Welke browser en waarom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Welke browser en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:59

Ik ben nieuwsgierig welke browser jullie gebruiken en waarom, want ik heb er nu al een heel handje versleten wegens meerdere redenen.

Die ik niet meer gebruik:
Internet explorer - bouwt op tot ruim een gb aan werkgeheugen, sluit vaak niet helemaal af met het kruisje.
Opera - heeft problemen met sommige sites, die geeft hij slordig weer of opent hij niet.
firefox - ruzie met de tabbladen die dan wel en dan niet als tabbladen openen. Ook blokkeerde hij de pop-ups niet voldoende.
acoo browser - technisch ruzie met mijn computer sinds vanmiddag, voor de rest geweldig. Goede tabbladfunctie, ingebouwde zoekfunctie, blokkeerd pop-ups volledig maar zet de blokkeerder uit met ctrl ingedrukt houden. Haalt ook een hoop advertenties weg.

Nu gebruik ik Google Chrome - zeer leeg beeld, pas vanaf vanmiddag gedownload maar tot nu toe geen problemen. Wel zoeken naar sommige opties die normaal in de bovenste balk staan. (zoals favorieten). Trekt niet ontzettend veel geheugenruimte. (is een eis in verband met soms vele programma's open hebben staan).

Nou, kom maar op met goede (en slechte) ervaringen met browsers.

highwaykind

Re: Welke browser en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:47

Mozilla Firefox.
Nooit problemen met tabbladen (alles opent netjes in nieuw tabblad zoals de bedoeling is) en met de AdBlock Plus addon geïnstalleerd heb ik helemaal nooit last van popups.
Ben met name ook door de add-on mogelijkheden erg tevreden over Firefox.
FireFTP, DownThemAll, AdBlock, Firebug, Foxmarks (bladwijzers en wachtwoorden gesynchroniseerd houden op meerdere computers), Greasemonkey/Stylish (websites andere kleuren geven wanneer de maker de boel zodanig verprutst dat het onleesbaar is), uiteraard de ingebouwde spellingscontrole, IE Tab(voor sites die het alleen in IE goed doen -mn windows update..) en Slimsearch (gewone tekst selecteren, en met 1 muisklik daarmee zoeken op google, of als het een text URL is, die openen in een nieuw tabblad zonder dat je eerst hoeft te kopieeren/plakken), en als laatste PasteAndGo.

Nieuwe adresbalk in de laatste versie van FF bevalt ook erg goed. willekeurig deel van de URL of omschrijving/titel intypen en op enter rammen Lachen (Ipv hele URL uittypen)

Erger me altijd een ongeluk aan de ontbrekende functies als ik een andere browser gebruik.

bromfiets

Re: Welke browser en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:52

Ik gebruik safari, omdat die op m'n mac zat Tong uitsteken

Vind hem wel veel prettiger dan IE of netscape, die lopen bij mijn ouders op de computer vaak vast en ik vind al die toolbars ruimteverslinders.