Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:43

Oh jij noemt het potgrond halen? _O-

Je schildpadje is gaaf haha

Ik ging neemolie halen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:+

Sting

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 04:33

Die in je schildpad is mijn lievelings! Slaapkamergeluk heet ie. Als hij dorst heeft voel je dat er minder veerkracht zit in de blaadjes en met een slokje water is dat zo weer terug. Groeit bij mij als een malle.

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 07:58

wat een mooie nieuwe planten allemaal!
@_Karlijn: die eerste is echt prachtig!

weet iemand misschien waarom mijn plant altijd bruin en dor wordt op de witte stukken? ik weet niet wat voor plant dit is, volgens mij zijn het meerdere stekjes bij elkaar omdat er maar 1 takje is met witte bladeren, maar die worden altijd uiteindelijk dor en bruin. dit blad was heel mooi wit/groen door het midden, maar nu dus bruin/groen. ;(

Afbeelding

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:09

Afbeelding

Kwam deze tegen :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:18

Ik ga vanavond weer naar tuincentrum... benieuwd of ik nu wel met lege handen terug kan komen.....

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:20

Ik ben op zoek naar een betaalbare strelitzia Nicolai. Iemand hier tips?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:23

Hoe groot wil je hem hebben?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:35

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:46

Op tiktok zag ik steeds dat mensen luchtwortels van hun monstera in een glaasje water zetten. Dus dat heb ik ook geprobeerd en opeens schiet er allemaal nieuw blad uit. Dus het lijkt echt te werken

Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:45

Hallo allemaal! Ik lees al een tijd mee en bewonder jullie mooie planten! Kreeg nu de behoefte in te springen :o

rollyjogered, deze vraag heb ik ook! Ik heb een Monstera Varigata en precies bij een wit deel van een redelijk nieuw blad krijg ik een bruine rand -O- Baal ervan want ik ben er erg trots mee -O- En wat moet je ermee doen? Het bruine stuk eraf knippen?

capopjekop, sproei jij jouw Monstera of lijkt dat zo op de foto? Is dat aan te bevelen?

Zal van de week wat foto's maken van onze planten, beleef er zoveel plezier van!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:57

xPabloBokt schreef:
Luxorvalkje schreef:
Ik ben op zoek naar een betaalbare strelitzia Nicolai. Iemand hier tips?

IKEA heeft ze. Flink groot (1,40m) voor €59,95.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/strelitzia ... -20466253/

Ze stonden afgelopen week ook bij de Lidl, alleen heten ze dan de augusta, maar ik begrijp op internet dat het hetzelfde is? Waren volgens mij een tientje, maar nog wel erg klein... :Y)

Wil er ook eentje, maar dan wel groot... Ik sluit even aan bij deze zoekopdracht... :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:46

Welkom Ods! Kom maar door met die foto’s!

Als een wit deel van een blad bruin wordt, dan komt dat doordat het ‘groen’ van een blad ontbreekt. Ben even kwijt hoe dat heet. Een wit deel of geheel wit blad is niet in staat tot fotosynthese, dacht ik.

Kamerplanten bij de Aldi of Lidl willen nog wel eens een beestje bij zich hebben, dus even goed controleren in de winkel.

Wat is de ‘schade’ na je bezoek aan het tuincentrum, Wendy1987? :D

Mooie aanwinsten, Karlijn en Idinn!

_Karlijn schreef:
[ [url=m/YXIdH3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kwam deze tegen :D
:))

Mijn plantentafel. Bijna al m’n stekjes hebben een eigen potje.

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:51

Mooi! Leuk al die diverse potten ook <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:59

Aah kleine stekjes worden groot!

Mijn monstera zijn luchtwortels worden mega lang. Misschien eens eentje in water hangen ook, zien wat die doet.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:14

_Karlijn, die is goed _O-

Luxorvalkje, ik weet niet van waar je bent maar ik heb ook overal gezocht naar de goedkoopste (en niet beschadigt) en Floralux bleek toch de beste winkel hiervoor te zijn.

Ik heb hier wel dat de uiteinden van mijn strelizia nicolai bruin en droog worden, niet veel maar het valt mij op.
En mijn vraag-me-niet-meer-of-het-de princes-of-knight-is krijgt nieuwe bladeren maar de oude sterven in sneltempo ook volledig af. En het is nog maar een stekje. ;(

Capopjekop, heb het hier ook met beide monstera's gedaan met minstens 1 luchtwortel en altijd gemaakt dat er water in het potje staat en mijn plant is ook op korte tijd verdubbeld.

Ik heb mij deze week ook laten gaan. Alleen was ik voor beide planten samen 'gelukkig' maar €30 kwijt. :')
Een Alocasia Wentii en toen zag ik in een andere winkel een grote Alocasia Gageana California en vond die ook echt prachtig. Had een idee voor ogen voor in onze nieuwe badkamer waarvoor ik de Wentii had gekocht maar vond het alleen jammer dat die nog zo klein was. :+ En vandaag zag ik dan de andere en die had wel direct de grote die ik voor ogen had en nog betaalbaar (tov andere winkels) vond ik dus heb me even laten gaan (wat ik eigenlijk niet meer mag want heb net 2 /3 bijgekocht :') )

Maar hierbij dus de aanwinsten. Nu dus nog een nieuwe plaats voor de Wentii vinden :=
Let niet op de achtergrond, zijn nog niet klaar met verbouwen.

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:05

Haha ik heb zowaar niets gekocht!! Mijn vriendin had wel mooie in dr handen. Maar ze kon geen passende pot vinden waarvan we de serie al hebben.. dus helaas zette ze m weer terug :(

Had ik wel bijna een hele toffe.. nou ja, volgende keer weer beter en we hebben ook wel genoeg eigenlijk haha

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:55

wendy1987 schreef:
Haha ik heb zowaar niets gekocht!! Mijn vriendin had wel mooie in dr handen. Maar ze kon geen passende pot vinden waarvan we de serie al hebben.. dus helaas zette ze m weer terug :(

Had ik wel bijna een hele toffe.. nou ja, volgende keer weer beter en we hebben ook wel genoeg eigenlijk haha
Haha, dan moeten julie nog beter zoeken naar passende potten :D

Hier doet vooral mijn Monstera het enorm goed <3

Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:17

Ik ga die van mij dit weekend verhuizen. Heb drie rollen bubbel plastic gekocht

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:09

Ailill schreef:
wendy1987 schreef:

Haha, dan moeten julie nog beter zoeken naar passende potten :D

Hier doet vooral mijn Monstera het enorm goed <3

[ [url=m/X2sE5b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die Monstera is wel toe aan een grotere pot denk ik? :D wel heel tof!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 18:09

Afbeelding

Moeders had thuis kleine orchideetjes, die uitgebloeid waren... Dus ik vertelde haar van een Tiktok die ik had gezien, mocht ik ze wel hebben :+
Dus ik nam ze vandaag mee: "Als ze weer gaan bloeien wil ik er wel eentje weer."
:')

Ze staan nu te weken, hopelijk kan ik ze morgen ontwarren :) Denk dat ik ze op water wil zetten.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:04

Hier liep het helaas even anders maar heb net wat foto's gemaakt! IK zie weer prachtige planten voorbij komen, tjeetje wat is er toch een hoop moois! Ik weet niet alle exacte namen van die van mij :o

Twee pannekoekjes, twee stekjes van mijn Madagaskar Jewel (ik noem ze ritselplanten)
Afbeelding

Mama Madagaskar Jewel die nodig een bad moet hebben, voor het vollume zitten er vier in deze pot
Afbeelding

Mijn trots is wel de Monstera Varigata, voor het volume heb ik twee kopstekken in de pot gedaan. Deze staan nu net twee weken in de ze pot, even laten settelen voordat ik hem opbind
Afbeelding

En deze is ook zo gezellig, heb er twee van, de ander wil niet echt lekker meer

Afbeelding

Ohh ja, wilde ik zo graag omdat ze van die leuk babystekjes krijgen <3 Eentje heeft ze ook maar zo dicht op de pot dat je zie niet ziet :))

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:21

Doet je variegata het goed? Mooie verzameling heb je <3 die sedum is supergaaf!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:24

Van jouw laatste (chrolophytum/graslelie) heb ik er sinds kort ook weer een en die heeft meteen een giga antenne :P

Afbeelding

Mijn monstera bleek een soort overnight-mega-tripsinvasie te hebben ;( niet de moeite om nog te behandelen zo erg. De andere planten lijken trips vrij.

Edit; nog wat foto's.

Afbeelding
Plantenhoekje 1

Afbeelding
Plantenhoekje 2, met m'n aglaonema die het super doet.

Afbeelding
De aglaonema

Afbeelding
En epipremnum aureum probeert te ontsnappen :P

senna21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:30

Hier ook ineens een plant vol trips. -O- Gelijk in de kliko gekieperd. Geen idee hoe dat hier komt. Niet recent nieuwe planten gekocht o.i.d.
Ik vrees voor de andere planten in de buurt. :(

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:33

Ik heb vandaag ook twee planten behandeld. Pink princes en een monkey mask, die wil ik namelijk ook niet weggooien.

Geen idee wat het was maar ik zag een soort witte eitjes. Geen trips verder zien lopen maar planten staan in quarantaine.

Heb natuurlijk wel net mijn hele planten verzameling omgegooid dus die moet ik morgen maar nakijken