MamaMiesje schreef:Ik denk dan alleen maar: wat een poetswerk
Ik dacht exact hetzelfde hahaha. Alleen die jaloezieën al. ... als ik zie wat ik van onze witte afhaal en dat zie je dus niet echt. ....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceetje_bokt schreef:Jotoma schreef:Wij hebben net 4 jaar tussen zwart meubilair gewoond. Dus wij zijn toe aan iets anders
De eerste afbeelding overigens wel even opgeslagen voor mn pinterest
Mooie houten tafel? Als contrast tussen al het zwart wit en grijs.
mirim schreef:Het verven van tegels gaat echt super.
We hebben eerst een soort coating aangebracht zodat de verf hecht.
En daarna twee keer geverfd. Het moet nog een keer voor een mooie dekking.
Wij hadden roze tegels...ik erger me er al aan zolang we hier wonen (bijna 15 jaar!!) en heb ze nu zwart geverfd . Ik ben er echt heel blij mee! Voor nog geen vier tientjes hebben we weer een knap toilet.
mirim schreef:Het verven van tegels gaat echt super.
We hebben eerst een soort coating aangebracht zodat de verf hecht.
En daarna twee keer geverfd. Het moet nog een keer voor een mooie dekking.
Wij hadden roze tegels...ik erger me er al aan zolang we hier wonen (bijna 15 jaar!!) en heb ze nu zwart geverfd . Ik ben er echt heel blij mee! Voor nog geen vier tientjes hebben we weer een knap toilet.
linn1502 schreef:lees even mee want wij gaan in het voorjaar de hele woonkamer verbouwen.
Maar wat is de meest ideale volgorde dan?
Wij krijgen namelijk een nieuwe keuken, nieuwe vloer+ vloerverwarming en er moet een soort half muurtje komen bij de keuken. haha eigenlijk alles dus
beatje schreef:Heeft er iemand ervaring met een stuk aan je huis bouwen? Ik zit te denken om een grote woonkeuken aan mijn huis te laten maken.Ik heb nu een gewone keuken aan de voorkant van het huis en zou een mooie woon keuken aan de achterkant van het huis willen.Ik ga eerst naar de gemeente om te vragen hoe en wat er mag, want voor bepaalde meters aanbouw hoef je geen bouwvergunning aan te vragen.Maar dan? Een architekt of zo iets of kan ik zelf een aannemer inschakelen geen idee.Ons huis hebben we zelf gebouwd, dus nog nooit iets laten doen.
beatje schreef:Heeft er iemand ervaring met een stuk aan je huis bouwen? Ik zit te denken om een grote woonkeuken aan mijn huis te laten maken.Ik heb nu een gewone keuken aan de voorkant van het huis en zou een mooie woon keuken aan de achterkant van het huis willen.Ik ga eerst naar de gemeente om te vragen hoe en wat er mag, want voor bepaalde meters aanbouw hoef je geen bouwvergunning aan te vragen.Maar dan? Een architekt of zo iets of kan ik zelf een aannemer inschakelen geen idee.Ons huis hebben we zelf gebouwd, dus nog nooit iets laten doen.
benangelique schreef:linn1502 schreef:lees even mee want wij gaan in het voorjaar de hele woonkamer verbouwen.
Maar wat is de meest ideale volgorde dan?
Wij krijgen namelijk een nieuwe keuken, nieuwe vloer+ vloerverwarming en er moet een soort half muurtje komen bij de keuken. haha eigenlijk alles dus
eerst breken, dan bouwen, dan plaatsen.
dus idealiter eerst de vloer, dan het muurtje en daarna de keuken. ik zou echter eerst het muurtje bouwen en daarna de vloer plaatsen, anders staat het muurtje op de vloer en dat ziet er heel raar uit.
Jotoma schreef:beatje schreef:Heeft er iemand ervaring met een stuk aan je huis bouwen? Ik zit te denken om een grote woonkeuken aan mijn huis te laten maken.Ik heb nu een gewone keuken aan de voorkant van het huis en zou een mooie woon keuken aan de achterkant van het huis willen.Ik ga eerst naar de gemeente om te vragen hoe en wat er mag, want voor bepaalde meters aanbouw hoef je geen bouwvergunning aan te vragen.Maar dan? Een architekt of zo iets of kan ik zelf een aannemer inschakelen geen idee.Ons huis hebben we zelf gebouwd, dus nog nooit iets laten doen.
Wij zijn nu aan het uitbouwen. Wij hebben eerst 6-8 aannemers gehad en offertes op laten maken. Ik wil je met klem adviseren om in je omgeving rond te gaan vragen naar ervaringen met aannemers. Ze schetsen de meest prachtige plaatjes, komen met de scherpste offertes en naderhand hoor je veel dat afspraken niet nakomen of ineens nog meerposten gaan rekenen wat van te voren niet op de offerte stond, maar wat wel nodig is. Vraag zeker een uitgebreide offerte en bespreek goed wat er precies voor dat werk wordt gedaan.
Ik hoor heel veel dat zaken zoals bestrating of grof afval verwijderen bijv niet wordt meegenomen. Zo kan je dus fors boven de offerte uitkomen, gebeuren moet het uiteindelijk toch.
Bij ons zijn er maar 2 die zeiden dat we moesten heien (ivm verzakking) en een constructieberekening maken ivm een stalen legger die geplaatst moet worden. Dat laatste komt vrij precies, want bij ons werden draagmuren verplaatst.
Maar zorg dat je al wel een beeld hebben van wat je wil, verder kunnen zij ook een heel eind met je meedenken.