Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)Djilan schreef:Ik maak regelmatig geld naar het buitenland over (Engeland, Ierland, Duitsland ed) en heb nog nooit bankkosten betaald. Is volgens mij vrij binnen Europa?

Djilan schreef:Rivano dan ben ik benieuwd wat jij anders hebt gedaan dat je wel kosten had?
onley schreef:ik betaal regelmatig duitse rekeningen via de postbank en daar kun je kiezen of je de bankkosten wil delen
die optie neem ik dan uiteraard altijd
en betaal dus helemaal geen bankkosten
Maris schreef:Ik heb net gebeld met de Rabo, daar werd ik niet veel wijzer van. Ik wist meer als degene die ik aan de telefoon had![]()
Ik betaal altijd met BIC en IBAN en Our ---> dan 8 euro bankkosten
Maris schreef:onley schreef:ik betaal regelmatig duitse rekeningen via de postbank en daar kun je kiezen of je de bankkosten wil delen
die optie neem ik dan uiteraard altijd
en betaal dus helemaal geen bankkosten
Nee, idd jij niet, maar de ontvanger van het geld in het buitenland schijnbaar wel !

Maris schreef:Sepa ken ik niet, hebben alle banken dat ?

Maris schreef:Ik ga eens kijken naar dat Sepa ( ontvangende bank moet ook lid zijn, ik neem aan dat de Rabo zowieso wel lid is ). Net aan de telefoon zeiden ze er niets over in ieder geval.
Dijlan, ik heb 1 keer shared geprobeerd, maar toen kreeg de ontvangster 5 euro bankkosten. Die heb ik toen maar opgestuurd per brief, anders nog een keer bankkosten erover heen.
Ik moet van de week geld overmaken ........