Welke babyfoon heeft wel ECHT een goed bereik???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Welke babyfoon heeft wel ECHT een goed bereik???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:45

Bij bijna iedere babyfoon wordt aangegeven dat er een bereik is tot 300 meter. Als ik echter kieskeurig.nl moet geloven, dan mag je al blij zijn met 30....

Ik ben op zoek naar een babyfoon met een goed bereik van zo'n 50 meter. De zender moet dan door 1 raam, en misschien staan er nog wat planten voor. Ik wil na de bevalling graag weer gaan rijden, en de babyfoon bij de bak zetten, en de baby binnen laten slapen. Omdat ik toch al snel anderhalf uur bezig ben, wil ik het wel een beetje in de gaten kunnen houden.

Aan welke babyfoon ga ik echt plezier beleven?

Ik vind het belangrijk dat zowel de zender als de ontvanger (ook) werken op stroom. Het is fijn als de ouderunit ook op batterijen kan, maar dat is geen must.

We wonen in het buitengebied, en ik denk dat we ook zonder DECT prima uit de voeten kunnen kwa storing.

Ik zit nu te denken aan de Alecto DBX-88, maar ook daar hoor ik wisselende dingen over met betrekking tot het bereik.

Wie kan me helpen?? Al het advies is welkom!!

Elma_

Re: Welke babyfoon heeft wel ECHT een goed bereik???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:48

ik gebruik geen babyfoon meer, ik kan je dus niets aanraden, maar ik kan er wel een afraden Lachen
Ik heb destijds de babyfoon van de kijkshop gekocht, in de vorm van een konijntje.. zaten 2 zenders op en met het bereik was niks mis.. maar waar ik hem ook mee naar toe neem ik hoor elke keer de buren oid..soms Lijkt het net of ik een telefoongesprek hoor heel vreemd.. maar mn kindje hoor ik er dus niet door.. Ik heb hem naar verschillende steden mee gehad, maar overal hetzelfde.. Maakt niet uit of je hem op 1 of 2 zet je hoort elke keer vreemde mensen praten..
Die dus niet.. Tong uitsteken

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:52

Ik heb ook een alecto, type weet ik zo even niet.. had altijd wel heel goed bereik, zeker wel 100m.

*edit* aanvulling
Mijn buurmeisje heeft ook een hele goeie, is van philips met terugpraatfunctie.. heeft goed bereik en duidelijke lampjes als er iets is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:01

Ans schreef:
Ik heb ook een alecto, type weet ik zo even niet.. had altijd wel heel goed bereik, zeker wel 100m.

*edit* aanvulling
Mijn buurmeisje heeft ook een hele goeie, is van philips met terugpraatfunctie.. heeft goed bereik en duidelijke lampjes als er iets is.

Zou je kunnen nakijken welk type het precies is??

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:02

De dect-babyfoon van Alecto met een bereik van 300 meter (weet even niet uit mijn hoofd welk typenummer deze heeft)! De 300 zal hij wellicht niet halen, maar 50 meter haalt hij met gemak. Als ik jou was zou ik wel voor de dect gaan, de weergave van het geluid is heel realistisch en helder en dat is bij een babyfoon zonder dect maar afwachten.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:05

Angela schreef:
Ans schreef:

*edit* aanvulling

Zou je kunnen nakijken welk type het precies is??

Zal het vanavond van beide even opzoeken..
Heb de alecto toen ergens via internet besteld (nieuw) was niet duur en gaat al 3 jaar mee.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:21

nou wij hebben de Alecto DBX-99 en ik moet zeggen bevalt heel erg goed kan hem verderop bij de buren neer zetten en dan doet die het nog super!!! weinig storingen en heeft continu geluid dus niet alleen bij hard huilen ofzo maar constant hoor je het vond ik persoonlijk fijner. voor alle beschrijvingen zou ik zeggen lees het even hier: http://www.kieskeurig.nl/babyfoon/alect ... /196968/..

wat ook een leuk puntje is vind ik hier mick gaat heerlijk slapen nu die weet dat als de lampjes aan gaan het bedtijd is haha..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:23

Je hebt ook walkietalkies die je zo kan instellen dat het als babyfoon werkt. Misschien een idee!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:25

mayoinlove schreef:
nou wij hebben de Alecto DBX-99 en ik moet zeggen bevalt heel erg goed kan hem verderop bij de buren neer zetten en dan doet die het nog super!!! weinig storingen en heeft continu geluid dus niet alleen bij hard huilen ofzo maar constant hoor je het vond ik persoonlijk fijner. voor alle beschrijvingen zou ik zeggen lees het even hier: http://www.kieskeurig.nl/babyfoon/alect ... /196968/..

wat ook een leuk puntje is vind ik hier mick gaat heerlijk slapen nu die weet dat als de lampjes aan gaan het bedtijd is haha..

Mag ik vragen hoever "verderop bij de buren" is?? In bijv. een wijk is dat meestal maar een meter of 10...

Zijn er ook bokkers die de babyfoon zelf ook op bijv. een boederij gebruiken??

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:27

ManonR_ schreef:
Je hebt ook walkietalkies die je zo kan instellen dat het als babyfoon werkt. Misschien een idee!

Daar heb ik ook over gelezen. De reacties over het bereik van bijv. de Topcom babytalker 1000 zijn wel aardig, maar blijkbaar is de ruis enorm, en kan de ouderunit niet op stroom worden aangesloten... als de batterij leeg is, dan is ie leeg, en is hij niet op te laden terwijl je wel de babyfoon in gebruik houdt. En dat vind ik echt een groot nadeel..

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:29

Wij hebben de Alecto DBX- 82, en die heeft een bereik tot 3 kilometer. Is in ons geval echt ideaal, als onze Hugo slaapt kan ik mijn man zelfs meehelpen met melken. Ik sta dan in een melkput in een stal zo 50 meter van huis en heb nog steeds heel goed bereik. Enige nadeel is dat bij ons de snelweg op 200 meter van ons huis zit en wij ook de bakjes van de vrachtwagens kunnen ontvangen...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:31

Angela schreef:
mayoinlove schreef:

Mag ik vragen hoever "verderop bij de buren" is?? In bijv. een wijk is dat meestal maar een meter of 10...

Zijn er ook bokkers die de babyfoon zelf ook op bijv. een boederij gebruiken??

Ik heb em ook gebruikt in de binnenmanege om te rijden als ukkepuk lag te slapen, dit werkte perfect!
Was ook ongeveer 50m.
Hij reageert al op het minste geringste geluid, ideaal.
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 27-10-08 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:32

Ik heb een babyfoon van Alecto type DBX- 88.
Heeft een onzettend goed bereik en is storing vrij.
Je kunt er ook mee comminiceren als je wilt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:42

Iedereen zover bedankt! Ja

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:47

buren verderop is toch al weg 50 of 60 meter gok ik.. op een open veld zou die 3km moeten halen als je wilt kan ik mijne wel eens uittesten??

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:51

@ Mayoinlove: graag! Maar 50 a 60 meter is al heel netjes Ja
Ik zie dat de DBX-99 ook een hoop extra's aan functies heeft, ik zal het dus zeker meenemen!

Kan zowel de babyunit als de ouderunit op stroom en op batterijen/accu ?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:52

Angela schreef:
Ik zie dat de DBX-99 ook een hoop extra's aan functies heeft, ik zal het dus zeker meenemen!

Die van mij wel.. kijk nog ff naar het type voor je Clown

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:56

Deze heb ik!
Hij is inmiddels 3 jaar oud en nooit stukgeweest, doet het nog steeds prima.
Misschien dat er een nieuwere versie is inmiddels?

De DBX-33

Afbeelding

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 12:00

Thanks! Ik zie dat het bereik maar 150 meter is. Maar blijkbaar is de opgegeven afstand hier meer in de buurt van de werkelijkheid als bij de andere Haha!

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:08

Angela schreef:

jah kan allebei op batterijen!! ga hem eens voor je uittesten vandaag..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:31

Ik gebruik een Prenatal PB-05. Bereik is vrij redelijk (50m met stalen spanten en beton ertussen) en ik kan achter op stal bezig zijn, terwijl ik wel bereik heb. Deze babyfoon heeft meerdere functies, oa terugspreekfunctie, muziekjes (zowel op ontvangset als op zendding) en lichtjes erop en indicatielampjes. Oja, er zit ook een temperatuursensor in, zodat je kan zien hoeveel graden het op de babykamer is. Is wel handig, vind ik, omdat bij ons het in de zomer meteen loeiheet op de kamers boven kan zijn.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:55

serena1978 schreef:
Ik heb een babyfoon van Alecto type DBX- 88.
Heeft een onzettend goed bereik en is storing vrij.
Je kunt er ook mee comminiceren als je wilt

die heb ik ook, ben er super over te spreken....hij zoekt zijn eigen kanaal dus je hbt nooit last van buren (en zij niet van jou) je kan er mee terugpraten en er zitten lampjes op waardoor je hem stil kan zettn en toch in de gaten kan houden of baby wakker is Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:48

Die walkietalkies heb ik trouwens ook geprobeerd, maar ik had dus het probleem dat ik gewoon geen geluid eruit kreeg, wat we ook probeerden...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:56

Dat heb ik ook meer gelezen op kieskeurig... de ene is er helemaal weg van en de ander heeft het ding weg gegooit zonder er ooit een geluidje uit te hebben gekregen..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:47

waarom zet je je baby niet warm ingepakt in een lege box??
ik heb mijn zoontje regenmatig in de kinderwagen in een lege box gezet en dan hoorde ik direct wanneer hij wakker was. Is maar een idee hoor