Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 22:43

Ik heb vandaag een bezoekje moeten brengen aan de spoedeisende eerste hulp. Financieel is dat ook vervelend want dat gaat af van je eigen risico...

Ben enorm gevallen terwijl ik de vogels aan het voederen was in de tuin echt zooooo knullig. Dacht dat ik op het grint stond maar blijkbaar niet goed, voordat ik het wist lag ik op de straat en knalde ik keihard met mijn hoofd op de stenen. Wenkbrauw gescheurd, flinke schaafwonden langs mijn kaak, en twee scheuren in mijn lip. Zag er niet uit, bloedde enorm. Dus vriendlief (daar was ik....) heeft me naar de SEH gebracht (bij de huisartsenpost kwamen we er niet door met de telefoon...). NOrmaal moet je een verwijzing hebben van de huisarts maar ik zag er vrij dramatisch uit ^) dus mocht door.
CT scan bleek gelukkig dat ik niets gebroken had.
Echt ongelofelijk als je weet wat voor klap het was :oo
Wenkbrauw is geplakt en met zwaluwstaartjes, lip geplakt, schaafwonden schoongemaakt, en nog een tetanusshot, hop met flinke pijnstilling en 'rustig weekje mevrouw'-advies weer naar huis.

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:01

Oei :oo
Beterschap!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:02

Suzanne F. schreef:
purny schreef:
Wij hebben op het werk niet eens een kerstboom.. -O-

Niet? Dat is ook jammer. Wij hebben de plant versierd met lichtjes, ballen en slingers en we hebben dan nog een professionele kerstboom.

Iets met diversiteit en inclusiviteit.. ik vind het in ieder geval heel stom. En dan ben ik nog netjes.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:50

Jeetje Vanhuisuit, wat schrikken! Inderdaad maar rustig aan en laat je een weekje in de watten leggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 03:01

Een gezicht/hoofd bloedt altijd aardig fel, kapotte wenkbrauwen en lippen staan ook altijd gelijk open als wondes.
Hou je maar goed rustig! Te snel hernemen kan je flink protesterende grijze massa opleveren.

Daar ben ik w blij om, dat je in BE nog steeds vrij de spoed kan inlopen voor hulp. Uiteraard zitten er ook de banale dingen tussen maar voor iets dergelijks doen ze echt nooit lastig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:09

Oei VHU! Dat klinkt inderdaad als een flinke klapper. Hopelijk heb hersenschudding oid. Wat Varekaj zegt, hou je rustig want anders kun je er echt heel lang last van blijven houden (en dan heb ik het niet over een maandje). Sterkte!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:54

Ai, VHU, dat was een flinke klap. Rustig aan en beterschap.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:40

Brr dat klinkt best heftig inderdaad, heel veel beterschap!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 17:32

Dank jullie wel :* Gelukkig 'the day after' voel ik een wattenhoofd en soort van brak maar verder gaat het wel. Doe ook niets dat scheelt :+

@purny zo jammer als in dat kader van alle wordt afgeschaft. Ik werk met een aantal opdrachtgevers waar vooral meer wordt gedaan, zoals bijv ook aandacht voor suikerfeest. Dat komt gewoon uit de medewerkers zelf, erg leuk & gezellig. Gaat vooral over eten natuurlijk :Y) :+ maar het schept wel een band en het zorgt ook voor wat kennis en begrip voor elkaars cultuur.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:35

Van VHU dat je wat opknapt, het zal nog wel even gevoelig zijn.

Ik 2 dagen in Düsseldorf geweest. Nou daar kun je je geld ook niet kwijt omdat het er zo druk is. Mijn God, ongelofelijk.
Vandaag was het wat beter. Totaal 50 euro uitgegeven een eten en drinken, dus dat was geen duur weekendje.

Een thermobeker gekocht van 20 euro, dat was veruit de grootste uitgave.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 18-12-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:36

Oja die energie belasting op benzine. Helemaal vergeten. Goede tip ff alles volgooien weer. Van 9 naar 21%?

Verzekering ook naar kijken. Als niet inlog bij unive kom ik goedkoper uit maar moet via inloggen. Ze reageren uiteraard niet. Morgen tandarts en neig een beetje naar alles aanvullend euro te gooien behalve tandarts voor mij.

Mijn man heeft psychologische hulp maar dat lijkt eigen risico, adhd medicatie is deels vergoed en gebruikt hij nuniet en m'n zootnnejs logopedie is basis verzekering.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 17:38

Ik wilde mijn zorgverzekering in een keer betalen (zie een aantal posts geleden) maar heb het toch maar om laten zetten naar per maand.
Zie erg tegen het bedrag op wat ik te horen krijg over mijn kapotte cv ketel... vrees dat het nogal wat gaat zijn...

@PSvanLot heeeeel netjes weekendje weg dan :+ _/-\o_

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:53

Ik hoor dat veel mensen het in een keer betalen, maar dat wil ik ook niet. Zo veel in een keer whaha.

Ja dat is goed hè. Hebben op de markt lekker wat gegeten en gedronken en dat was niet zo duur.
Was gezellig om even weg te zijn. Nu de houtkachel aan, want het was me daar toch een partij guur door de wind.

Donderdag weer loon! Daarna is het weer een tijd flink besparen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:55

Eten is altijd goed :P

Fijn dat je je best OK voelt!

Vriend en ik hebben goed gesprek gehad, en toch samen akkoord dat ik wat nieuws ga zoeken alvast. Ontslag geven kan altijd nog immers, al heb ik wel al een gesprek gepland staan. En we zijn overeen gekomen dat ik, als het zo uitkomt, iets zoek voor 25-32u. Gaat wat druk van de ketel halen qua huishouden, da's nu best chaotisch en als ik wil/kan bijverdienen, dan is dat alsnog een optie :)

Netjes weekendje PS!

De Europese unie wil nu naast het belasten op uitstoot van je auto ook gaan belasten op uitstoot van CO2 van je huis. Waar gaan we naartoe jongens... Zoals alles duurder en steeds strenger wordt, daar kan je haast niet in volgen om het allemaal snel genoeg te isoleren en renoveren. En net de personen die in zulke slechte huizen wonen hebben vaak het budget niet daarvoor. Worden die nog harder getroffen in de portemonnee.
Verder ben ik onze gratis eco/vegan wasstrips aan het uittesten. Eerste machine was op 30°. Kwam er fris uit, hele subtiele geur, mocht wat meer zijn maar wel propere was. Nu machine met 40° aan het doen, misschien dat dat wat meer geur overlaat door de warmte van het water.

Daarnaast hergebruiken we het water uit de condensbak van onze droger. Verbaasde me vandaag weer, uit een machine ondergoed kwam zo even bijna 1L aan opvangwater. Ik gebruik het om te strijken. Als ik het elke week in de droger zou stoppen ipv op het wasrek (hangt nog vol nu met andere was) dan is dat al 52L/jaar. Uiteraard doen we meer wassen dan dat. Alles bij elkaar toch ook fikse drup water die je bespaart als je er even bij stil gaat staan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:10

Zo dan Varekaj, ik hoop inderdaad dat die CO2 op je huis regel niet doorgaat. Wat gaan daar veel mensen pijn van lijden zeg!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:13

Geweldig toch die EU? :+

Ik vind het ook helemaal nergens op slaan. Hoelang willen ze de burger nog uitnemen...

Ik heb vrijdag loon gehad met eindejaars bonus. Moet nog nieuwe gordijnen laten aanmeten dus die komen er van het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:17

https://www.demorgen.be/snelnieuws/eu-b ... ~b5662ce1/

Dit is de link. Het zou gaan over emissierechten voor bedrijven van brandstoffen en gas, die dat uiteraard weer gaan doorrekenen naar de klant. Iemand die geen elektrische auto in betalen en genoodzaakt is met gas te werken wordt zo hard getroffen. Je zal maar in een oud tochtig huurhuis zitten met enkel gas waar de huisbaas niets aan wil doen.

Eindejaarspremie moet ik nog krijgen en geen idee wanneer dat zal zijn noch hoeveel.

Vriend krijgt hoogstwaarschijnlijk binnenkort een bedrijfswagen als extra legaal voordeel, en moet geen 20% van de tijd meer naar NL of LUX voor werk, maar krijgt volledig Belgisch contract. Werkgever staat ook in voor de plaatsing en betaling van een laadpaal + vergoeding voor de laadonkosten. Heeft iemand een idee of zo'n lader in een garage mogelijk is? We hebben geen oprit en parkeerplek aan huis is onmogelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:22

Gezien het brandgevaar hoe klein dat risico dan ook mag zijn, zou ik zo'n laadpaal echt buiten willen hebben. Wat zou je verzekering zeggen over binnen laden van een electrische auto? Of je bank/huurbaas?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:25

Varekaj schreef:
https://www.demorgen.be/snelnieuws/eu-b ... ~b5662ce1/

Dit is de link. Het zou gaan over emissierechten voor bedrijven van brandstoffen en gas, die dat uiteraard weer gaan doorrekenen naar de klant. Iemand die geen elektrische auto in betalen en genoodzaakt is met gas te werken wordt zo hard getroffen. Je zal maar in een oud tochtig huurhuis zitten met enkel gas waar de huisbaas niets aan wil doen.

Eindejaarspremie moet ik nog krijgen en geen idee wanneer dat zal zijn noch hoeveel.

Vriend krijgt hoogstwaarschijnlijk binnenkort een bedrijfswagen als extra legaal voordeel, en moet geen 20% van de tijd meer naar NL of LUX voor werk, maar krijgt volledig Belgisch contract. Werkgever staat ook in voor de plaatsing en betaling van een laadpaal + vergoeding voor de laadonkosten. Heeft iemand een idee of zo'n lader in een garage mogelijk is? We hebben geen oprit en parkeerplek aan huis is onmogelijk.

Een 'laadpaal' in je eigen garage, dat kan gewoon hoor. Daar is niets onveiligs aan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:27

Wat een idioterie. Echt ongelooflijk. Wij kunnen het prima betalen maar ik denk hierbij vooral aan de mensen die dat nu al niet kunnen. En dat aantal zal echt enorm toenemen met dit soort 'maatregelen'. Wauw. Ik zou bijna weer gaan emigreren, maar dan Europa weer uit.

Elektrische auto gaan wij voorlopig echt nog niet aan. De prestaties zijn voor onze woonomgeving gewoon nog ver ondermaats.

Laadpaal in de garage kan inderdaad gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:31

Woning is eigendom, geen huurbaas om te morren. Verzekering zoekt vriend nog uit, het zit nog in de pijplijn. Ik bedacht alleen dat zo'n laadpunt of paal waarschijnlijk flink plek nodig heeft qua formaat. En dat het dan geeneens in onze best smalle garage zou passen.
Er zijn laadpunten aan het station en verderop de doorgaande weg in het dorp maar daar mag je enkel staan om te laden. Dat betekent dan ook telkens een flink eind stappen (zijn niet bij de deur) en best vaak de auto verplaatsen + die laadpunten zijn quasi constant bezet. Elke keer heen en terug wandelen om te checken of er eentje vrij is, da's ook gekkenwerk.

Ja die maatregelen van de EU, straks gaan mensen weer massaal aan de open haard. De roet die daaruit komt is ook niet bepaald fijn voor het milieu en wie geen hout kan betalen zal wel andere dingen opbranden. Hen je dat ook nog

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:33

Nee joh, dat is niet te vergelijken met de laadpalen in de woonwijk.
Het is een klein kastje aan de muur en thats it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:47

Oeh dat is wel goed nieuws! Thanks :D
Dan hebben we met wat geluk over een aantal maanden een elektrische wagen waarvan het laden aan huis ook 100% vergoed wordt + laadkaart.

Best mooie besparing, toch?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:53

Laadpalen voor thuis zijn zo klein, die vallen nauwelijks op. Het snoer neemt meer plek in dan de box :)) Afbeelding
En ook helemaal veilig als ze gewoon goed worden aangesloten.

Wij hebben pas een Zappi laadbox besteld, die is dan net iets groter, met schermpje, en kan wat meer zoals alleen alle zonne-energie die te veel wordt opgewekt in de auto stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:59

Wij hebben geen zonnepanelen en voor wat wij verbruiken zou het volgens vriend niet echt opbrengen om die te laten plaatsen.