word pad vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

word pad vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:43

Hallo, ik heb op mijn nieuwe pc nu nog geen office. Daarom een nieuw cv gemaakt op word pad. Nu kan ik deze op verschillende site's niet oploaden. Ben echt niet zo geweldig met de pc, dus mijn vraag, kan ik hier wat aan veranderen? Het is een rich text document, geen idee............Op de meeste site's zeggen ze dan dat je alleen een word of pdf bestand kan bijvoegen. Dan is al mijn werk voor niks geweest, dus ik hoor het graag als ik hier iets aan kan veranderen.

Sani

Re: word pad vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:49

Kan je hem niet doormailen naar iemand met wel office of works, dat die hem even omzet naar t juiste bestand voor je en je vervolgens hem weer teruggemailt krijgt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:15

Voor niets is het zeker niet, er zijn vele mogelijkheden om het om te zetten. De oplossing van Sani lijkt me een mogelijkheid. Je kunt ook een keertje met een usb-stick naar de bieb, daar staat Word geinstalleerd.

Om PDF's te maken kun je een programma als cutepdf gebruiken ( http://www.cutepdf.com/ ). Dit wordt geinstalleerd als een printer, dus als je dan in Wordpad kiest voor Afdrukken, kun je 'naar PDF' selecteren. Dit programma is gratis.

Je kunt ook nog kiezen voor OpenOffice. Dit is een gratis Office-pakket waarmee je ook kunt opslaan als doc en pdf, en is vergelijkbaar met Word. Dan heb je gelijk een stuk meer mogelijkheden om je bestand op te maken (wordpad is toch wat beperkt.)
Zie http://www.openoffice.org/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 22:16

Beide bedankt. Ik ga ermee aan de slag!!