Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
In de LCD's heb je ook veel meer keuze dan in plasma's.chipieke schreef:even van de website van mijn werk:
OmschrijvingTFT (Thin Film Transistor) is een technologie die onder andere gebruikt wordt bij de productie van actieve matrix kleurenschermen waardoor deze een hogere resolutie kunnen bereiken.
LCD (Liquid Cristal Display)is een type van scherm dat gebruik maakt van een vloeistof waarvan de aangrenzende moleculen samensmelten tot kristalstructuren die, afhankelijk van hun oriëntatie, licht doorlaten.
VoordelenBij de TFT technologie worden onder het oppervlak van het scherm minsiscule transistoren ingebracht die de verlichting van elke pixel aansturen(3 per pixel, één per kleur). De weergave en het gebruiksgemak is duidelijk beter dan deze van passieve matrix kleurenschermen.
Dankzij het gebruik van LCD schermen in huishoud, televisie, hifi, video, telefonie en multimediatoestellen is het gebruiksgemak van deze toestellen aanzienlijk verbeterd.
Ikzelf heb een philips ambilight LCD van 44inch en ik ben er supertevreden meeIn de LCD's heb je ook veel meer keuze dan in plasma's.
De merken die ik je kan aanbevelen zijn Panasonic, Philips en Samsung. Naar de rest zou ik niet kijken als je echte kwaliteit wilt.
Mijn favo tussen de LCD's van 32inch is de PHILIPS 32PFL3403/12
Kijk maar even op deze link:
http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Plasma ... qaMidnSqNn
Koop zeker niet te snel, wik en weeg alles af en ga naar veel winkels om te zien hoe snel ze leveren, al dan niet gratis, hoe de dienst na verkoop is en natuurlijk de prijsverschillen in de winkels. Koop zeker niet bij Mediamarkt want die hebben echt een slechte dienst na verkoop wat betreft groot elektro!
Veel succes!
chipieke schreef:inderdaad gebasseerd op persoonlijke ervaring.
Zowel ik als mijn ouders al kennissen hebben al eens wat gekocht bij mediamarkt, van stofzuiger, tot vaatwas, tot ijskast tot tv tot... noem maar op! Toen mijn moeders tv stuk was heeft ze 4 maanden moeten wachten op haar tv! Vond ik zelf niet normaal... Mijn stofzuiger was stuk, daar zeiden ze dat hij stuk was door fijn stof en dat ze hem dus niet konden maken. Ok, heb hem betalend opgestuurd op mijn werk en daar bleek het aan een verstopte filter te liggen die simpelweg moest worden vervangen. Bij onze Mediamarkt zijn ze ook niet echt beleefd, niet echt snugger, maar ja, kan ook toeval zijn dat wij weer pech hebben he

Over plasma's ken ik niet zoveel, ben meer bekend met LCD
En ja, op sommige tv's zit er een mindere scart aansluiting op of er zit een mindere scartkabel in de doos, maar dan kan je nog steeds de Monsterkabel erbijkopen, monsterlijke kwaliteit!!!
) te upgraden. Als je in een winkel komt en ze vragen 'kan ik u helpen' zeg je gewoon 'ik zoek een tv, 32 inch en dit is mijn budget! Geef me het beste wat je me kan geven'. En wees zeker van je stuk 

chipieke schreef:ik wou de TS enkel even wat extra uitleg geven over LCD'sOver plasma's ken ik niet zoveel, ben meer bekend met LCD
En ja, op sommige tv's zit er een mindere scart aansluiting op of er zit een mindere scartkabel in de doos, maar dan kan je nog steeds de Monsterkabel erbijkopen, monsterlijke kwaliteit!!!