Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Christina schreef:Dat is toch al best een verzameling!
Die bij de spiegel is een ceropegia woodii volgens mij, bij mij ten dode opgeschreven dus geen tips van mij en voor die erna (rhipsalis meen ik) ben ik ook wel benieuwd naar tips want de mijne leeft weliswaar nog, maar daarmee is ook alles gezegd.
Hoe heb je die eerste gestekt? Gewoon willekeurig ergens doorknippen en dan op water zetten? Ik heb een paar hele kale stengels met op het einde pas weer blaadjes, dat ziet er dus niet uit
Skyla schreef:Dankje iedereen, weer iets bijgeleerd.
Maar klopt wel, is sinds 2 dagen veel frisser hier nu.
Vind het een erg leuke plant, ben nog aan het twijfelen of ik hem naar beneden ga laten groeien of langs de muur omhoog. We hebben dan ook zo'n leuke boog tussen 2 ruimtes.
Amber_anne schreef:Ze noemen hem ook wel het Chinese lantaarn plantje. Bij mij is die bijna 1,60 lang
Voller gaat die niet worden uit zichzelf maar je kan hem wel stekken en dan weer erbij zetten. Stekken kan op water of met de vlinder methode, beide werken in mijn ervaring
Janine1990 schreef:_Christina schreef:Dat is toch al best een verzameling!
Die bij de spiegel is een ceropegia woodii volgens mij, bij mij ten dode opgeschreven dus geen tips van mij en voor die erna (rhipsalis meen ik) ben ik ook wel benieuwd naar tips want de mijne leeft weliswaar nog, maar daarmee is ook alles gezegd.
Hoe heb je die eerste gestekt? Gewoon willekeurig ergens doorknippen en dan op water zetten? Ik heb een paar hele kale stengels met op het einde pas weer blaadjes, dat ziet er dus niet uit
Aan de andere kant van het blad zit vaak een soort van stompje of stengeltje. Daarboven knip je ze af en die heb ik dan weer op water gezet bij veel daglicht. Zodat het stompje goed weekt en gaat groeien. Daarna heb ik ze weer in de pot gezet![]()
Eelmo schreef:Rhipsalis - jungle cactus, al is het geen cactus- kan idd met weinig licht uit de voeten, maar dat wil niet zeggen dat hij daar ook gelukkig van wordt. Betekend vooral dat hij het beter doet dan een hoop andere planten onder een dichte canopy, in de jungle. Maar in huis hoeft hij die competitie niet te winnen van andere planten. Ik heb 3 verschillende en in mijn ervaring doen ze het het beste bij veel (indirect) licht, weinig water en in orchideëngrond
Janine1990 schreef:]
Hoe laat je 'm tegen de muur groeien dan? Ik heb het alleen nog maar gezien met van die buizen omkleed met kokosachtige matten...
_Karlijn schreef:Janine1990 schreef:]
Hoe laat je 'm tegen de muur groeien dan? Ik heb het alleen nog maar gezien met van die buizen omkleed met kokosachtige matten...
Het was niet mijn bericht maar ik reageer hier even op: de takjes laten leunen op spijkertjes of je hebt van die vasthoudertjes;
https://www.bol.com/nl/p/zelfklevende-p ... androidapp
Heel duur van bol.com
Of goedkoper van aliexpress:
https://a.aliexpress.com/_vbYnX9
Haakjes
Of look a like blaadjes
https://a.aliexpress.com/_uzXit9