Tekentablet kopen, hobbymatig gebruik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tekentablet kopen, hobbymatig gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:04

Hallo allemaal,

Ik wil graag een tekentablet gaan kopen en was met de actie van de Aldi net te laat Tong uitsteken.

Het zou de eerste keer zijn dat ik een tekentablet gebruik en het is gewoon voor hobbymatig gebruik. Ook zou ik hem graag niet al te duur willen.

Hebben jullie nog tips/ervaringen voor mij wat ik zou kunnen kopen?

Groetjes Desiree

TE5

Re: Tekentablet kopen, hobbymatig gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:33

Ik heb tegenwoordig de wacom bamboo fun A5, geloof een halfjaartje inmiddels. Ik gebruik 'm zelf om te tekenen op de computer, maar ook gewoon als muis, de muis die wij hebben raak ik niet meer aan, dit is zó veel fijner Lovers (vind ik Clown).

Ik heb destijds van iedereen aangereden gekregen er een van wacom te nemen, dus over andere merken heb ik geen info, ze zeiden dat wacom gewoon een goede kwaliteit had en marktleider is in de tekentabletten (wat waar is), ikzelf vind mijne errug fijn en heb ook nog nooit iemand negatief over een wacom horen spreken. Verder weet ik echt niet of andere merken minder goed zijn, om dat te weten te komen moet je een winkel binnenstappen en gaan uitproberen.

Ik heb dus besloten een wacom te kopen, deze site vond ik erg handig: http://www.wacomshop.nl . Op die site staan voor zover als ik weet alle modellen die wacom op het moment produceert (en nog wat verouderde), ik ben zelf voor de bamboo gegaan omdat deze gewoon een redelijke prijs hebben, natuurlijk voor een reden, maar ik had zelf al die extra 'features' niet nodig. Ze zijn goedkoper dan de Intuos3, Wireless en Cintiq & PL LCD tabletten.

Even wat over die drie namen:
Intuos3: meer gericht op de proffessionele gebruikers, dus ook betere kwaliteit. Ik neem aan dat jij dit als hobbymatige gebruiker niet nodig hebt (ik heb zelf ruim voldoende aan de Bamboo, ik kan me ook helemaal niet voorstellen hoe goed die Intuos3's dan wel niet zijn. Ik heb namelijk nog geen grenzen ontdekt bij de bamboo Clown).
Wireless: geen draad er aan (snapte je zelf ook vast wel Lachen ). Ik heb geen last van de draad, hij is lang genoeg en werkt via de USB-poort. Als hij te lang is zit hij in de weg, maar een heel simpele oplossing is hem uit de weg schuiven Huilen van het lachen.
Cintiq & PL LCD: tjaa, dit mochten we willen: scherm en monitor in een, scheelt toch wat ruimte. Wel pas vanaf 800 euries..

Zoals op de site staat is de bamboo gericht op hobbyers zoals wij Haha!. Daar heb je dan nog wat verschillende van, maar heel veel maakt het niet uit. Ik heb uiteindelijk de meest uitgebreide & grootste (en helaas duurste) genomen Bloos. Puur omdat ik vond: beter één keer duur uit, dan eerst goedkoop en daarna nog de dure. De prijs verschilt door de volgende factoren:
grootte: ik heb A5 formaat, maar ik vermoed dat A6 ook goed zou zijn. Bij A5 stel ik mij namelijk iets veel kleiners voor dan wat ik nu voor me heb liggen.
programmeerbare knoppen: leken mij ook wel handig, maar in feite gebruik ik ze nooit en heb ik ze niet eens ingesteld.

Dit is al een heel verhaal en ik moet eten Clown
Mocht je nog meer willen weten: stuur me een pb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:09

Sorry voor de late reactie, maar heel erg heel bedankt! Hier heb ik echt heel veel aan. Ik was inderdaad zelf ook aan het kijken voor een Wacom Bamboo Ja.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:29

Nou, ik kan je vertellen:
ze zijn zooooo fijn Lovers

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:31

Zijn ze nu bij de Aldi?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:09

Desiree_1993 schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil graag een tekentablet gaan kopen en was met de actie van de Aldi net te laat Tong uitsteken.

Het zou de eerste keer zijn dat ik een tekentablet gebruik en het is gewoon voor hobbymatig gebruik. Ook zou ik hem graag niet al te duur willen.

Hebben jullie nog tips/ervaringen voor mij wat ik zou kunnen kopen?

Groetjes Desiree

Nee dus _Jorien_