De verschrikkelijke service van Mac

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

De verschrikkelijke service van Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:26

Gisteren begaf mijn laptopje van een maand en een week inneens het.
Allemaal rare geluiden en een wit scherm, was al de derde keer sinds ik hem had.
Dacht zal mijn goed geluk weer zijn....

Natuurlijk staat mijn paper hierop enz. Ik zet hem altijd op een cd als ik klaar was. Dus dagje hard gewerkt herschreven en net daarvoor baf alles weg...
Vandaag lekker naar de mac winkel gegaan.
Mevrouw dit zal een bestek worden, en u zal geen garantie hebben want er is geen garantie op harde schijven. Bestek koste 30 euro Blauw oog die ik pas woensdag zou krijgen.
Dan zou ik de harde schijf moeten kopen 80 euro per uur werkkosten Misselijk Misselijk
En wil ik mijn gegevens zal dit ook 80 euro zijn zonder werkkosten want dat is veel werk en zal zeker een uur duren 80 euro er weer bij.

Dus met andere woorden ga ik de helft van een nieuwe moeten geven aan een mac van een jaar en een week oud.

Mac nooit meer Koe

Anoniem

Re: De verschrikkelijke service van Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:28

hmmm, dit vind ik erg raar volgens mij heb je altijd een garantie van 6 maanden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:31

Tuurlijk zit er garantie op harde schijven!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:35

Brainless schreef:
Tuurlijk zit er garantie op harde schijven!!

Ja i know, ik heb ook nog nooit een degelijke winkel gekend die 80 euro per uur vroeg voor reparatie.

Ga dan maar op zoek naar een andere laptop, was zo van men kaart dat ik ga tegen het bestek heb gezegd. Heel veel spijt van maar goed. Krijg hem wel terug als ik een nieuwe mac zou kopen Sigaar
Zelfs niet als ik hem laat repareren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:40

heel dom misschien maar wat bedoel je met bestek? mes en vork enzo toch niet?

en zou gewoon drama gaan maken bij die winkel want wat jij met je laptop hebt kan echt niet! Ga nog een keer terug en anders naar rechtsbijstand ofzo. een laptop is al heel duur en dan krijg je niets eens service

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:29

Kan je ook niet eens naar de support bellen en daar je probleem uitleggen? Wie weet zeggen zij iets anders. Heb heel goede ervaringen met die hulplijn, heel vriendelijke en behulpzame mensen Ja

breezy302 schreef:
heel dom misschien maar wat bedoel je met bestek? mes en vork enzo toch niet?

Hahahahaha Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:04

katiavl schreef:
Gisteren begaf mijn laptopje van een maand en een week inneens het.
*knip*
Dus met andere woorden ga ik de helft van een nieuwe moeten geven aan een mac van een jaar en een week oud.

Hoe oud is de laptop nu precies?
Ik meen dat er voor harde schijven een garantietermijn van een half jaar bestaat, maar heb geen ervaring met Mac.
Wellicht levert speuren met google je iets zinnigs op.
Hoe dan ook; heel rot dat je je werk nu kwijt bent!\
Succes!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:23

Ik begrijp niet waarom je moet betalen, je hebt gewoon garantie.
Zie http://www.apple.com/nl/support/products/proplan.html

Citaat:
Elke Mac wordt geleverd met 90 dagen telefonische ondersteuning en een jaar dekking voor service en reparaties door een door Apple erkend reparatiecentrum.

Ik heb ook een nieuwe harde schijf gehad, in het eerste jaar dat ik m'n eerste iMac had. Er kwam iemand aan huis, die hem ter plekke heeft gerepareerd. Kosten; € 0,00.

Naar welke winkel ben je eigenlijk gegaan? En heb je gebeld naar de ondersteuning (telnr staat in je boekje die je bij je Mac hebt gekregen)? Die zullen je ook kunnen vertellen dat het gewoon niets kost. Kom zeg, dat zou toch zot zijn. Apple staat nou ook niet bepaald bekend om z'n slechte service hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:37

Volgens mij is haar garantietermijn al verstreken.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:12

Ik zou gewoon de Apple Service lijn gaan bellen en daar je probleem uitleggen. Wie weet zeggen ze heel anders dan de mevrouw in de winkel. De winkels willen wel eens moeilijk doen omdat ze dan uiteindelijk opdraaien moeten voor de kosten als je garantie krijgt. Gewoon nog keer proberen en blijven proberen!!

Wel jammer dat je nu geen mac meer wilt na 1x slechte ervaring met een winkel??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:16

Je hebt garantie tot een jaar. Begrijp ook niet goed hoe oud je Mac nou precies is? 'Jonger' dan een jaar oud en je zou garantie moeten hebben, ouder dan een jaar en het vervalt.

€80,- per uur aan werkkosten vind ik wel wat erg hoog. Toen mijn scherm van mijn MacBook *krak* zei kostte me het heel wat minder, en toen moest er een hele zut gebeuren. Dat was trouwens in Ierland.

Overigens wil ik wel even wat nuanceren. Dat jij geen fijne ervaring hebt gehad met een winkel wil niet zeggen dat de algehele service van Mac/Apple dramatisch is. Ik werk al een aantal jaar met Mac, heb nog langer een iPod. Bij de weinige problemen die ik heb gehad ben ik altijd goed geholpen.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:21

Ik heb juist niks dan goede ervaringen met MAC en hun service.
Ben je wel bij een officieel servicepunt geweest?
Ik weet dat er een aantal shops zijn die wel onder de vlag van apple werken maar verder zelfstandig zijn. Daar heb ik wel meer slechte verhalen over gehoord.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:30

katiavl schreef:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:32

Wat je kunt doen is een broef schrijven waarin je uitlegt dat je laptop net buiten de garantie valt, en dat je het er niet mee eens bent, omdat hij het niet goed doet, en dus duidelijk ondeugelijk is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:29

Ben nu via mac zelf bezig, maar dat duurt echt lang. Hoop hem ooit nog in orde te krijgen.
Overal waar ik kom zeggen ze hetzelfde, jah die serie is echt slecht

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:41

Mac = Apple ;)
Hoewel ik nou nog niet weet hoe oud je laptop precies is ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:45

Berdien schreef:
Mac = Apple Knipoog
Hoewel ik nou nog niet weet hoe oud je laptop precies is Knipoog

jaar en een week toen hij kapot ging staat in de beginpost Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:19

Berdien schreef:
Mac = Apple Knipoog
Hoewel ik nou nog niet weet hoe oud je laptop precies is Knipoog

Ik quotte het net: een jaar en een half.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:22

Zowiezo, iemand die ik ken, had hem anderhalf jaar, harde schijf zei Doei! en die werd ook nog kostenloos vervangen.. volgens mij had ze geen Apple Care of iets erop zitten..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:23

Oké, in je beginpost noem je namelijk een maand en een week en een jaar een een maand. Vandaar Lachen

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:25

Nou weet niet naar wat voor een sericepunt je bent geweest. Heb nog nooit een cent hoeven te betalen voor reparaties (natuurlijk wel binnen de garantie, aanvullende Applecare) en zeer tevreden over de professionele en snelle afhandeling. (al vind ik het wel jammer dat je tegenwoordig ook bij Apple moet denken aan dat er het eerste jaar wat kapot kan gaan). Mijn ipod is aan de deur opgehaald toen deze kapot was en er lag binnen een week een nieuwe in de bus met excuses. Mijn Imac 20" ('08) maakt deze zomer na 2 maanden lawaai, nieuw scherm gekregen, binnen 4 dagen weer in huis. Ik vind de service echt super.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:43

Ik herken wat shabbay zegt Ja toen bij mijn iMac mijn moederbord crashte werd die kosteloos vervangen.
iPod duurde iets langer, ze geloofden niet helemaal dat hij echt kapot was. Maar daar zat Dixons tussen, met een Dixons verzekering, en Dixons deed heel vervelend. Uiteindelijk een nieuwe iPod gekregen, en aangezien mijn versie toen niet meer gemaakt werd kreeg ik de allernieuwste vet hippe *LOL*

Helaas moest ik toen mijn scherm *krak* zei wel zelf betalen, schermen vallen buiten de garantie. Gelukkig vergoedde mijn eigen verzekering dit later alsnog.
Maar ook daar werd ik heel correct geholpen. Was echt over de zeik, zit je daar in Ierland met je laptop als hoofdcommunicatie onderdeel met het thuisfront/school/vriendjes en vriendinnetjes en dan gaat je scherm hartstikke kapot. Was ook geen winkel, maar echt een service/repair punt.
Afbeelding
No Cheer

Hoop in ieder geval dat je eruit komt met Apple katiavl, harde schijf die crasht is alles behalve grappig.