Hoe een video van videocamera afspelen op tv met AV-kabel??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Hoe een video van videocamera afspelen op tv met AV-kabel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 10:20

Wij hebben een jvc videocamera, gewoon nog met een bandje, en we filmen er de laatste weken echt op los! We hebben al tientallen bandjes vol van wedstrijden van mij en mijn pony, en sinds 2 weken heb ik een jong paard van de opa van mijn vriend om te trainen. Nu komt het, mijn moeder heeft het gefilmd, ik zou het graag aan opa laten zien, maar hoe? De man is al wat ouder en om het nou op zo een mega klein schermpje te laten zien is ook zo wat....Het op de laptop zetten gaat niet, want de kabeltjes zijn zoek Bloos .

Nu zag ik dat er een AV aansluiting op zat, dus ik vandaag in weer en wind op de fiets naar het dorp naar de winkel toe. Ik het gevraagd, camera laten zien, in de hoop dat ik het dan gewoon op de tv kom afspelen en zo kon laten zien aan opa. Nu heb ik dus een AV kabeltje meegekregen, met een wit stekkertje, een rood stekkertje en een gele. Ik heb ze alle 3 op de goede matchende kleurtjes aangesloten op de tv en aan de videocamera aangesloten. Tv aangezet, op de AV zenden en afspelen maar...

Niet dus...

Hij doet het dus niet, wat ik ook doe, welke kabeltjes ik ook wel en niet aansluit, op de videocamera speelt ie af, maar op de tv blijft het sneeuwen..Hier baal ik natuurlijk ontzettend van, want ik wil eigenlijk vanmiddag een nieuwe video maken van het longeren wat echt goed gaat en daarna er even op, zodat die man ook een update kan zien, het is een half uur met de auto hierheen en ik wil het morgenavond eigenlijk al laten zien, want even op en neer is te ver!

Wie heeft er de gouden tip? De winkel is telkens in gesprek en ik raak steeds meer gefrustreerd hier.... Hamer

sdi

Re: Hoe een video van videocamera afspelen op tv met AV-kabel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:42

Je zult op de TV het ingangskanaal moeten veranderen naar de AV ingang. Mogelijk moet je op de camera ook iets instellen zodat ie signaal krijgt op de AV uitgang

Leedebee

Re: Hoe een video van videocamera afspelen op tv met AV-kabel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:16

Op de afstandsbediening van de tv zit toch altijd zo'n tv/av knop? Als je daar op drukt?
Wij hebben daarin dan wel 4 kanalen, misschien jullie ook?

Je weet wel zeker dat die kabel geschikt is voor die camera? Misschien anders JVC even bellen / mailen.

Succes