internet opent lege tabbladen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

internet opent lege tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:14

Het gaat om een regelmatig terugkerend probleem bij het gebruik van mijn internet: ik ben aan 't rondsurfen en opeens worden er eindeloos veel lege tabbladen opgestart.
Het valt me op dat dit (m.n.?) gebeurt wanneer ik op hyves aan 't rondkijken ben; ik sluit dan een hyvespagina af en mét dat ik dat doe worden er eindeloos veel lége tabbladen bijgevoegd in mijn scherm. Daar is m'n computer dan vervolgens niet zo van gediend met meestal als einde dat ik de computer opnieuw op kan (moet!) starten (waarbij je soms ook andere programma's onjuist afsluit e.d.). Soms lukt het met taakbeheer de computer tot bedaren te brengen en de schermpjes allemaal tegelijk te sluiten (waarbij je dus ook je overige zoekresultaten kwijt bent).

Hebben meer mensen hier last van? & kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik dacht zelf eerst aan een toetsenbord of muis die bleef hangen (het leek me niet kenmerkend voor een virus daar er lége tabs worden opgestart), dit is echter uitgesloten.

frankiej

Re: internet opent lege tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:28

kan zijn dat het pop-ups zijn. in de internetopties ff nakijken of je de pop upblokkering wel aan hebt staan. en anders daar ook ff kijken hoe explorer met pop-ups om moet gaan.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:31

Even een stipje
Ik heb dit ook vaak en ook na of tijdens hyven

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:48

Pop-ups worden bij mij geblokkeerd. Pop-ups zijn overigens vaak advertenties e.d. óf dingen die je zelf hebt aangeklikt, echter: het zijn lége tabbladen die worden geopend, eindeloos, niet eenmalig.

edit: overigens wel bedankt voor het meedenken natuurlijk.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:07

is het al opgelost?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:23

Het is best mogelijk dat de eigenlijke pop-up wordt geblokkeerd en een tabje wordt geopent. De javascript-code die de popup probeert te openen gaat net zo lang door met proberen tot je hem afsluit (= hyves sluiten). Kan je je browser niet zo instellen dat hij een maximum aan popups kan openen? Dat zou in dit geval een (tijdelijk) oplossing kunnen zijn. Anders gewoon niet meer op Hyves komen ;) :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:08

dan zou het een verkeerde versie van java kunnen zijn??
ik heb die van www.sun.com
is het probleem overigens ook aanwezig als je surft met firefox of googlechrome?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 13:55

uhm .. - het probleem is nog niet opgelost.
- ik zal m'n vriend vragen jullie advies eens te lezen vanavond, mag hij ermee aan de slag :Y)

bedankt voor 't meedenken weer iig!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:03

Ik heb het ook op 1 computer, alleen als ik op hyves zit.. Inmiddels laat ik die computer staan, of als ik er op ga, ga ik niet op hyves :+ .
Soms lukt het inderdaad om hm via taakbeheer rustig te krijgen, maar meestal is opnieuw opstarten de beste manier. Hij opent er niet 1 of 2.. nee als je hm z'n gang laat gaan, opent ie er wel 100 of meer.. :Y)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:59

Iemand nog tips of ideeen hier tegen?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:13

Ik heb van de week de nieuwe internet explorer gedownload (hyves gaf ook aan; u gebruikt een oude versie blablabla).. Sinds ik dat heb gedaan, is het niet meer gebeurd..
Of dat ook echt daarmee te maken heeft, weet ik niet!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:14

Dit had ik gisteren toevallig nog, ontzettend vervelend.
Inderdaad ook bij hyves, maar bij mij opent hij niet alleen lege tabbladen, maar ook nieuwe hyvestabbladen.
Ik kan hem ook vrijwel altijd opnieuw opstarten.. :\

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 18:20

Bij mij gebeurt het helaas ook nog steeds, en ik meen dat het laatst zelfs ook op Bokt 'n keertje gebeurde. Geen idee wat nu precies de aanleiding is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:14

Ik heb echt precies hetzelfde probleem, maar niet speciaal als ik op hyves/bokt zit.
Opnieuw opstarten hoeft niet Sodeletuut; ctrl+alt+del en dan de iexplore.exe taak stoppen :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:11

Uhm Vanillia dat hlpt soms ook niet....
Enkel als je gelijk dat doet en niet een tel later dan pakt hij het nog wel en anders opnieuw opstarten.

Maar ik wil een manier om deze elende kwijt te raken....

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:40

Kwestie van volhouden, heb m nog nooit opnieuw op hoeven starten. Moet zeggen dat dat mede de reden is dat niet verder ben gaan zoeken, zó hinderlijk is het - nog - niet.
Ik ga even het internet afstruinen naar een oplossing, mocht ik iets gevonden hebben dan laat ik het weten :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:26

Is goed!
Mischien scheelt t ook dat ik met een lap top werk die wat ouder is en dan op een gegeven moment niet meer genoeg gejeigen heeft om nieuwe dingen te open en dan zit er nog maar een ding op geheel afsluiten...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:28

Ik heb dit ook op mijn laptop!
Alleen als ik op hyves zit, en dan worden er superveel hyves-pagina's geopend. Na 50 pagina's geopend te hebben kan ik hem meestal weer laten stoppen, maar het is wel erg irritant.
Bij andere sites heb ik het nog nooit gehad.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:30

Ik heb dat ook wel eens, ook bij een bepaalde site (endurance forum)
Hij stopt dan niet meer, pas als ik ctrl-alt-delete doe.