virus op liedje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisje90

virus op liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:39

Ik heb net een liedje gedownload, nu wilde ik hem gaan afspelen maar toen kreeg ik van mijn virusbescherming een pop-up dat er in dat bestand een virus zat.
Vervolgens had ik de keuze te desinfecteren (werd aangeraden) het bestand te verwijderen en nog twee..
Ik heb dus maar op desinfecteren geklikt. Toen kwam in beeld dat dit mislukt was oid.
Als ik het bestand nu ga verwijderen, ben ik dan ook de kans op virus/het virus kwijt?
En staat dat virus dan ook niet op mijn computer?

Anoniem

Re: virus op liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:26

Nee dan ben je voor de regel het virus niet kwijt, waarom het verwijderen mislukt is kan komen omdat je virusscanner verlopen is óf dat het virus zich al verspreid heeft.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:14

Chiqa schreef:
... waarom het verwijderen mislukt is ...

Ze heeft het niet geprobeerd te verwijderen, maar desinfecteren. Lachen Dat is iets anders.

Bij desinfecteren wordt het bestand terug gebracht naar de originele, onbesmette staat. Dit kan niet altijd, omdat (nog) niet bekend is hoe dit moet of het bestand beschadigd is door het virus.

Als je voor verwijderen kiest, dan wordt het bestand en daarmee het virus verwijderd. Pas wel op. Een virusscanner hoort verdere verspreiding te voorkomen, maar ik sluit het niet uit. Zorg dat de virusscanner up-to-date is en scan voor de zekerheid heel de PC.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:58

hmm mijn virusscanner is nog wel up-to-date, scan nu mn hele computer en ga daarna maar het bestand verwijderen afhankelijk wat de scanner aangeeft..

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:19

Verwijderen zou ik sowieso doen, want er zit een virus in. Lachen Het lijkt me verstandiger om eerst het bestand te verwijderen en daarna de PC te scannen dan andersom.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:01

Dat dacht ik ook toen ik hem aan had gezet Clown maar hij heeft gescand, maar geen virus gevonden, misschien dat ie dan toch wel was verwijderd gister? iig ik ga bestand verwijderen nu en nog maar scannen en dan vertrouw ik erop dat het klaar is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:03

Je kan hem ook online scannen.