Oude DNS records?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Oude DNS records?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:52

Ik wil graag op een ander forum kijken, maar ik krijg deze melding: als u nog steeds naar dit scherm zit te kijken, dan heb je nog oude DNS records Knipoog

Nu vroeg ik me af of ik hier zelf iets aan moet doen of dat het iets is dat in het forum zit? Iemand die me dat kan vertellen?

Anoniem

Re: Oude DNS records?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:38

Je kan je cache's even verversen verder kan je er weinig aan doendit is afhankelijk van je gemeente.
Wel netjes dat ze dit aangeven sommige knikkeren je er gewoon uit omdat je DNS nog niet aangepast is Lachen
Gewoon even afwachten dus

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:57

Idd wachten. Andere oplossing is de computer opnieuw opstarten, als je dat doet vraagt je computer weer 'verse' DNS gegevens op wat soms helpt. Weet niet of je de oude gegevens ook kan verwijderen zonder windows opnieuw op te starten eigenlijk?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:02

Bart: dat kan :j Via de commandprompt en dan "ipconfig /renew" (met eventueel de verbindingsnaam)

Helaas heeft het niet altijd zin omdat de DNS ook iets is wat je internetprovider bij moet houden (Chiqa: dat hangt dus niet van de gemeente af maar van de provider) en als die gewoon zelf nog oude adressen heeft staan, verandert opnieuw opstarten weinig helaas. Sommige providers zijn erg traag met het verversen van hun gegevens.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:07

ipconfig gaat toch niet over DNS?

Ah, even gezocht en je moet "ipconfig /flushdns" hebben :) Is allemaal idd sterk afhankelijk van je provider. Eventueel kan je de DNS servers van OpenDNS gebruiken maar dat is voor de gemiddelde thuisgebruiker wat overkill. Als je regelmatig DNS problemen hebt zegt dat niet veel goeds over je provider en kan je beter overstappen naar een provider die de zaken wel op orde heeft :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:15

Bart: dat laatste moet dan wel mogelijk zijn. Zo had ik zonder telefoonlijn precies 1 hele optie :D

/flushdns is inderdaad wat preciezer maar /renew vernieuwt ook de cache voor zover ik heb ervaren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 20:59

Het probleem is opgelost. Ik heb gewoon gewacht en na een paar uur kon ik het forum weer op Lachen