M'n laptop helemaal op tilt; AVG update? Let op !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

M'n laptop helemaal op tilt; AVG update? Let op !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 12:44

Wie heeft dit ook: de laatste tijd werd mijn laptop steeds langzamer. Ik heb internet via Ziggo en lees hierover veel problemen, dus ik ging ervan uit dat dat misschien daardoor kwam.

Gisteravond werd ineens bij het scrollen met mijn muis alles groter of kleiner (al naar gelang ik omhoog of omlaag scrolde), sloten vensters vanzelf of opende vanzelf. Etc. Ik dacht eerst dat het aan de muis lag, dus heb het geprobeerd via het touch-geval, maar toen deed hij het ook. Voor dit alles had ik de computer afgesloten en weer gestart (m'n internet deed het niet) en toen stond er (echt identiek aan het normale AVG scherm): Nieuwe versie installeren; maar ik begon al wat argwaan te krijgen dus die heb ik weggeklikt. Weer computer uit en aan: toen stond er update succesvol geïnstalleerd (had dus niets gedaan). Dit was niet meer weg te krijgen, maar als ik internet opstartte klikte dit meteen weer weg, er werden ineens allerlei updates van andere programmas aangeboden, schermen opende dwars door andere schermen etc. Kortom: helemaal niet meer te gebruiken.

Mijn man heeft dit een aantal weken geleden op zijn werk ook gehad (ook een AVG update aangeboden), vandaar dat ik die niet heb geopend. Op het kruisje klikken om het te stoppen, blijkt kennelijk al genoeg om de boel te starten. Zijn computer moest helemaal opnieuw geïnstalleerd worden; ik vrees dat dit met de mijne ook moet gebeuren (dág foto's; heb natuurlijk de laatste tijd geen kopietjes gemaakt) !!

Wie heeft dit ook en weet wat de oorzaak is? Ben er inmiddels behoorlijk moe van !

Let in ieder geval goed op als er ineens een AVG versie wordt aangeboden !!
Laatst bijgewerkt door Netje op 31-10-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Re: M'n laptop helemaal op tilt; AVG update? Let op !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:48

Mijn laptop update AVG elke dag, nooit problemen gehad.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 12:49

Ja, dat doet hij bij mij ook. Maar dit ging dus over het installeren van een nieuwe versie !!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:54

Even een blonde vraag, wat is AVG?

En speelt dit bij Windows of ook bij andere platforms?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 13:01

AVG is een gratis virusscanner die door heel veel mensen gebruikt wordt. Mijn laptop draait met Windows Vista.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:04

Ah oke, dank je wel Lachen

Ik heb een mac, dus zal er wss geen last van krijgen. Ik heb wel een "computernerd" in m'n vriendenkring. Zal eens aan hem vragen of hij er meer van weet Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:06

Is het geen virus die je voor de gek probeert te houden door AVG te noemen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:09

volgens mij heeft mijn vriend ook avg op de pc gezet..
is dat avast van windows ??

het is nl een hel met de laptop , vandaar dat we nu een andere laptop gebruiken en we de laptop met avast moeten wegbrengen om opnieuw te instaleren en dan toch maar weer n betaalde virusscanner erop ... Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 13:10

Het is denk ik inderdaad een virus wat zich voordoet als AVG. De vraag is: waarmee haal je het binnen en ten tweede: hebben meer mensen dit al gehad (ik wil weten hoe ik het kan voorkomen; mijn dochter heeft ook een laptop en die gebruiken we ook met z'n allen) !

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:21

dat is maf ik had het juist met avive, dus heb eergisteren weer avg erop gezet en nu draait mijn pc weer normaal

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:22

Netje schreef:
AVG is een gratis virusscanner die door heel veel mensen gebruikt wordt. Mijn laptop draait met Windows Vista.

trouwens het kan ook nog wel ene beetje aan vista liggen, want het is de eerste versie en die draait nog niet zo stabiel
was ook zo toen xp uit kwam. Ik draai zelf nog steeds op de 2e versie xp en ga pas over op vista als daar een 2e versie van is

En adaware al geinstalleerd en een check gedaan, want op het moment zijn er veel kleine virussen en troje's in omloop. Ik zat ook helemaal vol weer. Terwijl ik aardig vaak mijn pc check enzo

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 14:36

Ik kan niks meer installeren, want m'n laptop is niet meer te gebruiken Huilen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:38

Door AVG liep mijn computer altijd vast en was ie erg sloom! Ben toen meteen teruggegaan naar Norman Viruscontrol & nu is er niks meer aan de hand. Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:44

Ik heb er geen last van gelukkig, maar als je nog wel het internet op kan, doe dan de http://www.eset.com/onlinescan/ .
Deze spoort alles op wat niet klopt en verwijderd de troep en virussen. Je moet alleen wel internet hebben, en installeren als hij dat vraagt, want hij scant je pc vanuit het net..

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:52

Netje schreef:
Gisteravond werd ineens bij het scrollen met mijn muis alles groter of kleiner (al naar gelang ik omhoog of omlaag scrolde), sloten vensters vanzelf of opende vanzelf. Etc.

Klinkt alsof de [Ctrl] knop van het toetsenbord blijft hangen of de PC denkt dat deze ingedrukt is. Lachen

Namelijk:
[Ctrl] + Scrollen = Zoomen
[Ctrl] + N = Nieuw venster
[Ctrl] + T = Nieuw tabblad
Ga zo maar door, er zijn talloze toets- en muiscombinaties met de [Ctrl].