Spam in inbox via eigen email adres!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Spam in inbox via eigen email adres!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 12:57

Groot probleem :=
Ik krijg ineens spam binnen van mezelf :=
In de map 'ongewenste email' krijg ik een heleboel emails met bij de afzender mijn eigen email adres, en het is echte spam..
Dat is op zich niet zo'n probleem.. maar ik kan nu dus geen mail meer versturen, want mijn adres blijkt bij de meeste mensen geblokkeerd te zijn. Ik krijg steeds foutberichten terug met 'This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:..'

En het grootste probleem; dit is mijn zakelijke mailadres, van mijn bedrijfje, waar ik dus heel veel mee werk. Ik kan dus ook niet eventjes een ander hotmail adres nemen..

Help :=

Anoniem

Re: Spam in inbox via eigen email adres!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:41

Is geen smap, gewoon mails die niet aangekomen zijn omdat de afzender niet klopt. Heel soms komen die undelivered berichtjes idd wel eens in je spam map terecht.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:43

Chiqa, je hebt gelijk dat het geen spam is, maar het kan wel degelijk het gevolg zijn van spam.

Spambots zoeken het internet af naar bruikbare mailadressen. Niet alleen om spam te sturen, maar ook om te versturen. Ik krijg namelijk ook wel eens spammail van mezelf...

Meestal staat je emailadres dan op een website.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:46

Nee hoor, het is echte spam, met van die teksten als 'is your .. not long enough?' :') En van die plaatjes/foto's met advertentieteksten..

Het IP adres van de server staat blijkbaar ook in een paar blacklists. Maar dat IP adres is een andere dan die van mijn computer.

Ik heb een berichtje gestuurd naar de host van mijn site, misschien kunnen die me helpen..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:48

Ah, nu begrijp ik je probleem :j

In elk geval ook zorgen dat je email-adres niet meer volledig op de site staat, of als plaatje bijvoorbeeld. Dat heeft in de tijd dat ik er problemen mee had in elk geval erg goed geholpen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:48

Lastig is dat he.
Ik heb dat dus ook. Krijg de meeste vreemde mails binnen. En de afzender zou ik zelf zijn. Ik weet ook niet wat ik daar mee aan moet. Blokkeren kan niet want dan blokkeer ik mezelf. Aanmerken als junkmail (bij incredimail) gaat ook niet want het is mijn eigen mailaccount.

Dus als er een oplossing voor is, hoor ik het ook graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:54

MysticTinker schreef:
Ik heb een berichtje gestuurd naar de host van mijn site, misschien kunnen die me helpen..

O kijk...nu komt de aap uit de mouw je heb een website. Ligt dan idd aan je host, daar kan je overigens gewoon de spamfilter zelf inschakelen hoor, die moet je nooit uitzetten.
Ik heb ook enorm veel spam op mn website adres, maar ik ben te lui om mn filter aan et zetten bij de hosting.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:55

Hilli, dat ga ik inderdaad meteen even aanpassen. Goede tip.

inderdaad heel vervelend, ik heb mezelf nu moeten aanklikken als 'als veilige afzender beschouwen' maarja nu krijg ik wel steeds al die spam in mijn inbox..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:56

Chiqa, de spamfilter staat altijd aan, maar toch komt er nog wat spam doorheen..
En het is echt spam die schijnbaar via mijn eigen email adres wordt verstuurd.

Het maakt me weinig uit dat het bij mij zelf aan komt, maar wel dat het ook naar andere mensen wordt verstuurd..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:59

MysticTinker schreef:
inderdaad heel vervelend, ik heb mezelf nu moeten aanklikken als 'als veilige afzender beschouwen' maarja nu krijg ik wel steeds al die spam in mijn inbox..

Wat je ook nog kan doen is voor je eigen emailadres een filter aanmaken, die je mail naar een spambox leidt. Dan staat het in elk geval niet meer in je inbox. Even controleren voor je het definitief wegmikt (mocht je jezelf bijv. (B)CC'en bij bepaalde zaken).

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:06

Wij hebben op kantoor precies hetzelfde probleem; wij krijgen dagelijks wel een stuk of 50 mails per persoon met ons zelf als afzeder Zelfs het algemene en het helpdesk mail adres; afzender is dan helpdesk@naambedrijf.nl

We zijn een ict bedrijf met ruim 80 man én eigen systeembeheer, maar ook hier is er helaas niet vanaf te komen.
Je kunt jezelf op de een of andere manier niet blokkeren. gek he :+
Inmiddels komt er inderdaad een hoop in de spam-map terecht, maar ook daar blijft het hoogst irritant, want je moet het toch allemaal even nalopen voor de zekerheid.

Ik ben bang dat het een blijvend probleem is. :(
Dus als iemand dé oplossing heeft, GRAAG!!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:34

lejo, hebben jullie dan niet het probleem dat je in een blacklist komt te staan en geen mails meer kan versturen?
Ik ben nu maar via hotmail iedereen aan t terugsturen..

Hilli, ik kan mijn mails inderdaad in de spam-box laten aankomen, maar ik moet heel vaak vanaf mijn laptop bestanden doorsturen naar mijn pc en omgedraaid, dus moet wel vrij vaak mails van mezelf openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:43

MysticTinker schreef:
Chiqa, de spamfilter staat altijd aan, maar toch komt er nog wat spam doorheen..
En het is echt spam die schijnbaar via mijn eigen email adres wordt verstuurd.

Het maakt me weinig uit dat het bij mij zelf aan komt, maar wel dat het ook naar andere mensen wordt verstuurd..

Dan neem je toch een ander email adres bij je host, ik bedoel met het spamfilter niet je spamfilter wat op je email account zit he, maar bijde host.
Ook je site beschermen wil nog wel eens helpen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:50

Dan moet ik al bij een andere host een mailadres nemen, want het is de hele server die geblokkeerd wordt, dus alles met @abcreatief.com
Ik heb er nu 4 email adressen op staan; mail@ info@ abcreatief@ en bestel@..
En ik heb inderdaad de spamfilter van de server aan staan en ook die van outlook.
De site beschermen, hoe doe je dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:09

MysticTinker schreef:
Ik heb er nu 4 email adressen op staan; mail@ info@ abcreatief@ en bestel@..

Je kan een simpele toevoeging maken, bv. mails@ infos@ abcreatiefs@ etc etc.
Je site beschermen kan je vragen bij je host, zelf heb ik er een progje op gezet waardoor er geen spammers op kunnen en dat werkt, althans ze komen niet meer op mijn site.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:18

Ja ik kan natuurlijk nog heel veel mailadressen erbij maken, maar het is juist het deel wat achter de @ staat, of het IP adres waar de spamblockers op reageren. Dus zo lang ik bij die host zit, en zo lang het IP adres in de blacklist blijft staan, kan ik geen mails versturen..

Ik ga eens zoeken naar zo'n anti-spam programma, bedankt :)

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:04

MysticTinker schreef:
lejo, hebben jullie dan niet het probleem dat je in een blacklist komt te staan en geen mails meer kan versturen?
Ik ben nu maar via hotmail iedereen aan t terugsturen..

Hilli, ik kan mijn mails inderdaad in de spam-box laten aankomen, maar ik moet heel vaak vanaf mijn laptop bestanden doorsturen naar mijn pc en omgedraaid, dus moet wel vrij vaak mails van mezelf openen.

Het is gelukkig niet zo dat wij iets meesturen oid gelukkig, niemand anders dan wij heeft er last van.
We ontvangen alleen maar héél veel zooi