welk abbo voor bellen/sms naar buitenland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

welk abbo voor bellen/sms naar buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 21:35

Hey! Mijn vriend woont in Belgie en ik ben elk weekend daar.

Ik heb nu prepaid van Telfot, maar ik zoek een abbonement of prepaid waarmee het smsen naar hem net zo duur of goedkoper is als mijn prepaid telfort, maar waarmee ik dan ook goedkoper bel.

Tarieven die ik daarmee nu heb:

In NL:
Bellen naar vast en mobiel nederlands nummer 0,35 cent per minuut
Sms naar NL nummer 0,08 cent
Sms naar Belgies nummer (vriend dus) 0,16 cent
Bellen naar Belgies vast 0,80 cent per minuut
Bellen naar Belgies mobiel 1,00 cent per minuut

In Belgie:
Gebelt worden: 0,26 cent per minuut
Bellen naar NL 0,55 cent per minuut
Sms naar NL 0,55 cent per minuut

Ik had al vodaphone passport bv gezien, daarmee was gebelt worden in BE maar 0,79 cent per gesprek, bellen naar BE 0,65.
Iets goedkoper bellen dus, maar smsen was dan weer 0,29 cent!!! En aangezien ik veel sms vind ik die 0,16 cent bij Telfort wel prettig.

Siempie

Re: welk abbo voor bellen/sms naar buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:53

Kijk eens op http://www.lycamobile.nl/ Zo te zien is het een stuk goedkoper dan telfort.

Deze vraag hoort trouwens op de technische vraagbaak, ik zal een mod vragen het te verplaatsen.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:02

Heeij!

Ik heb hetzelfde probleem, ik zit namelijk op kamers in Belgie. Nu heb ik voor binnenlands bellen daar een belgische prepaid en verder een nederlands abonnement. (dual sim telefoon) Als NL abbo heb ik Vodafone (sim only 7,50 en je kunt bellen voor 12,50) en daarbij heb ik vodafone paspoort (gratis) gebeld worden is dan gratis betaal je alleen startarief van 80 cent. Bellen is even duur als normaal + starttarief van 80 cent. sms weet ik zo niet. groot nadeel is dat alles vanuit en naar het buitenland buiten je bundel valt.
binnenlands eigenlijk geen idee, valt wel allemaal binnen je bundel.
http://www.vodafone.nl/prive/internationaal_bellen/Bellen/Vodafone_Passport/Wat_is_hetwat info over vodafone paspoort

Suc6 ermee!

Edit: las dat je vodafone paspoort al had gezien Clown je hebt ook nog iets met vodafone voordeel op reis, misschien is dat wat...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:19

[LZP] > [TV]