Bier over toetsenbord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Bier over toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 13:19

Hey,

ik plaats dit topic voor Janneke (noppes @ bokt) omdat haar eigen toetsenbord dienst weigert.
Een paar dagen geleden zat Janneke met haar laptop op schoot en een heerlijk witbiertje in de hand te genieten van het namiddagse zonnetje. Op een gegeven moment werd ze een beetje over-enthousiast en belande er een plens bier over haar toetsenbord. Haar toetsenbord hapert sindsdien, en nu word het toch wel zorgelijk.
Dus bij deze de vraag; heeft iemand tips/ervaringen voor haar?

Laura

Noppes

Re: Bier over toetsenbord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:23

Meer-uitleg:(epaalde-toetsen-doen-het-niet,oals-jullie-wel-kunnen-ien;))
ijn-er-mensen-die-dit-herkennen?En-is-er-een-kans-dat-de-toetsen-het-na-een-paar-dagen-wel-weer-doen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:40

Toetsen eraf halen en even goed wassen en een (niet al te vochtig) doekje over de rest heen halen.

Nog en tip voor in de tussentijd: Start -> Bureauaccessoires -> Toegankelijkheid -> Schermtoetsenbord.
Kan je wat makkelijker typen zonder fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:42

Zou het niet helpen om de toetsen eraf te halen en even de fohn op de rest van het toetsenbord te zetten, of is dat een heel dom/gevaarlijk idee? :o?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:44

Maar het is een paar dagen geleden... weet niet of dat nog zin heeft.
Je bent in ieder geval mooi een aap gelogeerd :+ hopelijk is ie niet naar de knoppen ( leuke woordspeling :') )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:49

meestal blijf je daar wel last van houden... je kan wel een nieuw toetsenbord kopen en dit er in zetten. hoeft volgens mijn vriend niet heel super duur te zijn.

kleine toevoeging van vriend:
Schoonmaken is leuk voor even, maar het zal altijd blijven plakken. Zoek eens op Google naar een nieuw toetsenbord voor je laptop (kun je er gewoon in prikken als je een schroefje los draait). Als je niet meteen de eerste koopt die je tegen komt maar even zoekt ben je daar een euro of 20 aan kwijt. Typ je voortaan wel zonder plakkende toetsen. Voor EEE PC's staan er op DX (DealExtreme.com, klik) een aantal toetsenborden. Je kunt hier ook beschermhoesjes voor over je laptoptoetsenbord kopen zodat het voortaan niet meer gebeurd. Let wel op dat je altijd een voor jouw type laptop gemaakt onderdeel koopt, anders ga je allemaal rare dingen riskeren (past niet goed, kan hitte niet goed verdelen etc.). Succes

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:03

Bedankt voor de tips allemaal! (Ik zit nu even op de pc van mn ouders :P) Toen ik bezig was met de tip van Zonnebloem deed de spatiebalk het heel eventjes weer. Dus ik heb nog een beetje hoop dat de toetsen het uiteindelijk wel weer gaan doen.
Ik heb ergens op internet gelezen dat het soms een paar dagen tijd nodig heeft voordat ze het weer doen. Ben nu een paar daagjes bij mn ouders, dus mijn laptop staat even uit. En als hij het na het weekend nog steeds niet doet ga ik wel even bij de Mediamarkt informeren of hij nog gemaakt kan worden. Ik heb wel een soort verzekering erop, maar heb eigenlijk geen idee of dit soort schade er ook onder valt?

@Draakje, de toetsen plakken niet. Ze doen het gewoon helemaal niet meer. Maar wel goed om te horen dat een nieuw toetsenbord dus niet eens veel hoeft te kosten.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:05

Oeii ik herken het, ook dat de toetsen dan naar beneden blijven, zeer irritant.
Je zou alle knopjes eraf kunnen halen en dan kunnen poetsen met een vochtig (niet nat) lapje. Ik zou dat een paar keer herhalen.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:05

Progamma openen.
Start -> bureau-accesoires -> toegankelijkheid -> schermtoetsenbord.
Los je niet het probleem op met je toetsenbord, maar ze kan wel typen :)

OH OEPS, had beter moeten lezen :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:47

is per laptop verschillend hoe het toetsenbord vervangen kan worden. bij de ene een lijdensweg, bij de andere een makkie.
was het witbiertje wel lekker??