen verwijderen zodat hij wat sneller werd :o

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 06:00

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 01:05

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 02:10

chantalvdv schreef:
Het blijkt dat mijn broertje al mijn foto's op de D schijf heeft gezet ivm ruimte, en een snelkoppeling gemaakt heeft in mijn C schijf bij mijn afbeeldingen. Ik wist dat niet, en heb dus mijn D schijf helemaal leeg gemaakt zodat mijn laptop misschien iets sneller zou werken, omdat hij zo traag was.
Het schijnt dat dingen nooit helemaal van je pc verwijderd worden, maar hoe kan ik ze dan toch nog terug vinden?? Er staat bij mijn afbeelding nu alleen een loze snelkoppeling, waar ik niet meer bij kan komen :'( Ik baal er zo ongelovelijk van....

Kan iemand mij misschien helpen?

(ja vanaf nu zal ik ze regelmatig opslaan op cd := )

wat jij wil kunnen maar heel weinig mensen :S helaas :( ik ben dr ook veel kwijt doordat mn schijf kapot is gegaan tot 2x toe... vanaf mn 14de tot mn 20ste alle foto's weg!!!! een vriend van me krijgt het er wel nog af..maar de verwijderde ook niet...terwijl hij echt best hoog zit met dat werk :S

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:01

als je bestanden uit de prullenbak weg zijn,
zijn ze ook voorgoed weg.
koop een externe schijf en gooi daar alles op en sluit hem aan als jezelf achter de pc gaat zitten en koppel hem af als je weg bent/gaat

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:08

Zoals ik al zei; ook als bestanden uit je prullenbak zijn verdwenen staat de data nog gewoon op je harddisk. Het is dan een stuk lastiger om de bestanden terug te krijgen maar helemaal weg zijn ze niet :)

Maar goede backups maken is een erg goed plan! Houd er ook rekening mee dat je al je data kwijt bent bij brand/diefstal als je alleen een externe harddisk hebt voor je backups.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:12

en daarom heb ik er 2. eentje bewaar ik op een ander adres om dat brandrisico voor te zijn