Nieuwe computer: Desktop/Laptop - Macbook/"gewone" ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Nieuwe computer: Desktop/Laptop - Macbook/"gewone" ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 08:21

Ik mag eindelijk een nieuwe computer aangezien mijn huidige wel een beetje aan vervanging toe is.

Nu zit ik heel erg te twijfelen wat ik zal kiezen. Ik heb ongv. 0 verstand van computers dus vandaar
dat ik jullie mening vraag ROFL .

Ik weet ten eerste al niet of ik een nieuwe desktop of een nieuwe laptop wil. Het liefst eigenlijk een
laptop omdat je die dan overal mee naar toe kan nemen (bijv. naar opa/oma of in de auto).
Wij hebben thuis geen draadloos internet omdat dit niet mag aangezien mijn vader thuis werkt en er
gevoelige documenten worden gemaild van het werk naar mijn vader.

Nu heb je wel 'kastjes' die je aan de modem kan hangen waardoor je draadloos internet kan hebben, dus dit zou wel een optie kunnen zijn voor mijn laptop. (Apple heeft deze dingetjes ook ,ben even de naam kwijt).

Een desktop heeft wel waarschijnlijk meer geheugen voor het geld waarvoor je een laptop koopt...Hierdoor ga ik dus twijfelen over wat ik wil.

Daarbij weet ik ook niet of ik een Macbook wil of een 'gewone' met Windowssoftware. Men zegt dat Macbooks beter werken, en zeker omdat de nieuwe 'gewone' laptops met Vistasoftware helemaal niks schijnen te zijn. Maar omdat de huidige maatschappij bijna helemaal is ingesteld op Windows zit ik me af te vragen of het wel zo verstandig is om een Macbook te kopen mét dus andere software.

De computer wordt gewoon gebruikt als huis-tuin-en-keukencomputer. Dus beetje internetten, misschien een spelletje erop spelen en natuurlijk huiswerk erop maken. Mijn desktop wil ik dan houden ls afragcomputer voor downloaden en die onzin.

Kortom, wat raden jullie aan?