Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:10

MamaMiesje schreef:
Ik denk dan alleen maar: wat een poetswerk :')

Ik dacht exact hetzelfde hahaha. Alleen die jaloezieën al. ... als ik zie wat ik van onze witte afhaal en dat zie je dus niet echt. ....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:26

Ceetje_bokt schreef:
Jotoma schreef:
Wij hebben net 4 jaar tussen zwart meubilair gewoond. Dus wij zijn toe aan iets anders :D

De eerste afbeelding overigens wel even opgeslagen voor mn pinterest :o

Mooie houten tafel? Als contrast tussen al het zwart wit en grijs.

De keuken is rood-achtig met creme. De eettafel grenst aan de woonkamer. Zou dat niet erg bont worden?

Thesserd

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:05

Degene die met het tegels verven idee kwam; awesome! Dit is misschien ook wel wat voor mijn tegelvloer in de keuken. De tegels zijn prima maar t kleurtje is vreselijk :') eens even informeren bij de bouwmarkt binnenkort :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:58

Gaat dat verven zo eenvoudig? Dat bied perspectief voor mijn mooie terracotta toilet...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:17

Als er hier nog mensen zijn die het leuk vinden om te stoeien met indeling en/of inrichting, ik heb nog een leuke tekening in PDF formaat. :P Stuur maar even PB voor de link. ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:32

Het verven van tegels gaat echt super.
We hebben eerst een soort coating aangebracht zodat de verf hecht.
En daarna twee keer geverfd. Het moet nog een keer voor een mooie dekking.
Wij hadden roze tegels...ik erger me er al aan zolang we hier wonen (bijna 15 jaar!!) en heb ze nu zwart geverfd . Ik ben er echt heel blij mee! Voor nog geen vier tientjes hebben we weer een knap toilet. :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:09

mirim schreef:
Wij hadden roze tegels...ik erger me er al aan zolang we hier wonen (bijna 15 jaar!!) en heb ze nu zwart geverfd . Ik ben er echt heel blij mee! Voor nog geen vier tientjes hebben we weer een knap toilet. :)

Heb je een foto?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:24

mirim schreef:

Wauw nice! Ook vloertegels?

Heb je inderdaad foto's en welke producten heb je gebruikt? :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:26

Wat voor verf gebruik je dan? Kan me voorstellen dat het in t toilet wel lukt, maar in een badkamer weer minder goed ivm vocht.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:44

volgens mij gaat het verven van tegels met twee componentenverf als ik mij niet vergis?

Nou....vrijdag komt de keuken! we gaan zo naar het huis, de keuken is gestuct als het goed is. De vloer komt helaas pas over anderhalve week....daarom moet de keuken wat hoger gezet worden en dan legt de tegelzetter de vloer iig onder de plint. Scheelt wel weer een aantal m2's

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:59

Handig dat dat mogelijk is zeg!
Maar ik vraag me dan wel af: wat doe je met de voegen? Afplakken? Meeschilderen en later in een andere kleur schilderen? De voegen in dezelfde kleur lijkt me niet mooi.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:16

lees even mee want wij gaan in het voorjaar de hele woonkamer verbouwen.

Maar wat is de meest ideale volgorde dan?

Wij krijgen namelijk een nieuwe keuken, nieuwe vloer+ vloerverwarming en er moet een soort half muurtje komen bij de keuken. haha eigenlijk alles dus

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:46

Heeft er iemand ervaring met een stuk aan je huis bouwen? Ik zit te denken om een grote woonkeuken aan mijn huis te laten maken.Ik heb nu een gewone keuken aan de voorkant van het huis en zou een mooie woon keuken aan de achterkant van het huis willen.Ik ga eerst naar de gemeente om te vragen hoe en wat er mag, want voor bepaalde meters aanbouw hoef je geen bouwvergunning aan te vragen.Maar dan? Een architekt of zo iets of kan ik zelf een aannemer inschakelen geen idee.Ons huis hebben we zelf gebouwd, dus nog nooit iets laten doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:03

linn1502 schreef:

Wij krijgen namelijk een nieuwe keuken, nieuwe vloer+ vloerverwarming en er moet een soort half muurtje komen bij de keuken. haha eigenlijk alles dus

eerst breken, dan bouwen, dan plaatsen.
dus idealiter eerst de vloer, dan het muurtje en daarna de keuken. ik zou echter eerst het muurtje bouwen en daarna de vloer plaatsen, anders staat het muurtje op de vloer en dat ziet er heel raar uit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:04

beatje schreef:
Heeft er iemand ervaring met een stuk aan je huis bouwen? Ik zit te denken om een grote woonkeuken aan mijn huis te laten maken.Ik heb nu een gewone keuken aan de voorkant van het huis en zou een mooie woon keuken aan de achterkant van het huis willen.Ik ga eerst naar de gemeente om te vragen hoe en wat er mag, want voor bepaalde meters aanbouw hoef je geen bouwvergunning aan te vragen.Maar dan? Een architekt of zo iets of kan ik zelf een aannemer inschakelen geen idee.Ons huis hebben we zelf gebouwd, dus nog nooit iets laten doen.

je kan een aannemer zoeken die uitbouwen plaatst. deze aannemer kan je ook vertellen welke vergunningen eventueel nodig zijn etc. een bouwplan kan hij ook maken en een architect is in principe niet nodig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:04

architect voor een simpele aanbouw zou ik idd zeker niet doen :n
zou eerder eens uittekenen wat je zou willen en eens gaan babbelen met wat aannemers.
zoals boven mij ook al word aangegeven.
op http://www.omgevingsloket.nl kun je ook al heel veel info vinden en zelfs het 1 en ander invullen waardoor je al een beeld krijgt van wat er wel en niet mag om vergunningsloos te bouwen (alleen meldingsplicht) of onder vergunning.
als je dan duidelijk hebt wat je zou willen en wat er kan qua kosten etc , dan zou ik eens richting gemeente kijken wat nodig is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:32

beatje schreef:

Wij zijn momenteel bezig met een tuinkamer. Scheelt wel dat dit deel van het huis ooit al een aanbouw is geweest, dus wij hebben alles afgebroken en opnieuw erop gebouwd, en dat scheelt met vergunningen enzo..
We hebben alles zelf ontworpen. Ik wilde het te vierkant, dus ik heb een ontwerp gemaakt met een schuine hoek erin, met een mooie plek voor de houtkachel, en vriendlief is werktuigbouwkundige en heeft het hele skelet uitgetekend en alle berekeningen gedaan wat betreft gewicht ed.
Ik ben er iig ontzettend blij mee. Ik zit haast nooit meer in de woonkamer :+

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:34

beatje schreef:

Wij zijn nu aan het uitbouwen. Wij hebben eerst 6-8 aannemers gehad en offertes op laten maken. Ik wil je met klem adviseren om in je omgeving rond te gaan vragen naar ervaringen met aannemers. Ze schetsen de meest prachtige plaatjes, komen met de scherpste offertes en naderhand hoor je veel dat afspraken niet nakomen of ineens nog meerposten gaan rekenen wat van te voren niet op de offerte stond, maar wat wel nodig is. Vraag zeker een uitgebreide offerte en bespreek goed wat er precies voor dat werk wordt gedaan.
Ik hoor heel veel dat zaken zoals bestrating of grof afval verwijderen bijv niet wordt meegenomen. Zo kan je dus fors boven de offerte uitkomen, gebeuren moet het uiteindelijk toch.
Bij ons zijn er maar 2 die zeiden dat we moesten heien (ivm verzakking) en een constructieberekening maken ivm een stalen legger die geplaatst moet worden. Dat laatste komt vrij precies, want bij ons werden draagmuren verplaatst.

Maar zorg dat je al wel een beeld hebben van wat je wil, verder kunnen zij ook een heel eind met je meedenken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:43

idd kun je het beste op zoek gaan naar ervaringen in je omgeving met aannemers... praten kunnen ze allemaal als de beste, maar praatjes vullen geen gaatjes zullen we maar heel cliché zeggen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:18

benangelique schreef:
linn1502 schreef:

eerst breken, dan bouwen, dan plaatsen.
dus idealiter eerst de vloer, dan het muurtje en daarna de keuken. ik zou echter eerst het muurtje bouwen en daarna de vloer plaatsen, anders staat het muurtje op de vloer en dat ziet er heel raar uit.

misschien een 'minder slimme' vraag, waarom zet je je keuken op de vloer en niet gewoon op het beton??

dat je zegt maar eerst vloerverwarming doet, muurtje, vloer, keuken?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:32

Heerlijke kamer 8nnemiek!

@linn1502: Bij ons thuis is van de zomer ook de kamer verbouwd.
Eerst slopen, dan fundering + muurtje, basis vloer, dan vloerverwarming + vloer gieten, denk ook aan stopcontacten en leidingen verleggen. en dan kan de afwerking beginnen. Zou altijd eerst de vloer erin doen en dan pas de keuken. Zodat je de vloer goed kan laten doorlopen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:07

beatje schreef:

Vraag inderdaad meerdere offertes aan, leg deze ook allemaal naast elkaar om te bekijken wat er bijvoorbeeld bij de een wel bij zit en bij de ander niet. Wanneer je aanbouw geen architectonisch hoogstandje hoeft te zijn zit er bij aannemers vaak voldoende kennis om het e.e.a. voor je uit te kunnen tekenen en rekenen.

Voordat je je via het omgevingsloket door de vergunningscheck klikt zou ik eerst het bestemmingsplan er even op na slaan wat er wel en niet mag in je omgeving.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:33

Bestemmingsplan is niet echt van toepassing als je gewoon de woonruimte wil vergroten van een bestaande legale woning.
Dan ga je je verdiepen in een hoop geneuzel waar je eigenlijk maar heel zelden echt iets in tegen komt qua haken en ogen
Tenzij je in een huis woont wat er staat omdat het gedoogd word ondabks dat het noet volgens de regeltjes is gebouwd oid.
Maar aangezien ze het zelf gebouwd hebben zullen ze daar wel van op de hoogte zijn al zou dat van toepassing zijn.
En na de originele bouw is er niets meer veranderd aan de oppervlaktes , dus kun je er wel van uit gaan dat je gewoon onder de standaard geldende regeltjes valt van aanbouwen.

En zo ingewikkeld en langdurig is die vergunningscheck nou ook weer niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:00

Jotoma schreef:
beatje schreef:

Wij zijn nu aan het uitbouwen. Wij hebben eerst 6-8 aannemers gehad en offertes op laten maken. Ik wil je met klem adviseren om in je omgeving rond te gaan vragen naar ervaringen met aannemers. Ze schetsen de meest prachtige plaatjes, komen met de scherpste offertes en naderhand hoor je veel dat afspraken niet nakomen of ineens nog meerposten gaan rekenen wat van te voren niet op de offerte stond, maar wat wel nodig is. Vraag zeker een uitgebreide offerte en bespreek goed wat er precies voor dat werk wordt gedaan.
Ik hoor heel veel dat zaken zoals bestrating of grof afval verwijderen bijv niet wordt meegenomen. Zo kan je dus fors boven de offerte uitkomen, gebeuren moet het uiteindelijk toch.
Bij ons zijn er maar 2 die zeiden dat we moesten heien (ivm verzakking) en een constructieberekening maken ivm een stalen legger die geplaatst moet worden. Dat laatste komt vrij precies, want bij ons werden draagmuren verplaatst.

Maar zorg dat je al wel een beeld hebben van wat je wil, verder kunnen zij ook een heel eind met je meedenken.

Ik woon in belgie dus de regels zijn wel anders als in Nl.Woon wel op officiele bouwgrond.Het stuk waar de keuken nu moet komen staat een veranda dus die moet afgebroken worden .Fundering is er dus al evenals vloerverwarming.

Ik wil idd heel veel licht,mijn keuken ligt nu aan de noordkant en is te klein om een tafel in te zetten.
Hier is Batibouw bezig daar gaan we morgen heen,dat is een Bouw en woon beurs.Alleen vind ik de ideeën daar vaak zo surrealistisch ik hoef geen sprekende kookplaat of een koelkast met wifi en ik ben prima in staat zelf mijn gordijnen te sluiten of mijn deur te openen en dicht te doen.Maar misschien vind ik er wel een paar aannemers.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:19