Windows XP gecrashed wat nu (OEM code)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Windows XP gecrashed wat nu (OEM code)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:38

Hoi allemaal,

Ik dacht dat ik alle gegevens had verzameld om XP Home edition opnieuw te installeren nadat een virus onze pc aangetast heeft en helaas kennelijk ook belangrijke besturingsbestanden. We kunnen b.v. niks meer installeren, met afsluiten van programma's (zoals outlook) krijgen we foutmeldingen, noem maar op. Ik heb de OEM code, een code voor XP home edition en een XP prof code. Bij deze PC zat geen XP CD omdat het systeem er kennelijk door de fabrikant al opgezet was? Nu heb ik een CD kunnen lenen in de veronderstelling dat ik dan 'gewoon' de registratiecodes van de XP versie die op deze PC staat kan invullen.

Teleurstelling... dit kan kennelijk niet Zij zijn groot en ik is klein! Die CD geeft aan dat het een ongeldige code is? Hoe kunnen we nu toch XP opnieuw installeren zodat de PC weer naar behoren werkt met de codes die er nu op staan (en die bij de PC horen)?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Alvast bedankt!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Windows XP gecrashed wat nu (OEM code)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 23:32

Kan niemand me helpen?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:36

Staat hij niet op de licentie sticker op de pc?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 23:41

De codes heb ik al maar de originele software CD waar XP op staat mis ik. Deze pc heb ik vorig jaar van mijn vader gehad maar die is inmiddels overleden en die CD is of verdwenen of nooit meegeleverd. Ik kan het helaas niet meer navragen.

Het gaat er dus om dat ik kennelijk mijn legale versie van XP (waar de serienummers van bekend zijn o.a. van de sticker die op de pc zit) kennelijk niet met behulp van een willekeurige Windows XP kan herinstalleren? Hij geeft steeds aan 'ongeldig serienummer'. Terwijl het toch echt het serienummer is waar onze XP versie mee is geregistreerd op dit moment

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 10:21

Iemand anders een idee?
Zit een beetje 'omhoog' hiermee Nagelbijten / Gniffelen

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:48

Naar mijn idee werkt een registratiecode op elke CD van XP. Alleen is niet elke CD bruikbaar op elke PC, omdat deze voorbestemd kunnen zijn voor een bepaald Merk/Type PC. Verbeter me als ik het fout heb.

Ik weet niet hoe duidelijk die registratiecode gedrukt is? Mijn oude registratiecode van Win98 was in ieder geval heel brak. Haha! Vedraai je geen:
- O met een 0?
- g met een 9?
- q met een 9?
- G met een 6?
- S met een 5?
- Enzovoorts.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:26

Volgens mij kan je via de klantenservice van Microsoft een nieuwe code aanvragen... dacht ik... ik volg dit eventjes, kijken hoe het afloopt...

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:21

De cijfers kloppen, volgens de site van Microsoft kan ik ze er niet voor bellen omdat deze pc een OEM code heeft. Wat inhoudt dat de software er in de fabriek al opgezet is. De leverancier zou de vraagbaak zijn?

Kan niemand op Bokt me helpen hiermee??