Misterieuze sms op vaste telefoon. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Misterieuze sms op vaste telefoon. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:31

Wij krijgen de heletijd een sms bericht op onze vaste telefoon.
Het nummer eindigt op 4701.
Wat er gezegd word is moeilijk te verstaan.

Wie heeft hier nog meer last van?
En wie weet wat de bedoeling hiervan is??

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:34

Je kunt met een mobiel smsen naar een vaste lijn. De sms wordt dan voorgelezen door een computer.
Vreemd dat het vaak gebeurd. Meestal gaat het om een grapje maar om een grapje meerdere malen te maken :?

Moon

Re: Misterieuze sms op vaste telefoon. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:50

Tis inderdaad heel raar.

Net kregen we het smsje 3x achter elkaar.
Wat er in gezegd word is echt niet te verstaan.
Het zijn allemaal losse woorden, onverstaanbaar uitgesproken.

Vorige week hebben we het smsje ook al gekregen (Zelfde nummer) en in de weken daarvoor ook een aantal keer.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:51

Is het niet mogelijk om terug te bellen dan?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:17

nouja, we zijn bang dat het een of andere valstrik is...
op een gegeven moment word er een nummer genoemd... iets met een vijf geloof ik.

Je hoort de laatste tijd zoveel van die dingen dat je gebeld word en dat je dan een toets in moet drukken en dat je dan aan iets vastzit wat je geld kost.

Terug bellen doen we nog maar ff niet.
Daarom vraag ik hulp aan bokt... misschien dat jullie er bekend mee zijn?

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:19

hm apart dat die stem amper is te verstaan, meestal (ik dacht zelfs altijd,blijkt weer niet zo te zijn ) word een sms bericht voorgelezen door zon standaard-computerstem.. Weet niet wat het is, hoop dat je de oplossing vind

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:22

zou het nummer gewoon even opschrijven en dan in een telefooncel (bestaan die eigenlijk nog??) als je die kunt vinden terugbellen!

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:35

lalunamyo schreef:
hm apart dat die stem amper is te verstaan, meestal (ik dacht zelfs altijd,blijkt weer niet zo te zijn ) word een sms bericht voorgelezen door zon standaard-computerstem.. Weet niet wat het is, hoop dat je de oplossing vind

Ja her wordt voorgelezen door zo'n standaard computerstem, maar dat gaat alleen goed als je je smsjes helemaal uitschrijft

"hallo schat, hoe gaat het met jou? Hier is alles rustig. Spreek je snel" gaat nog prima, maar

"hej sgatje, hoessie? Hier alles chill, spreekjesnel!" daar kan die computerstem echt niks van maken!

(ik heb ook ooit een smsje voor mn zusje naar t thuis nummer gestuurd, daar kon mn zusje echt niets van maken, maar als je het uitschrijft dan wel)

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:51

Inguhh schreef:
lalunamyo schreef:

Ja her wordt voorgelezen door zo'n standaard computerstem, maar dat gaat alleen goed als je je smsjes helemaal uitschrijft

"hallo schat, hoe gaat het met jou? Hier is alles rustig. Spreek je snel" gaat nog prima, maar

"hej sgatje, hoessie? Hier alles chill, spreekjesnel!" daar kan die computerstem echt niks van maken!

(ik heb ook ooit een smsje voor mn zusje naar t thuis nummer gestuurd, daar kon mn zusje echt niets van maken, maar als je het uitschrijft dan wel)

Haha, ik heb zoiets ook wel is gedaan, je moet het gewoon fonetisch opschrijven, dan begrijp je er nog het meest van. :+

En aan de ts: gewoon negeren. ;)