Website uploaden naar het web..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Website uploaden naar het web..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 09:38

Hallo

Ik heb een website aangevraagt en dat is allemaal goed gegaan. Ik heb nu mijn site. Máár in office publisher heb ik mijn site gemaakt.
Die wil ik nu uplaoden naar het web. Maar datlukt me maar niet. Ik heb hulp gevraagt en ze zeiden dat ik dat met Filezilla moet doen.
naja goed dat dus gedowload , en daarmee het bestand overgebracht. Maar mijn site blijft gewoon leeg :S Ik snap er niks van. Ik weet ook niet presies hoe ik dat met file zilla werkt.. hebben jullie een goede raad voor me?

Dorus

Re: Website uploaden naar het web..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:39

Heb je de website ook zichtbaar gemaakt? Vaak moet je ergens in het beheerderpaneel de website ook nog zichtbaar maken voordat iedereen heb kan zien.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 10:10

nee? Dat kan ik nergens vinden. Ik snap er niks van.

Maar nu staat er als ik me bestand in me computer gewoon wil openen die website dus in office publicher dat ik hem niet meer kan openen omdat het bestand beschadigt is door downlaoden..

Ik hoop dat ik hem nog terug kan krijgen anders heb ik er een week voor niks aan gewerkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 01:06

Je hebt het over 1 bestand, bestaat je website uit 1 pagina? Wat is de extensie van het bestand? Heb je ergens een index.html? Naar welke map op de server heb je geprobeerd te uploaden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:11

Vrijwel alle webhosters hebben een duidelijke handleiding op hun website staan hoe je een pagina moet uploaden. Ik zou aanraden die eerst door te lezen. Welke webhost heb je?

Ik heb trouwens nog wel een tip: backups :) Veel backups :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:35

Ik had het heel vroeger gedaan via www.tripod.com daar kan je ook een website uploaden maar dat ging heel langzaam (maar zeker!)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:13

ik heb de website van www.one.com

Maar ik heb alles doorgelezen enzo maar ik snap het nog steeds niet :P .
Volgende week dan ga ik naar me stiefvader die gaat me ermee helpen.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:29

Het is echt niet zo ingewikkeld, hoor ;). De beschrijving is in ieder geval ingewikkelder dan de handeling zelf.

Het belangrijkste dat je moet weten is in welke map je je website moet uploaden (zou je aan je provider kunnen vragen). Vervolgens sleep je de complete website van je PC naar die map (wel de juiste bestandsstructuur handhaven). Sleep echter niet de map waarin je site op je PC staat in zijn geheel over maar open eerst die map, selecteer alle bestanden en sleep deze over. Supmappen kun je gewoon meeslepen, zeg maar.

Het moet er in de map op de server dan ongeveer zo uitzien (ter voorbeeld, jouw bestanden hebben vast andere namen, op de index.html na, deze moet perse index.html heten anders werkt de site niet):

index.html (index bestand = beginpagina = noodzakelijk!)
overons.html (bestand)
images (map)
images/button.gif (map, in de map zit button.gif)
css (map)
csss/layout.css (map, in de map zit layout.css)