Varekaj schreef:Eten is altijd goed![]()
Fijn dat je je best OK voelt!
Vriend en ik hebben goed gesprek gehad, en toch samen akkoord dat ik wat nieuws ga zoeken alvast. Ontslag geven kan altijd nog immers, al heb ik wel al een gesprek gepland staan. En we zijn overeen gekomen dat ik, als het zo uitkomt, iets zoek voor 25-32u. Gaat wat druk van de ketel halen qua huishouden, da's nu best chaotisch en als ik wil/kan bijverdienen, dan is dat alsnog een optie
Netjes weekendje PS!
De Europese unie wil nu naast het belasten op uitstoot van je auto ook gaan belasten op uitstoot van CO2 van je huis. Waar gaan we naartoe jongens... Zoals alles duurder en steeds strenger wordt, daar kan je haast niet in volgen om het allemaal snel genoeg te isoleren en renoveren. En net de personen die in zulke slechte huizen wonen hebben vaak het budget niet daarvoor. Worden die nog harder getroffen in de portemonnee.
Verder ben ik onze gratis eco/vegan wasstrips aan het uittesten. Eerste machine was op 30°. Kwam er fris uit, hele subtiele geur, mocht wat meer zijn maar wel propere was. Nu machine met 40° aan het doen, misschien dat dat wat meer geur overlaat door de warmte van het water.
Daarnaast hergebruiken we het water uit de condensbak van onze droger. Verbaasde me vandaag weer, uit een machine ondergoed kwam zo even bijna 1L aan opvangwater. Ik gebruik het om te strijken. Als ik het elke week in de droger zou stoppen ipv op het wasrek (hangt nog vol nu met andere was) dan is dat al 52L/jaar. Uiteraard doen we meer wassen dan dat. Alles bij elkaar toch ook fikse drup water die je bespaart als je er even bij stil gaat staan.
Beterschap VHU.
Het word een CO2 budget.
Eerst voor de auto en verwarming.
Terwijl verwarming nu al voor vele niet te betalen is.
Als de digitale identiteit en digitale euro er is word het samen aan elkaar verbonden.
Dan word je Co2 budget ook uitgebreid met hoeveel vlees je eet en hoeveel je met vliegtuig reist.
En hoeveel aankopen je doet.
Lekker controle uit oefenen en voor jou bepalen van hoe en wat.
Maar ja was een een complot he?