Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:47

ingedebruijn schreef:
Klinkt super fijn Wendy! Wij willen ook wel iets meenemen als we langs gaan eind augustus. Wat zouden jullie doen? Gewoon een bloemetje?

Toen wij langs gingen hebben we ook een bloemetje meegenomen :j Vonden ze erg leuk.

Loei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:10

Gefeliciteerd! Wat fijn om alles nu mooi voor elkaar te hebben :D

Vanmorgen 11:30 heb ik weer een bezichtiging. Een huis wat wel een beetje tegen onze max aan zit qua hypotheek maar met een hele ruime tuin en mooi ruim huis. Heel benieuwd!!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:16

Leuk Wendy! Gefeliciteerd nog met het huis!! Ik lees stiekem overigens ook nog mee :D

Ik had de buurvrouw al vrij snel ontmoet toen we aan het verhuizen waren, erg aardige vrouw en toen ook even mee kennis gemaakt. Buurman aan de andere kant was helaas net overleden, dat huis staat nu te koop. Wel bizar hoor, 6 maanden later en de vraagprijs is 15k hoger en aan het huis is in een veel langere tijd niets gedaan. Oude keuken, geen badkamer boven (alleen wc en douche gecombineerd beneden) en nog enkel glas boven. Ik woon er nu een maandje, maar dan zijn die 5 maanden wachten tussen het koopcontract ondertekenen en de daadwerkelijke overdracht het zeker wel waard geweest :+

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:43

Als de markt zo blijft stijgen dan hebben wij ook al overwaarde in het huis voordat we de sleutel hebben. :))

Nog maar 315 dagen tot de overdracht..
Eerst nog even de hypotheek tackelen.
Zou makkelijk moeten zijn, maar je weet het nooit.

Wel enorm goede voorwaarde bij Argenta voor onze situatie (lange offerteduur en we wilde ook nog een stukje aflossingsvrij). Argenta is alleen niet de snelste, ach, we hebben geen haast meer :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:14

Chawi schreef:
Dat zijn leuke collega's :j.
Ken je het huis al wel?

Nee, heb wel wat foto's van voor- en achterkant, tuin en woonkamer van 2015 toen zij het kochten via google gevonden. Opzich voor de juiste prijs wel interessant :+

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:31

net de bezichtiging gehad. We willen erg graag bieden. Alle boden moeten voor vrijdag 12:00 binnen zijn. we hebben er een hard hoofd in maar we gaan in ieder geval een kansje wagen.

Ik hoorde van de week al dat ze verwachten dat de huizenmarkt zo nog zeker 10 jaar door gaat voor het weer de rustige kant op gaat. Dus mensen die zeggen; ik doe hier niet aan mee en wacht wel.. Succes, voorlopig blijft het zo en is de huizenmarkt nu even het nieuwe normaal.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:32

Loei schreef:
net de bezichtiging gehad. We willen erg graag bieden. Alle boden moeten voor vrijdag 12:00 binnen zijn. we hebben er een hard hoofd in maar we gaan in ieder geval een kansje wagen.

Ik hoorde van de week al dat ze verwachten dat de huizenmarkt zo nog zeker 10 jaar door gaat voor het weer de rustige kant op gaat. Dus mensen die zeggen; ik doe hier niet aan mee en wacht wel.. Succes, voorlopig blijft het zo en is de huizenmarkt nu even het nieuwe normaal.

10 jaar!?!!!??!! -O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:49

Ik zie het ook niet eerder omslaan hoor.. Er is zoveel tekort en ouderen kunnen ook nergens terecht dus geen doorstroom. Dat los je niet even op in een paar jaar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:55

ingedebruijn schreef:
Ik zie het ook niet eerder omslaan hoor.. Er is zoveel tekort en ouderen kunnen ook nergens terecht dus geen doorstroom. Dat los je niet even op in een paar jaar.

Dus huizen kopen zou meer voor de elite worden?
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen de komende tijd :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:56

Alja schreef:
ingedebruijn schreef:

Dus huizen kopen zou meer voor de elite worden?
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen de komende tijd :)

Zou natuurlijk ontzettend triest zijn. Heb het idee dat huren nog erger is.. Dat is nog minder te betalen dan de gemiddelde hypotheek.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:05

ingedebruijn schreef:

Lang leve het zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen :j :+

Hopeloos dus. Ik hoop dat het jullie lukt Loei!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:11

Het eigen woning bezit onder jongeren (<30 jaar) is nog nooit zo hoog geweest hoor.
Het was 20 jaar geleden echt heel normaal dat je begint met een huurwoning en pas op latere leeftijd koopt.

Probleem van nu is dat er vooral geen geschikte en betaalbare huurwoningen meer zijn. En dat jongere generaties hun neus ophalen voor huur, wat ik in economisch opzicht heus wel begrijp. Ik verwacht daarom dat het een kwestie is van korte tijd dat alle fiscale voordelen op eigen woning bezit zijn verdwenen. Zelfs hypotheekrente-aftrek zal verdwijnen.
Macro-economisch heeft een overheid er namelijk helemaal niets aan als de beroepsbevolking vermogen opbouwt en onafhankelijker wordt (en dat is nu wel aan de hand).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:56

Nouja ik haal ook m'n neus op voor 1500 euro huur voor een mini appartement. Dat geld gooi je uiteindelijk weg dusja dan kun je beter verder sparen voor een koopwoning.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:03

Dat is ook wel erg overdreven hoor, Inge. Voor rond de €1000 kan je best een aardig appartement huren. Wij betalen €1200 en zitten daarvoor in een spiksplinternieuw luxe appartement met eigen parkeerplaats in het centrum van Arnhem. Ja, dat is veel geld, maar niet bepaald '€1500 voor een piepklein appartementje'. Even om een beetje te nuanceren.

Overigens herken ik het beeld dat jongeren hun neus ophalen voor een huurwoning wel. Veel mensen horen van hun ouders dat huren 'weggegooid geld' is, en ja, als dat het beeld is dat je meekrijgt, snap ik dat je graag wil kopen. Persoonlijk vind ik het onzin, maar dat is een discussie die al vaak genoeg in andere topics is gevoerd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:07

xSwanHeart schreef:
Dat is ook wel erg overdreven hoor, Inge. Voor rond de €1000 kan je best een aardig appartement huren. Wij betalen €1200 en zitten daarvoor in een spiksplinternieuw luxe appartement met eigen parkeerplaats in het centrum van Arnhem. Ja, dat is veel geld, maar niet bepaald '€1500 voor een piepklein appartementje'. Even om een beetje te nuanceren.

Overigens herken ik het beeld dat jongeren hun neus ophalen voor een huurwoning wel. Veel mensen horen van hun ouders dat huren 'weggegooid geld' is, en ja, als dat het beeld is dat je meekrijgt, snap ik dat je graag wil kopen. Persoonlijk vind ik het onzin, maar dat is een discussie die al vaak genoeg in andere topics is gevoerd.

Ah ja ik baseer het op wat ik om me heen hoor en zie. Maar ook 1000 euro vind ik echt heel veel geld. Zeker voor iemand alleen en onder de 30. Niet veel die dat kunnen betalen omdat de toeslagen dan ook vervallen en de inkomenseisen + x aantal keer maandhuur als borg niet te vergeten.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:12

Dat is het ook zeker, dat ontken ik absoluut niet :j Is voor ons ook de reden dat we nu toch graag iets willen kopen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:13

xSwanHeart schreef:
Dat is het ook zeker, dat ontken ik absoluut niet :j Is voor ons ook de reden dat we nu toch graag iets willen kopen.

Voor ons inderdaad ook. Hopelijk is het voor jullie ook snel raak!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:14

Wendy_Komen schreef:
En toen waren we officieel eigenaar van ons nieuwe woning!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Waar blijven de foto's *\o/* <3

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:14

Ik hoop het ook! Al geeft het aanbod van de afgelopen tijd me weinig hoop... Gisteren en eergisteren bezichtigd, maar was helemaal niks. En er komt nagenoeg niks naar onze zin bij :(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:15

xSwanHeart schreef:
Ik hoop het ook! Al geeft het aanbod van de afgelopen tijd me weinig hoop... Gisteren en eergisteren bezichtigd, maar was helemaal niks. En er komt nagenoeg niks naar onze zin bij :(

Nee dat viel ons ook al op. Zaten nog even te kijken of we wat gemist hadden maar het is ontzettend stil. Ook al voor beschikbare huizen gekeken die lang op beschikbaar staan op funda?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:17

Ja, ik draai regelmatig de volgorde om. Maar zijn allemaal huizen waar we onszelf niet zien wonen :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:17

xSwanHeart schreef:
Ja, ik draai regelmatig de volgorde om. Maar zijn allemaal huizen waar we onszelf niet zien wonen :n

Meh.. Dan is het niet anders dan afwachten en duimen inderdaad.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:59

Ik ben vandaag ook wezen kijken met mijn vriend bij een huis, was op zich wel naar onze zin maar niet in het dorp waar we nu wonen en dat vind ik toch wel lastig merk ik. Plus we hebben weinig ruimte om over te kunnen bieden.. Dusja, nog maar even nadenken. Vrijdag willen ze een eventueel bod binnen hebben.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:12

ingedebruijn schreef:
Wendy_Komen schreef:
En toen waren we officieel eigenaar van ons nieuwe woning!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Waar blijven de foto's *\o/* <3

1 van de dingen waar ik erg blij mee ben, de serre waar de hele voorzijde wegklapbaar is:

Afbeelding

En de vloer is eruit!
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 12:17

Mooie ruimte zo