HTC Touch Diamond/ T-Mobile MDA IV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

HTC Touch Diamond/ T-Mobile MDA IV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 10:24

Ik heb een T-Mobile MDA IV, vrijwel exact hetzelfde toestel als de HTC Touch Diamond, alleen de diamantjes ontbreken.
Nu loopt dit toestel constant vast, steeds wordt de Touch Flow opnieuw geladen, maar wordt onderbroken en moet ik het weer opnieuw opstarten.
Gisteren wou ik iemand bellen, telefoon staat aan en krijg vervolgens in mijn scherm de melding te zien dat het toestel uitgeschakeld staat Blond
Snapte er helemaal niets van, hoe kan dat ding nou zeggen dat ie uit staat en dan wel die melding kunnen geven Verward

Verder als ik iets wil doen zoals een sms sturen of excel bestandje bijwerken dan kan ik 'm rustig 5 minuten naast me leggen, zolang doet het er over dat het is opgestart.
Nu zegt T-mobile dat het ''gewoon'' een traag toestel is maar had ik hier in het begin totaal geen last van.
Toestel is nog nooit gevallen of gestoten, ook niets bijzonders aan mijn instellingen veranderd.

Zijn er toevallig bokkers met hetzelfde toestel en met deze problemen, of iemand anders die enig idee heeft?

Rivano

Re: HTC Touch Diamond/ T-Mobile MDA IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:12

Bij onze afdeling kreeg iedereen een HTC touch... en we hebben er nu nog spijt van.
We zijn dan ook vast klant bij de HTC helpdesk..

Weet niet of het ook voor de MDA IV geldt, maar wat bij ons geholpen heeft is 2x een system reboot (of hoe dat ook heet doen). Dan gaat hij terug naar de originele fabrieksinstellingen, maar wist hij wel alles. (dus ook je telefoonnummers, geinstalleerde programmas, voorkeusinstellingen, etc) Belangrijk is om daarna niet weer al je persoonlijke instellingen terug te zetten en eigenlijk ook niet de software van de meegelverde CDRom installeren, behalve de synchronisatie... Maar hem vrij kaal en standaard te houden. Niet echt leuk, want daarvoor heb je zo´n luxe ding niet. Maar altijd beter dan er bijna niets mee kunnen.
Dan is het ook belangrijk om alles wat automatisch is uit te zetten, dus wireless, bluetooth, direct push, etc.
(bij ons heeft dit geholpen, maar ze werken nog steeds niet optimaal.)

Hoe je zo´n reboot doet staat ergens in de handleiding. Wel handig om eerst een synchronisatie met je laptop te doen, zodat je met een beetje geluk je adresboek weer terug kunt zetten. Anders zit je weer met dat nare pennetje al die nummers in te voeren.

Maar goed, terug naar de fabrieksinstellingen is mijn advies... en hopen dat het terugzetten van het adresboek werkt.
Helpt dat niet genoeg, dan in de wachtrij aansluiten bij de T-Mobile EN de HTC helpdesk en niet laten afschepen. Zoek bijvoorbeeld een advertentie van ze op waar ze het tegendeel beweren.

HTC helpdesk: 020-7965399

Kijk ook eens hier:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=64981&sid=11af2b30ca7453af7b7c5d0c962adeb3
http://www.kieskeurig.nl/gsm/t-mobile/mda_compact_iv/reviews/280091/

Succes!
Mocht dat ook niet helpen, dan zou ik ALLEEN als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, of als je wegens laag inkomen recht hebt op gratis rechtshulp, je mobiel terug laten sturen in ruil voor een ander toestel of je geld terug.

Wat je ook nog kan doen is je verhaal plaatsen op de KASSA website.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_subcat&cat=802
Tmobile is zelf namelijk ook vaak te vinden op die website, en soms reageren ze zelf op de website en komen daar met een voorstel.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:20

Ik heb er totaal geen last van dat hij langzaam is, maar nu moet ik wel zeggen dat ik die Touch Flo eraf heb gehaald, ik vond het irritant en het werkt zoals het nu werkt ook prima Haha!

Wel heb ik er dagen over gedaan om een msn programma erop te krijgen, maar na wat hulp van iemand is dit ook gelukt Haha!

Verder erg happy met het toestel Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:28

Tnx voor de tips Rivano Lachen

Msnprogramma zou ik er wel op willen maar ben bang dat ie nog trager wordt, daar begin ik nog even niet aan, net zoals dat ik de TomTom er net zo hard weer vanaf heb gegooit.

Ik ga morgen langs de T-mobile winkel, kijken of ze daar wel van plan zijn me te gaan helpen en anders de helpdesks maar blijven bellen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:35

Mijn foon is er misschien maar een ietsje langzamer van geworden, maar verder echt totaal geen problemen met dat ding Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:49

Ik heb ook een T-Mobile MDA IV, en die is echt super snel...
Olympia, welk msn programma heb jij erop? eBuddy? Ik doe het nu nog via web n walk maar eigenlijk wil ik ebuddy op m'n telefoon installeren, maar gaat het dan nog via web 'n walk (hij vraagt dan of ik online wil gaan) of betaal ik daar extra voor ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 07:30

ik heb een msn versie erop.. Lachen

een tweetal losse bestanden die ik op mijn telefoon moest zetten en zo heb ik msn erop gekregen als programma..