[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:28

Ik kan opeens mijn vriend niet meer bellen.
Wel andere mensen en andere mensen kunnen ook mijn vriend bellen.
Hij kan ook mij bellen.

Iemand een idee?
Beide telefoons zijn als es aan- en uitgezet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:33

Wat gebeurt er als je probeert te bellen? Probeert je telefoon wel te bellen? Kan je nummer in de telefoon van je vriend geblokkeerd zijn?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:42

Hij probeert te bellen en dan “the number you are trying to reach is not in use”
Mijn nummer is niet geblokkeerd, want die optie is er nog zeg maar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:46

Heel apart! En als je het nummer handmatig intoetst, maakt dat nog verschil?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:08

Nee, ook niet met landcode, landcode met + of 00.

Het lijken alle nummers te zijn van eenzelfde provider, want m’n zusje kan ik blijkbaar ook niet bereiken.
Heb even nagevraagd bij collega’s (bedrijfstelefoon) of t bij hun ook zo is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:12

Bedankt voor de reacties! Dan ga ik eens naar de M1 Air kijken en zien wat ik kan vinden. Heb inderdaad om een goeie deal af te wachten, en als de M1 dan lang meegaat lijkt me dat wel waard.

Optiwolk, geen idee maar hopelijk snel opgelost!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:17

Optiwolk schreef:
Nee, ook niet met landcode, landcode met + of 00.

Het lijken alle nummers te zijn van eenzelfde provider, want m’n zusje kan ik blijkbaar ook niet bereiken.
Heb even nagevraagd bij collega’s (bedrijfstelefoon) of t bij hun ook zo is.

Kan een routeringsissue zijn -> provider contacteren

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 05:24

Mijn achtergrond in mijn beginscherm is ineens zwart. En ik krijg ook geen nieuwe afbeelding erop gezet via instellingen.
Mijn telefoon zegt dat mijn huidig scherm niet zwart is, maar gewoon hoe het zou moeten zijn. :?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:00

Heb je de nieuwe versie geïnstalleerd?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:44

Aria_zz schreef:

Ja, maar dat is ongeveer een week geleden geweest minstens.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:48

Lous schreef:
Aria_zz schreef:

Ja, maar dat is ongeveer een week geleden geweest minstens.

En heb je al met het nieuwe begin scherm geprutst? Als je op je begin scherm je vinger gedrukt houdt en je opties tot andere beginschermen krijgt, of om er een nieuwe te maken.
Ik vraag het omdat ik zelf al heb gehad dat ik per ongeluk zelf wat geklikt heb daar terwijl mobiel in mijn broekzak zat.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:55

Aria, dat had ik ook. Kun je dat ook uit zetten?? Vind het heel irritant.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:32

Glossi, nee dat heb ik nog niet gevonden eerlijk gezegd!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:36

Gelukkig heb ik het weer terug kunnen krijgen. Maar jeetje mina, wat een vreselijk irritant iets. Hopelijk halen ze deze functie er snel weer uit! {:)-:(

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:41

Oh dat heeft mijn man ook al een paar x gehad. Het is zijn eerste iPhone en hij was er meteen alweer klaar mee.
Geen idee hoe hij het heeft opgelost

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:04

Lous schreef:
Gelukkig heb ik het weer terug kunnen krijgen. Maar jeetje mina, wat een vreselijk irritant iets. Hopelijk halen ze deze functie er snel weer uit! {:)-:(

Dus het lag daaraan?
Zou goed zijn als je het gewoon kunt ‘afsluiten’ zeg maar zodat dit niet gebeurd.

Trouwens jullie raad opgevolgd en met de Black Friday sales voor een MacBook Air M2 gegaan, en is het helemaal waard, heerlijk ding! Echt ideaal.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:37

Wat is jullie advies? Ik zou graag een iPhone hebben met een goede camera. Sowieso ga ik er op vooruit als ik een nieuwe zou kopen aangezien ik met een oud model rondloop. :+ Maar ik twijfel tussen de 12pro of gewone 13. Wat zouden jullie doen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:28

De Pro-camera is sowieso beter. Mijn man heeft de 12 Pro Max en die heeft een beduidend betere camera dan mijn 11Pro Max. Mijn 14 Pro Max is nog beter, maar ja ...

Ik zou in elk geval voor een Pro gaan en die 12Pro is echt goed!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:46

Iemand hier die mij wat advies kan geven?

Ik twijfel om een nieuwe macbook aan te schaffen aankomend jaar. Ik heb een goede macbook pro, op zich in prima staat, is nog steeds zeer snel, versie van 2017 (aangekocht in 2018 denk ik, zal een dikke 4 jaar oud zijn nu) dus nog zonder touch bar, maar helaas is de batterij aan vervanging toe en is het geheugen vol. Ik kan geen updates meer uitvoeren en heb al een externe harde schijf, maar dit is gewoon niet genoeg. Ik zou terug voor een pro gaan want in de toekomst (binnen 1-2 jaar) heb ik waarschijnlijk weer zware programma's nodig, iemand enig idee of ik het leven van mijn huidige macbook pro nog wat kan trekken of is het toch beter om een nieuwe te kopen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:59

Als je in de toekomst meer met zware programma's gaat werken, is het dan geen idee om het met deze Macbook nog een of twee jaartjes uit te houden, en daarna voor het nieuwste model Macbook Pro te gaan?
Hoe groot is je huidige harde schijf? Je zou een nieuwe install kunnen doen, alle bestanden die je niet vaak nodig hebt op een archiefschijf zetten, en dan met een externe schijf werken voor als je met grote bestanden werkt.
Zelf werk ik eigenlijk alleen nog met externe schijven. Ik heb 3 Samsung T7 SSD's van 1 TB per stuk, en dat werkt fantastisch. De rest van mijn bestanden zet ik bijna allemaal op de iCloud, waardoor er op de Macbook alleen nog ruimte gebruikt wordt door programma's en systeembestanden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:20

Ik heb al mijn zware programma's (Avid, Photoshop, Premiere Pro) er nu al moeten afsmijten omdat het niet meer lukt. Heb een 128GB met 8GB RAM-geheugen, niet erg veel dus... iCloud bibliotheek heb ik ook een abonnement op. Apps en documenten nemen het meeste beslag in, maar die documenten heb ik eigenlijk altijd ter beschikking nodig voor uni. Zou het heel graag nog 1-2 jaar willen rekken, omdat ik nu eigenlijk liever geen grote kost wil doen, maar zal dan ook sowieso de batterij moeten vervangen want ik moet heb op de uni ook regelmatig opladen, weet alleen niet of de kost van een nieuwe batterij het dan waard is of niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:44

128 GB is wel erg weinig inderdaad. Lastig hoor!

Wat wellicht een optie is; als je nu een Macbook Air M1 koopt, evt tweedehands, dan kun je een hele tijd vooruit, die trekt ook programma's als Premiere en Photoshop met gemak, niet al te duur en waardevast, dus dan zou je die over een aantal jaar kunnen verkopen en een Macbook Pro kunnen kopen.
Voor je huidige Macbook kun je ook nog wel wat terug krijgen als die verder in orde is, op de accu na.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:32

8nnemiek schreef:
128 GB is wel erg weinig inderdaad. Lastig hoor!

Wat wellicht een optie is; als je nu een Macbook Air M1 koopt, evt tweedehands, dan kun je een hele tijd vooruit, die trekt ook programma's als Premiere en Photoshop met gemak, niet al te duur en waardevast, dus dan zou je die over een aantal jaar kunnen verkopen en een Macbook Pro kunnen kopen.
Voor je huidige Macbook kun je ook nog wel wat terug krijgen als die verder in orde is, op de accu na.

Ik was idd ook wel even aan het twijfelen om gewoon een nieuwe macbook air te kopen, maar weet niet of het evident is. Wil sowieso liever niks tweedehands kopen als computer, ik vind dat persoonlijk wat te riskant voor het geld. Deze macbook zou ik sowieso ook helemaal leeg maken en proberen tweedehands te verkopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:42

Dat lijkt me een prima keus ja.
Als je hem echt zo goedkoop mogelijk wil kopen dan vind ik Tweakers altijd handig; https://tweakers.net/pricewatch/1631180 ... ilver.html
Om de prijsontwikkelingen in de gaten te houden, maar je kan bv ook een prijsalert instellen zodat je bv een berichtje krijgt zodra hij ergens onder de €1000 zakt, als de aankoop geen haast heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:28

Heb ik iets aangeklikt wat ik niet wilde of is dit iets nieuws dat spontaan aangaat?

Hoe krijg ik dit weg onderin? Bij mijn mail is dat al irritant maar bij safari nog erger. Ipad is up to date met zijn versies

Afbeelding