Vlizotrap vervangen door vaste trap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

Vlizotrap vervangen door vaste trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 20:41

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat dat ongeveer zou kosten?
Het moet door een bedrijf gedaan worden, aangezien het een huurwoning betreft.
(toestemming woningbouwver. zijn we mee bezig, buren hebben ook toestemming gehad)
het is zo dat het gat van de vlizotrap nu midden op de overloop zit en de trap zou dus boven de trap moeten komen van de begane grond naar de eerste verdieping, het gat van de vlisotrap moet dus dicht en er moet een nieuw trapgat gemaakt worden, ook zal de cv-ketel verhangen moeten worden.
het mag een open trap worden.

heeft iemand een idee welk bedrijf ik hiervoor in kan schakelen?

als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.

rissa

Re: Vlizotrap vervangen door vaste trap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:47

Op zichzelf is het voor een beetje timmerman geen groot probleem. Zijn er dingen die je eventueel zelf kan doen?
Over de prijs zou ik je niets kunnen zeggen, maar vraag verschillende offertes aan bij verschillende timmerbedrijven/klusbedrijven. Je zou ook eens bij een timmerfabriek kunnen informeren wat het kost om een trap te laten maken. Een timmerbedrijf moet het hier namelijk ook vandaan halen en dan heb je tenminste een beetje een idee wat de prijs is. Je kunt ook de trap desnoods in eigenbeheer bestellen en dan op zoek gaan naar een bedrijf die hem plaatst.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:21

Oke bedankt voor de tips.

we willen het liefst niet teveel zelf doen omdat het nogal een risico met zich meebrengt aangezien het een huurwoning is, stel dat er iets fout gaat zijn wij dus ook zelf aansprakelijk, wat ik dus niet zo zie zitten. Schoonpapa is timmerman maar die wil ik ook die verantwoordelijkheid niet geven.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:59

Daar heb je helemaal gelijk in.
Zit me net te bedenken dat je buren ook al toestemming hebben gekregen, hebben zij de verbouwing al gehad of moeten ze nog beginnen. Anders zou je bij hun kunnen vragen welk bedrijf het heeft gedaan of als ze nog niet hebben verbouwd het gezamenlijk doen. Dat kan weer in de prijs schelen.
Wat een gedoe altijd he, die verbouwingen Knipoog

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:07

idd het is een heel gedoe maar je krijgt er een hoop voor terug... om er een extra kamer van te maken zullen we de zolder ook nog moeten isoleren, dus het zal niet blijven bij alleen de trap (helaas).

de trap bij de buren zit er al een tijdje in, zij hebben het begin van 2008 laten doen geloof ik, heb alleen de kans nog niet gehad om naar hun ervaringen en ideeën te vragen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:09

koste me 2200 euro Boos!
Nieuw trapgat, trap op maat laten maken bij deVries in Gorredijk en plaatsen.

Resultaat is fantastisch, alleen vond ik het heel erg duur. Had op zo'n 1200 euro gerekend.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:11

pfoe dat is inderdaad een heel bedrag, ik had het expres heel hoog geschat zodat het eigenlijk alleen maar mee kan vallen.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:25

Ik vind 2200,- euro eigenlijk wel heel erg meevallen. Hout is nu eenmaal vrij prijzig en de trap moet ook nog speciaal gemaakt worden en daarnaast ook nog de plaatsingswerkzaamheden.
Maar je krijgt er een mooie ruimte voor terug en in geval van een koopwoning is het ook zeker interessant om te doen ivm verkoopbaarheid van de woning.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:28

bij ons is het gewoon een kamer extra als er een vaste trap is, we hebben dan ook nog een voorstuk op zolder zeg maar en dan is er een muur, en achter die muur is nog een ruimte die groter is dan onze slaapkamer (riante ruimte dus)
wij hebben al wel 3 slaapkamers, maar het kleinste kamertje vind ik eigenlijk net te klein voor een slaapkamer, daar kan namelijk net een bed en een bureau in.
nu is het nog totaal niet nodig dat we die kamer extra hebben maar wie weet in de toekomst...

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:39

Mijn moeder heeft precies zo'n huis en ik heb jaren geprobeerd om haar over te halen er een goed bruikbare ruimte van te maken. Helaas zonder resultaat.
Nu ik mijn eigen huis heb zit daar wel een vaste trap in naar boven. Wat een heerlijkheid die ruimte.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:41

ja inderdaad dat lijkt me heerlijk. het is niet echt heel erg noodzakelijk maar wel heeeeel makkelijk Tong uitsteken hihi

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:07

Vraag het eens aan de woningbouw, wie weet plaatsen zij hem wel. Het is tenslotte een waardeverhoging van hun huis als er een extra kamer komt!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 20:18

amondi schreef:
Vraag het eens aan de woningbouw, wie weet plaatsen zij hem wel. Het is tenslotte een waardeverhoging van hun huis als er een extra kamer komt!

daar hebben we al naar geinformeerd maar dit doen ze niet, misschien willen ze wel hun aannemersbedrijf sturen maar we zullen het toch zelf moeten betalen.

aangezien het aannemersbedrijf van de woningbouw niet echt goedkoop is (lees 1€ per cm aanrechtblad) en ik daar niet zo over te spreken ben (afwerking van de keuken) willen we liever zelf iemand in de arm nemen.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:26

De kosten voor het gat zagen zal ook heel erg veel schelen of het een betonvloer/plafond is of van hout.
Wij hebben onlangs een vaste trap laten plaatsen, maar daarvoor moest er nog even een gat gezegaad worden in het beton.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:35

Ja bij ons is het inderdaad ook beton...