SD kaart / kaart fout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

SD kaart / kaart fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 22:16

Hallo allemaal....

Ik heb gister een nieuwe SD kaart (8GB) voor mijn camera gekocht. (Cannon powershot A610)
Nou zegt mijn camera steeds geheugenkaart fout, kaart op slot.

Heb de kaart al een paar keer op slot gezet en weer "open", formateren via mijn camera gaat niet.
Net wel geformateerd via de computer, maar geen verandering.

Via de computer kan ik er wel foto's opzetten, maar die kan ik niet op de camera zien....

Wie weet wat ik verder nog kan doen??

Alvast heel erg bedankt!

Dorus

Re: SD kaart / kaart fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:20

Hoe oud is je camera?
Ik ben niet zo'n techneut, maar het komt wel eens voor dat een kaart te nieuw is voor het apparaat en dat hij daarom niet herkent wordt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 22:22

Hij is nu 3 jaar oud....
Heb het met een andere kaart ook :+
Heb gelijk bij aanschaf van de camera 2 SD kaarten van 256mb gekocht (of iets in die richting) De ene deed het gewoon, en met de ander heb ik hetzelfde probleem.
Begin er nu wel een beetje gek van te worden.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:24

Ik had ook zoiets.
Had dan alleen bestandsfout geloof ik.
Dat was dan omdat ik de foto's op de computer draaide, vanaf me geheugenkaartje ofzo. En dan kondie ze niet meer lezen. Misschien is het bij jou ook zoiets?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:26

Volgens mij kan jou camera 8gb idd niet aan, hij is te oud. Ik denk dat je tot 2 gb kan gaan met deze camera. Even terug gaan naar de winkel, en vragen of ze het met je op willen lossen. Ik werk zelf in een fotozaak, en wij ruilen bij dit soort problemen gewoon. Mediamarktzaken doen dit vast niet, dus dan zou het gewoon heel erg zonde zijn..

EDIT: Gezien je 265 het ook doet, van welk merk is je kaartje? Van bijvoorbeeld PQI vallen deze problemen onder de garantie :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:32

Ik bedacht met net dat wij dezelfde camera hebben, maar wij hebben een 630. Het hoogste wat we daar in hebben zitten is trouwens ook 2gb een aangezien we die 3 ofzo hebben redden we het daar wel mee.