Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:47

Mallow schreef:
Hmmm ja beetje tussen beide in.
Ik vind bijvoorbeeld deze https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... -creations prachtig. Maar echt te ‘bruinig’ aangezien ik ook een grijsbruine bank heb.

Ik moet er nog maar eens over brainstormen. Heb nog de tijd aangezien ik nog 27829837 deur en raamkozijnen moet schuren en lakken :')

Oh ik denk dat dat wel heel mooi gaat staan, samen :j.

Gelukkig heb je nog even, succes met schuren en lakken :=.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:52

Mallow schreef:
Ik vind bijvoorbeeld deze https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... -creations prachtig. Maar echt te ‘bruinig’ aangezien ik ook een grijsbruine bank heb.

Ik moet er nog maar eens over brainstormen. Heb nog de tijd aangezien ik nog 27829837 deur en raamkozijnen moet schuren en lakken :')

Grappig, ik heb deze kleur boven en bij mij is hij juist iets te oranje uitgevallen, zeker als de zon er op staat. Wel een hele warme kleur in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:57

Mallow schreef:
Ik heb een aardig beeld van hoe ik het wel in huis, ik kom alleen echt niet uit de muur in de woonkamer. Ik hou van bohemian achtig dus ik dacht aan een kopertint maar die zijn vrij donker en neigen snel naar bruin. Nog maar even over nadenken..

Dit is koperverf:

Afbeelding

Afbeelding

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 05:25

Wij hebben ook één hele donkere muur in de woonkamer, maar ik ben er helemaal verliefd op! (Bij 1.28 komt de woonkamer waar het om gaat)

En kamer van zoon wordt ook behoorlijk donker. Hij heeft het zelf uitgekozen, ik heb me er niet mee bemoeid, maar ik vind het heel mooi!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 06:10

Arnon schreef:
Mallow schreef:

Grappig, ik heb deze kleur boven en bij mij is hij juist iets te oranje uitgevallen, zeker als de zon er op staat. Wel een hele warme kleur in ieder geval!

Oeh heb je een foto? Ik zal vd week gewoon eens wat testers halen van Flexa, eens zien hoe verschillende tinten uit vallen :)

Pimaude ik ken de koperverf ja! Heel tof maar ik zou er zelf niet snel voor kiezen :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:07

soof14 schreef:
Lees hier altijd mee , nu voor het eerst mijn eigen Tiny Huisje ( helft van een schuur) dus kan eindelijk ook wat foto's laten zien. Het is helemaal ingericht zoals ik het zelf mooi vind , kleur en drukte[ [url=m/4pFtA1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t5g481.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1O6eAw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boven heb ik nog een slaapkamer, zo blij mee ☺️

Heel tof! Niet dat het wat voor mij zou zijn. Ik hou juist van heel minimalistisch maar ik vind het leuk omdat het authentiek is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:34

Telt de babykamer ook als Interieur ;)

Gister onze nieuwe lamp opgehangen. Was een cadeau van vrienden en handmade :D
Afbeelding
Afbeelding

En hier is de lamp aan:
Afbeelding

Op de plank komen nog houten letters, maar die kan ik nog niet plaatsen ;)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En in de woonkamer hebben we een nieuw tv meubel en gelijk de box ernaast gezet.
Afbeelding

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:38

Niiiice <3

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:46

Heeeel erg mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:48

Super stoere babykamer!! Heel wat anders als wat de meeste mensen kiezen haha!

Wel grappig effect ook dat dr maar een heel klein muurtje gekleurd is, maar dat dan toch door de details/ aankleding die hele kamer die kleur uitstraalt! {:}

Vanwaar de keuze om de box naast de tv te plaatsen eigenlijk? Lijkt mij voor een baby een erg onrustige plek, dicht bij het scherm en dicht bij het geluid van de tv.. Maar misschien zijn jullie mensen die amper de tv aanhebben! Bij ons staat de TV vrijwel altijd aan, overdags als radio, ‘s avonds kijken we tv.. :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:57

Shanna, de box staat daar omdat hij daar nu het beste paste. Maar hij staat uiteraard op wieltjes, dus die gaat waarschijnlijk overal heen waar ik ook heen ga. Dus als ik op de bank zit zal ik waarschijnlijk hem hierheen mee verplaatsen.
Tv staat bij ons niet de hele dag aan. Vooral de radio eigenlijk en inderdaad avond tv.

Andere kant woonkamer is zo. Dus dan overdag komt 'ie denk ik of naast de bank aan 1 van de 2 kanten of als we buiten zitten in de tuin gaat 'ie mee onder de overkapping.
Afbeelding

Tuin overkapping is zo:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:16

Iemand hier toevallig een idee? Wij hebben een buitendeur met zo'n ronde bovenkant. Wat voor hor zou daar bij passen? -O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:23

Ligt eraan: als je gewoon van die flappen wil, is her geen probleem.
Neem aan dat de deur naar binnen toe open gaat? Kan je dan niet een normale, rechthoekige dus, hordeur aan de buitenzijde plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:29

Hij gaat naar buiten toe open -O-

Afbeelding

Misschien toch focussen op de muur ipv het kozijn.. hmm..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:31

Oh dat is wel 'raar' : een voordeur die naar buiten open gaat :D
Maar dan zul je op zn minst die schoenenkastjes weg moeten halen, als je een hordeur wil.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:33

Bibiq, leuke babykamer! Inderdaad totaal niet zoetsappig maar gewoon stijlvol.

Kleuren op de muur zijn altijd lastig. Wij hadden al een hele tijd de betonlook liggen, verder is alles wit (9010) en een hele sjieke grijswit (9002).
Ook zijn we begonnen met de vloer leggen.
Afbeelding

Inbouwkasten en gangwand zijn 9002.

Afbeelding
(Hier waren de inbouwkasten nog nat)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:35

ElSea, thnx! Ondanks dat we wel weten dat de baby een meisje is, vonden we dit stoere juist zo leuk.
In de lades is het wel roze hoor ;)
Afbeelding

En wat een gave muur! Ik hou ervan!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:36

Afbeelding
Pardon my sketchingskills, maar je zou dus ook voor een gewone deur kunnen gaan, mer daarboven een op maat gemaakt stukje hor, vastgezet op de muur met dubbelzijdig plakband of klittenband of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:40

Oh handig zo'n box op wieltjes! Wij hadden een vaste box, dat was neerzetten en vooral laten staan haha. Wij moesten dus ook goed bedenken waar we de box wilden hebben. Achteraf gezien heeft ze amper in de box gelegen/ gezeten en was het vooral een simpele opbergplek voor al dr speelgoed! _O-
Wij woonden destijds gelijkvloers, dus als ze ging slapen legde ik haar met het zelfde gemak in dr bedje, en spelen was gewoon op de grond.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:43

_San87_ schreef:
Ik denk dat Lariks enorm gaaf staat. Met accesoires en mooie lijsten aan de muur kun je het laten leven.
Supermooie basis.

Daar zit zeker wat in :j
noviceh schreef:
Splashislief, je hebt ook hele mooie warme groene kleuren. Gezien je eerst aan een groentint dacht? En een salontafel met metalen onderstel en houten blad? Of een witte salontafel of een beton(look) blad?

Wat versta jij onder een warme groentint?
Ik zou het liefste gaan voor een zwart metalen onderstel en houten blad (en dan dezelfde afwerking als onze eettafel qua olie/lak). Maar mijn vriend is bang dat het teveel hout wordt. Terwijl ik denk dat je dat goed kunt breken met een kleed + accessoires.

Denise_Storm schreef:
Ik vind Lariks heel mooi zo! Denk niet dat het te flets wordt hoor. Eventueel kan je misschien naar een donkerdere groen kijken? Ik zou persoonlijk niet zo snel donkerblauw in de woonkamer doen (wij hebben het boven wel, dat vind ik dan wel weer mooi haha). En je ziet echt alles op donkerblauw, op het groen zien we bijna niks!

En kijk voor salontafels eens bij De Bommel, daar stonden hele leuke zwarte (in zo’n set van 2 of 3 ronde tafeltjes). Je had zwart met een beetje goudkleurig dingetje er doorheen, maar je had ook met zo’n stalen poot en dan een zwartkleurig houten blad. Bij Pronto en/of Profijtmeubel Hadden ze ze ook.

Goed om te weten data je op donkerblauw veel ziet :))
Bedankt voor de tips!
Mallow schreef:
Heb je een foto van de wand Splash? Soms moet je ook gewoon wel een beetje durven met kleur :)

De wand die we waarschijnlijk gaan schilderen is de wand achter de bank. Voor deze kamer de "donkere" hoek, omdat hier geen ramen zitten.
Afbeelding

Maar aan de andere kant komt veel licht binnen.
Afbeelding

Op de plattegrond wat beter te zien
Afbeelding

De vloer wordt iets lichter. Hier de rechter kleur met een extra matte lak.
Afbeelding

Ik durf wel qua kleur (ik had op mijn studenten kamer geel/oranje/rode gordijnen :)) ), maar op de een of andere manier ben ik bang een keuze te maken. Terwijl het ergste wat kan gebeuren is dat we over een paar maanden een verfkwast moeten pakken om hem over te schilderen :+

Mallow fijn dat de rode muur al weg is! En succes met de spinnen :))
soof14 wat heerlijk dat je het helemaal naar je eigen stijl hebt kunnene inrichten!
pimaude gaaf die koperverf!
Plukje leuke video's, mooie kleuren.
BiBiQ Wat een leuke babykamer <3

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:49

Supergave babykamer <3
En die lamp staat er prachtig bij!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:32

@pimaude: dat is een gave muur zeg. Wat een mooie warme diepe kleur.
@BiBiQ: mooie lamp. Daar hou ik wel van. Zal wel wat wegen ook :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:00

Die kinderkamer is echt heel erg leuk. Niet standaard. En ik vind dat zo gaaf als mensen het anders doen dan anderen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:23

wauw die babykamer! weet je toevallig waar die lamp wegkomt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:06

Voor mijn buiteninterieur een tafel op de kop getikt. Afbeelding

Die uiteraard nog ff mooi gemaakt moet worden. In de eerste instantie wilde ik 'm heel donkerblauw naar asblauw toe maken (er komt natuurlijk een kleed onder, deze tegels zijn afzichtelijk :') maarja eerst ff sparen).
En toen zag ik een ronde tafel die af was gebeten, ook eiken, met een lichte poot. Dus ik dacht, hé, dat kan ook met een donkere poot. Of toch helemaal donker?

Dus ben benieuwd of jullie ook tips hebben :)
Qua kleed denk ik een beetje aan mandala/azteeks qua print.