cola over de laptop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

cola over de laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 22:21

Jaaa.. heb ik weer. Eigen schuld. Ik had cola naast de lptop staan, ben ff weg, katten aan de race, met mn glas als mooie hindernis.
Kan ik m begraven of is er nog hoop voor me?
Start op, doet alles nog (volgens mij) behalve t toetsenbord. Maar ik moet met wachtwoord inloggen Clown Dus kan er momenteel niks mee.
Heb alle toetsjes eraf gehaald zodat ie goed kan drogen. Is er ee kans dat mn toetsenbord weer gaat werken, iemand ervaring mee?

vera_pino

Re: cola over de laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:23

hm balen zeg! Ik raad je aan om de fohn te pakken en lekker een half uur te fohnen en dan heb je mischien nog een kans dat het goed komt..heeft bij mijn telefoon die 2.5 uur in de wasmachine had gezeten ook gewerkt dus beetje hoop mischien nog?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:24

Als je indd alle toetsjes eraf hebt kun je hem heel voorzichtig schoonmaken met een vochtig wattenstaafje, alle contactjes voorzichtig mee poetsen, dan heb je kans dat het goedkomt. Wel heel voorzichtig, want als er cola in de laptop zelf loopt, dan kun je hem begraven....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:24

Maar dan niet op de hete stand! En van grote afstand.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:25

Hubbie zegt overigens dat er voor de meeste laptops ook wel nieuwe losse toetsenbordjes te verkrijgen zijn... mss even proberen voor je het hele ding wegmikt!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:26

De meeste laptops kan je makkelijk openschroeven om bijvoorbeeld het toetsenbord te vervangen. Misschien iemand in de buurt die er een beetje handig mee is? Dan kan je het toetsenbord proberen schoon te krijgen. Je kan er ook een extern toetsenbord aan hangen om te controleren of het alleen het toetsenbord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:29

Toen dat bij mij gebeurde had ik 'm open op z'n kop op een kussen gelegd, laten drogen. 3 dagen ofzo. Daarna deed 'ie het weer. 2e keer overleefde hij niet. Bloos

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:34

Toevallig is dit is mijn klasgenoot enkele weken geleden ook overkomen. Ik denk dat je nog geluk hebt gehad.
Helaas heeft die laptop van mijn klasgenoot het niet gehaald. Bij hem was het ook direct over en uit ( bleef nog maximaal enkele minuten aan ).

Succes ermee!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 22:48

ik dit bericht typte heb ik ook inderdaad een extern toetsenbord eraan gehangen en zie; dit bericht is met mn eigen laptop gestuurd. Met een extern toetsenbord kan ik nog wel leven. Er stond heel veel op deze laptop nl. en daarom baalde ik zo erg.. Al mn foto's kwijt. Maar t valt gelukkig nog mee. De muis van mijn laptop (mousepad) doet t nog wel gelukkig

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:50

Twee jaar geleden heb ik ook eens een glas cola over het toetsenbord van mn laptop gegooid. Meteen de handel uitgezet, en de laptop ondersteboven laten drogen op een handdoek, en af en toe met de fohn erover.
Uiteindelijk werken er 4 toetsen niet meer, ergens nog geluk gehad dat het hele ding er niet aan was.

Gezien ik die 4 toetsen echt wel nodig heb, heb ik een wireless keyboard gekocht en aangesloten...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:51

Anthea schreef:
Toen dat bij mij gebeurde had ik 'm open op z'n kop op een kussen gelegd, laten drogen. 3 dagen ofzo. Daarna deed 'ie het weer. 2e keer overleefde hij niet. Bloos

Denk dat dit ook wel een goed effect kan hebben. Dan loopt de cola er misschien nog uit!
Hoop voor je dat hij het overleefd, nieuwe laptop is een duur geintje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:52

Hmmm toch zou ik wel oppassen, Cola is zuur en dat vreet aan je toetsenbord Knipoog Even de komende tijd aan blijven kijken dus Lachen

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:56

Er is hoop mijn broer heeft het met bier gehad en deze deed het na drie week weer.
Ook direct alles verwijderd en schoongemaakt en laten drogen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:06

Doet hij het alweer? Of heb je hem af moeten schrijven?