Virusscanners en dergelijke zaken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Virusscanners en dergelijke zaken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:20

Ik heb een testversie van avast(virusscanner)op de pc staan.
Helaas loopt die over enkele dagen af en moet ik dus wat anders zoeken.

Ik heb werkelijk geen flauw benul van computers,dus ook niet van de beveiliging van mijn pc...welke,hoe,wat,waar...

Wie kan me er enigzins uitleg over geven wat ik het beste kan doen???
De ex had Hitman Pro erbij op gezet,geen idee wat dat dus is,wat het doet..

hellup!

Snader

Re: Virusscanners en dergelijke zaken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:57

Anoniem schreef:
Helaas loopt die over enkele dagen af en moet ik dus wat anders zoeken.

Avast (Home Edition) kan je gratis registreren, daarna kan je het programma gewoon blijven gebruiken. Lachen

Rechter muisknop op het Avast-logo in de taakbalk > About Avast! > License key > Program registration.
Na het invullen van het formulier, ontvang je per email een code, deze moet je invoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:35

Kijk,en dát wist ik dus niet.
dankjewel Snader,ik heb het formulier ingevuld.

*edit: wát precies doet die Hitman pro op de pc?Ik heb hem niet geinstalleerd en heb dus ook geen idee wat het toevoegt..
wellicht iemand anders?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:00

Graag gedaan. Knipoog

Zelf heb ik geen ervaring met Hitman Pro, maar ik hoor er regelmatig slechte verhalen over. Het is een overkoepelend programma dat een aantal programma's installeert en onderhoudt, onder andere: NOD32, CWShredder, Ad-Aware, Spybot S&D, Spy Sweeper, Ewido Micro, Spyware Doctor, Spyware Blaster en Windows beveiligingsupdates. Een aantal van deze programma's zijn probeerversies, die na een aantal dagen verlopen (onzinnig).
Mijn mening: Je kunt de gewenste programma's ook los installeren en zelf onderhouden, in mijn geval: Ad-Aware en Spybot S&D om spyware op te ruimen. Daarnaast gebruik ik Avast of AVG als virusscanner en ZoneAlarm als firewall.