linux en microsoft word

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

linux en microsoft word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 20:39

Ja, ik ook eens een vraagje hier :)

Ik sta op het punt een mini laptop aan te schaffen, omdat ik heel graag een klein ding wil waar ik toch mijn creatieve uitspattingen snel op kijt kan (ik schrijf veel)

Maar de laptop is linux. Mijn vaste pc is microsoft.

Nou is mijn vraag, als ik wat tik met linux, en ik wil het op m'n microsoft windows computer zetten, kan dat, en hoe gaat dat in z'n werk?
Ik ben niet zo bekend met linux, en wil het graag weten vóórdat ik het koop, om te zien of hegeen wat ik wil niet onmogelijk is. :)

Ik wil wat tikken op de mini laptop, en het later op m'n computer zetten. Kan dat? :)

Shadow0

Re: linux en microsoft word

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:42

Microsoft Word voor Linux is er (vziw) niet, maar als je met OpenOffice Writer een document maakt, kun je dit opslaan als (bijvoorbeeld) rtf, en dat kan door Word gelezen worden. Misschien kun je het ook als .doc opslaan trouwens, dat weet ik niet zeker.

OpenOffice Writer ziet er vrijwel hetzelfde uit als Word en werkt ook vrijwel hetzelfde, dus dat heb je zo door. En als het bevalt, kun je ook nog openoffice op je windows-computer zetten. Helemaal gratis en voor niks! :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 20:43

hé, kijk dat klinkt hoopvol :)

Kreeg al nachtmerries dat ik hele lapen op de laptop schreef en niet kon openen op m'n computer :')

Dankjewel! :)

highwaykind

Re: linux en microsoft word

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:54

OpenOffice kan inderdaad ook als .doc op slaan, werk prima :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:33

Maar als je echt zonodig Word wil (dus geen OpenOffice) kan je ook via Linux WINE proberen. Die emuleert Windows programma's. http://www.winehq.org/

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:03

Open Office is een prima vervanger voor Microsoft Office. ;)

Het is goed dat je Wine als mogelijkheid noemt. :) Toch wil ik opmerken dat Wine meestal en ook hier een overbodige noodsprong is: er zijn voldoende alternatieven, 'emuleren' met Wine werkt niet soepel (traag en met foutmeldingen) en het ondermijnt het idee achter Linux.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 07:19

Ik heb inmiddels de mini flaptop :D en er stond al een prgramma op (sky word) die ook kon opslaan als word.doc.
Ik helemaal blij :') geen gehannes. :)