Ervaringen Acer Aspire One

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Ervaringen Acer Aspire One

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 14:27

Zijn er Bokkers die ervaring hebben met de Acer Aspire One?

Ik ben op zoek naar een mini laptop en twijfel heel erg tussen de eee pc en deze...

Ervaringen zijn zeer welkom! Haha!

RTM

Re: Ervaringen Acer Aspire One

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:01

Ik heb de Acer Aspire One, de 110, dus met 8GB flash. Hij bevalt prima hoor. Ik heb hem gekocht om in de trein aan mijn verslagen te kunnen werken en dat doet ie prima. SD kaart erbij, zodat er ook muziek op kan voor onderweg. Lekker klein, makkelijk en ik vind hem ook mooier dan de Asus. Die van mij loopt op Linux, heb ik eigenlijk verder weinig ervaring mee. Wil er eigenlijk nog Skype op zetten, maar krijg het niet voor elkaar... Misschien eens iemand vragen hoe dat nu werkt met Linux Haha!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 19:41

is een goeie pc om lekker mee op de bank te hangen en wat te internetten en te msnnen?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:09

Nee, daarvoor zou ik hem niet aanschaffen. Het toetsenbord is wel echt klein en het is even wennen om daarop te typen. Thuis gebruik ik hem echt nauwelijks, daarvoor heb ik mijn andere laptop (een oudje en loodzwaar, vandaar dat ik die niet meeneem onderweg). Dan zou ik toch voor een simpele "normale" laptop gaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:29

Ik heb vandaag ook een Acer One besteld, een blauwe met 8 GB schijf en 512MB werkgeheugen. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen! Ik zat ook te twijfelen tussen de Eee en deze, maar omdat het prijsverschil maar een paar tientjes is, en deze 4 GB meer schijf heeft, en een extra geheugenslot, en een groter scherm en toetsenbord, heb ik toch maar de One gekozen Lachen

Hoe bevalt hij jullie nu na een tijdje gebruik?
En nog meer mensen met ervaringen?

Is het eenvoudig om nieuwe programma's te installeren?
Ik wil er oa Inkscape op zetten, en nog wat meer freeware programma's voor Linux Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:35

Ik heb hem aangeschaft voor college! Ik ben 1e jaars rechten en in Groningen heb je dan college in de pathé bioscoop.. de stoelen zijn uiteraard veel fijner dan die houten dingen maar het is daar echt niet berekend op schrijven... vreselijk! en ik heb ook niet zo'n geweldig handschrift, je hangt ook nog eens half achterover op je knieën te schrijven.. nee dat is echt niks!

Hij bevalt mij echt super goed! Ik heb wel gewoon de windows XP versie Lachen
Ik lever hem voor geen goud meer in.. over de eee hoor je wel slechtere verhalen wat de kwaliteit betreft volgens mij...
Handige is dat je 'm zo tussen je wettenset in je tas gooit, hij is heerlijk handzaam klein, dat vind ik nog wel het grootste voordeel (en is ook de reden dat ik hem heb aangeschaft, ik zag het niet zitten om naast die zware boeken ook nog zo'n zware laptop mee te sjouwen elke keer)

Voor gewoon thuisgebruik zou ik gewoon een normale maat aanschaffen.. ik vind het persoonlijk wel heel fijn typen,typ heel snel tienvingerblind, maar het toetsenbord is wel kleiner dan een normale.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 23:23

Ik heb hem nu 6 weken,
Ik kan niet meer zonder.
Gebruik het ding elke dag, heb in deze 6 weken mijn grote pc niet meer gebruikt.
Om dingen op te slaan enz heb ik wel een externe harde schijf.
Het is een heerlijke pc, en last van het toetsenbord heb ik niet (heb ook kleine handen;) )
Een aanrader!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:28

Klinkt super Haha!

Ik heb de linux-versie besteld, schijnt wat sneller te zijn en voor wat ik ermee wil moet dat prima zijn, beetje surfen, beetje tekstverwerken, beetje mailen, en af en toe wat foto's bewerken.. Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:03

Ik heb em vandaag binnen gekregen, ziet er echt super uit! Start snel op, internet had ik meteen erop zonder problemen, lekker draagbaar, hij past makkelijk in mijn tas Haha!
Al met al heel tevreden Ja
Nu wachten tot kerst, dan mag ik hem officieel uitpakken Tong uitsteken

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:48

Spannend!! Haha! toetsenbord valt best mee he?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:56

Ik heb nog geen lange teksten getypt, moest alleen de datum enzo invoeren, maar dat viel inderdaad heel erg mee Ja Scheelt wel dat ik niet zo'n dikke vingers heb Tong uitsteken

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:58

Ja, dat scheelt wel, heb ik ook niet! Knipoog

Jij hebt linux he?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:59

Ja Ja
Heb al veel info opgezocht hoe je een eigen bureaublad kan instellen zoals bij windows enzo, dat schijnt allemaal wel mogelijk te zijn, dus daar ga ik met kerst eens aan werken Haha!