Ik heb mijn laptop een poos uitgeleent. En daarvoor kon de batterij zo'n uur tot anderhalf mee. Echter heb ik hem nu sinds 1,5 week terug en kan hij nog geen 5 minuten zonder stroom.... goed irritant.
Ook loopt hij regelmatig vast. En krijg ik rare meldingen als ik de klep dicht doe en dan later weer open. Dat doe ik wel eens om bv even boodschappen te doen, maar dan sluit ik windows niet af. en dan krijg ik rare meldingen. Zal straks even kijken of ik er een printscreen van kan maken.
Maar mijn grootste zorg is de batterij......hoe kan ik hem weer actief krijgen dat hij weer langer dan 5 min. zonder stroom kan. Of is een nieuwe batterij kopen de enige optie?? En wat kost zoiets?
Misschien moet je m even een paar keer helemaal leeg laten gaan en dan weer helemaal opladen tot ie echt vol is? Ik heb net een nieuwe laptop en daarbij werd ook aangeraden om m helemaal op te laden en dan de stekker er uit en m eerst leeg te computeren voordat ik m weer op ga laden. Dit vooral voor de eerste tijd. De mijne gaat overigens 3.5 uur mee, maar dat verschilt geloof ik per laptop. Ik heb een HP Pavillon dv7-1070ed
Of ook nog even een goede virusscan / anti spyware er overheen gooien, want het zou ook kunnen dat er achter de schermen allerlei processen draaien die veel stroom verbruiken.
ohw wat hebben ze er mee gedaan ? dat klinkt niet best! mijn batterij is trouwens ook best lui.. kan ongeveer 30 min zonder.. maar goed hij staat ook 24/7 aan de lader;) en de laptop staat bijna altijd aan
Je kan de batterij kaliberen (oid) en dat zou moeten helpen om een luie batterij te voorkomen. Je kan dat ergens bij batterij beheer oid vinden. Of het nu ook nog werkt weet ik niet.
Mijn batterij is trouwens definitief overleden, zelfs als die vol is dan springt hij op stand-by zodra windows klaar is met opstarten.