Word loopt vast, Mac

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Word loopt vast, Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:35

Oké, ik heb nogal een probleem: Ik heb drie vensters van Word openstaan, met bestanden waar ik flink wat tijd in heb gestopt. Je raad het al: op het moment dat ik naar de opsla-knop ga met mijn muis loopt ie vast.

Ik heb een MacBook Pro, als ik in mn dock met de rechter muisknop op het Word icoontje druk, staat er bovenaan het lijstje 'Programma reageert niet' (ze dachten zeker dat ik dat zelf nog niet had bedacht :=)... Als ik op F3 druk (en je dus al die schermpjes naast elkaar ziet) en ik klik op degene waarin ik bezig was toen t vastliep komt die inderdaad naar voren. Alleen dan zie je dus wel dat ronde dingetje met al die kleuren wat aangeeft dat ik nog even moet wachten (dat ie bezig is). Als ik op een van de twee andere documenten klik nadat ik op F3 heb gedrukt werkt dat niet en kom ik weer uit bij het laatste scherm waar ik op zat (internet of dat andere document dus).

Ik dacht eerst dat het misschien lag aan dat ie oververhit was ofzo. Ik heb m nu laten afkoelen, maar geen verschil. Ik heb ook nog genoeg ruimte om alles op te slaan geloof ik. Verder weet ik niet waar het aan zou kunnen liggen.

Ik heb m ook pas sinds kerst, dus ik heb nog nooit eerder een crashende mac meegemaakt :+

Ik weet dat ik op 'forceer stop' zou kunnen klikken, maar ik neem aan dat ik dan alles kwijt ben? Dat wil ik echt liever niet. Verder heb ik m al een uurtje of meer sinds het is gebeurd op sluimerstand gezet, in de hoop dat het zichzelf zou oplossen.. Zodadelijk ga ik dat waarschijnlijk wel weer doen, maar ik wil eerst even kijken of iemand anders hier een idee heeft.

Gr. Tessa

Anoniem

Re: Word loopt vast, Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:59

De meeste software doet wel aan recovery. Ik neem aan dat Word for Mac dat ook wel doet. Alternatieven (Pages, OpenOfficeOrg, NeoOffice) in ieder geval wel (en ik kwam vanmiddag zelf tot de ontdekking dat zelfs TextEdit aan recovery doet en eerder deze week ondervond ik al dat zelfs InDesign 't kan). Dus eventueel kun je er gewoon op gokken dat je 't meeste waarschijnlijk niet kwijt zult zijn en max een paar minuutjes tekst opnieuw zult moeten typen. :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 16:01

Dus toch op 'forceer stop' klikken dan maar?
Ik zat er toch al over te denken,
want ik geloof dat ik inderdaad een groot deel, zij het in een andere volgoorde, opgeslagen heb..
Het is alleen dat ik het niet zeker weet..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 16:10

Opgelost, godzijdank :oo

Heb gelukkig alles teruggekregen, tot op het laatste woord dat ik getyped heb..

Kan een slotje op dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:17

Jeej, gelukkig! Weet je ook weer dat dat zonder al te veel risico kan.

Wellicht even opzoeken in de prefs hoe vaak Word het voor je opslaat? Dan weet je in ieder geval zeker hoe veel je al dan niet kwijt zal zijn bij een crash :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 16:24

Goed idee :)
Hoe zoek je dat op eigenlijk? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:32

Geen idee, moet wel ergens bij Options of Preferences staan...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 16:35

Gevonden, bedankt :)