Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Majabeestje schreef:Wie wil er meedenken met wat we in g*dsnaam moeten met dit stukje 'tuin'?
Het is een stukje waar we weinig onderhoud mee willen. Ik heb er al wat grassen in gepoot (stekjes lampepoetser gras en achteraan 2 pampasgrassen). Eigenlijk willen we geen onkruid zien. Nou heeft mijn man het over boomschors. Ik zit eraan te denken het vol te planten met nog meer (lampepoetser)grassen. Zodat het overal groeit. Kan dat?
Of heeft iemand een ander briljant idee?![]()
[ [url=m/inx6zl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XxTMNv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Majabeestje schreef:Nou, ik heb mijn groep 3 tekenkunsten even aangesproken en een ideetje getekend![]()
Zoals je op de foto ziet, de tuin moet ingericht worden tot de omheining. Bamboe staat er nu, hopelijk is dat volgend jaar zo gegroeid dat we redelijk privé op ons terras kunnen zitten. De omheining moet nog vol groeien met hedera.
In de tekening zie je bovenaan bij de omheining een dikke groene streep, daar komen nog leibomen.
Linksboven op de tekening zie je een grijze ronde gevaarte, dat wordt de (ingegraven) trampoline. Daar rechts komt nog een klein haagje (weet nog niet wat) en een boompje of struik (weet ook niet wat..). Onder de trampoline op de tekening zie je bruine vierkantjes, dat worden palen op verschillende hoogtes die we misschien ook laten begroeien. Het bruine pad van het terras naar de trampoline wordt van boomschors,net als het eromheen. Onder de bruine palen wordt gras en daar staan 3 prachtige, dikke catalpa's.
De tuin loopt helemaal rondom het huis maar het stuk wat ik op de foto heb gezet moet dus behalve de bamboe nog helemaal worden ingericht..
Vaste plek is ook de trampoline, verder hou ik alle opties open.
Ik wil geen 'degelijke tuin'. Ik hou enorm van bamboe, siergrassen en een beetje van die boerderijtuin planten. Geen strakke border met een buxushaag bijvoorbeeld.
De overkapping wordt nog van hout en op het terras komen nog potten met planten waaronder een olijfboom.
Overigens hou ik weer niet van een hele rommelige, echt landelijke tuin. Wie snapt hem nog en heeft leuke ideeën?![]()
[ [url=m/bHPVsP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GscDPE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aJws6W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sting schreef:Ik heb voor het huis een aantal rioleringbuizen rechtop staan, met daarin plantjes. Deze drogen alleen zo snel uit... Volle zon de hele dag en dus in een buis. Iemand nog tips voor bepaalde plantjes voor daarin? Heb nu campenula, maar die ga ik straks verpotten naar de volle grond, anders gaan ze de zomer niet halen.