Voor mijn shop heb ik voor mijn wederverkopers nu een bestellijst in Excel , die werkt op zich heel fijn.
Heeft diverse regels met alle artikelen onder elkaar en daarachter diverse kolommen : kleur / maat / prijs / prijs ex. BTW / verkoopprijs / winst.
En onderaan dan cellen met bereken-functies waardoor de totalen direct te zien zijn. Wederverkopers kunnen hierin hun bestelling doorgeven ,
simpelweg door de regels de verwijderen van de artikelen die ze niet willen , dan blijven de artikelen die ze WEL willen , vanzelf over en zien ze daarvan de totaalprijzen bij bestelling. Zij maken die lijst met alles dat ze willen bestellen , mailen mij die lijst , ik vul het factuurnummer in + pakketcode , stuur hem dan terug waarmee de bestellijst dus direct een officiële factuur is geworden , lekker praktisch !

Werkt helemaal super , in theorie

In de praktijk echter , zijn er een paar klanten die er elke keer een zooitje van maken waardoor ik mezelf een slag in de rondte moet repareren om een nette factuur te maken. Ze vouwen de regels op , trekken de opmaak uit elkaar , veranderen formules , maken de formules corrupt , enz. enz.
Kortom : regelmatig krijg ik een bestelling die er dus echt niet uitziet en / of helemaal "kapot" is gemaakt. En dan wordt soms ook nog vergeten om een keuze te maken qua kleur / maat....moet ik dat weer na gaan vragen
Dus het idee van de snelle bestelling -> snelle factuur gaat zo niet helemaal goed op....En ze kunnen in principe ook prijzen veranderen...die moet ik voor de zekerheid dus ook elke keer controleren.
Dit werkt dus niet ideaal. Moet makkelijker kunnen , zowel voor mij als voor de klanten.
Ik zoek hiervoor een oplossing.
Bvb. een soort bescherming in Excel waardoor er minder aan geklooid kan worden en men alleen nog in de vakjes kan komen waar ze een kleur / maat op moeten geven. Maar ik krijg dit niet voor elkaar en weet niet of dat ook wel gaat lukken. Bovendien kunnen ze dan vast nog wel de hele opmaak uit elkaar trekken enzo ,
of blijkt net zoals nu dat bij het uitprinten ineens allerlei instellingen gewijzigd zijn.... vrij irritant

Een beter optie lijkt me , als ze een soort formulier hebben , wellicht op mijn site ? Waarop ze kunnen bestellen.
Beetje een soort winkelwagentjes-idee. Aanklikken wat ze willen hebben + aantal + kleur + maat. En dat dat dan automatisch in de lijst gezet wordt.
Zou ook extra handig zijn als ze dan niet kunnen versturen als ze vergeten zijn een kleur of maat te kiezen , dat ze dan een melding krijgen

Dat ze simpelweg alles dat ze willen hebben kunnen aanklikken , bevestigen , ze een voorbeeld-factuurtje te zien krijgen , liefst met alle gegevens net zoals nu , maar dan platte tekst waar ze niet direct iets aan kunnen veranderen maar alleen via dat winkelwagentjes-idee. En als de lijst dan compleet is met alles erop dat ze willen , dat ze hem dan definitief kunnen versturen. En ik hem in mijn mail ontvang.
Tot zover nog niet zo moeilijk.
Maar als ik die lijst in mijn mail ontvang , open ik hem , en wil IK dus wel direct in die lijst kunnen wijzigen.
Een factuurnummer erbij zetten , pakketcode erbij zetten , datum van verzending en datum ontvangst betaling...
En mochten we toch na overleg met de klant nog besluiten een artikel te wijzigen of te verwijderen , dan moet dat ook kunnen.
Kortom : ik wil dat de klant niet direct aan het formulier kan zitten , maar ikzelf wel alle vrijheid heb

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?
Ik heb al dagen zitten zoeken naar een goed scriptje ofzo voor op de site , maar kan het juiste niet vinden....
Het hoeft niet per-sé gratis te zijn , als het maar goed werkt en lekker simpel is.
Weet iemand wat , of wellicht een beter idee hoe ik de manier van bestellen kan verebeter....? Alvast super bedankt !!!