Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:32

noviceh schreef:
Pfieuw Janine, wat een werk!!! Fijn dat je vader zoveel kan doen. Goed ook dat jullie gelijk alles aanpakken, heb je later alleen maar profijt van! Waarom staat dat schuurtje eigenlijk halverwege de tuin?

Zo is m'n vader... Enorm perfectionistisch en behoorlijk op de hoogte van de modernste bouwvoorschriften :+ (kraanmachinist, dus veel te maken met nieuwbouw haha)
Als hij iets doet, doet hij het ook echt goed... _/-\o_ Overal extreem kritisch.
En daar leer je van... De makelaar heeft vorig jaar echt gigantisch hard gelachen om mijn kritiek op de afwerking :')

Waarom dat schuurtje halverwege staat heb ik geen flauw idee van. Het hoekhuis dat aan mij grenst, heeft natuurlijk een open oprit. Daarnaast zitten gewone vrijstaande woningen. Dus die hebben nergens rekening mee te houden.
Aan de andere kant van het blok zit het overpad. Die mensen hebben een oprit, aan het eind van de oprit een garage en hun tuin is gewoon afgeschermd met koniferen. Ik moet achter hun schuurtje langs om in mijn tuin te komen, maar achter het looppad zit nog een stuk van hun tuin. De andere tussenwoning (mijn buurman) heeft dat ook en ik zit aan het eind dus mijn tuin is gewoon tot de sloot. De huizen zijn uit 1974 en mijn vader heeft er halverwege de jaren 80 ook in gewoond met zijn ouders. Hij kan zich er weinig van herinneren qua inrichting enzo, en zat dus op de hoek van het overpad. Hij weet ook niet waarom die tuinen zo vreemd zijn ingedeeld.
Zoals je kan zien zit er gewoon een stuk weiland achter dat bij een boerderij hoort en is het dus niet gedaan met het oog op een doorloop.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:34

Rebecca schreef:
Idd dat hokje midden in de tuin :=

Ik stop met konijnen , dus een groot stuk tuin weer vrij. (2 overleden en 2 zoek ik nieuw huis voor die zouden al niet blijven , het doet zeer na 7 jaar je baby te verliezen en week later haar vriend met wie ze anderhalf jaar samenwoonde na verlies van vorige maatje )

Dus het is even passen en meten en kijken of er geld is voor plantjes, is kaal nu tot het onkruid uit de grond schiet..

Je mag mijn hele voortuin leeghalen :j En ik heb achter ook nog wel wat leuks... Ik zit net over de grens met Friesland, dus mocht je interesse hebben dan zoek ik even voor je uit wat ik heb. :)

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:22

Je hebt echt heel veel geluk met zo’n handige vader, Janine. Misschien het overwegen waard als je toch de hwa moet aanpassen: zet een regenton achter/naast je nieuwe bijkeuken. Scheelt weer waterafvoer en je kan gratis je planten water geven. Wij hebben gisteren mooie houten gezien. <3

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:25

Ceetje_bokt schreef:
Je hebt echt heel veel geluk met zo’n handige vader, Janine. Misschien het overwegen waard als je toch de hwa moet aanpassen: zet een regenton achter/naast je nieuwe bijkeuken. Scheelt weer waterafvoer en je kan gratis je planten water geven. Wij hebben gisteren mooie houten gezien. <3

Ik wil heel graag een regenton, maar die zou bij ons vrij dicht bij de slaapkamer komen te staan. Maakt dat geluid, hoor je het als het regent?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:18

Geen idee, maar als het regent maakt het sowieso herrie. Toch?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:55

Ah, jij bent dat uit het konijnentopic waar ik net een reactie geplaatst heb Rebecca! Arme nijntjes... Jammer ook dat het voor jou stopt, vind het heerlijk om met een bak koffie te zitten en naar de konijnen te kijken.

Regenton lijkt mij ook handig! Mn ouders hebben zo'n plastieken met 'buik', daar zit al een gieter in geïntegreerd. Niet sfeervol voor de tuin, wel handig!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:10

Ceetje_bokt schreef:
Geen idee, maar als het regent maakt het sowieso herrie. Toch?

Ja maar in de regenpijp druipt het nog lang na. We hebben nu een lekke regenpijp en die is ook enorm storend!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:45

Ceetje_bokt schreef:

Afvoer komt straks op hetzelfde uit, maar moet eerst door de lucht ivm afbraak muurtje, bouw etc. Zat namelijk door de grond en dan zou die dus door mijn huis heen moeten.

Een regenton heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Maar ik vind het niet echt een gek idee, als ik straks eens zo'n echte oude op de kop kan tikken voor de sier. Maar eerst maar zien dat die bijkeuken er staat en de tuin enigszins gefatsoeneerd is :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:29

Financiën zijn eindelijk rond dus ik hen de trotse eigenaar van mijn eerste eigen huis.
Nu komt het leuke maar ook moeilijke: verf, inrichting en accessoires. Ik wil graag een beetje richting het industriële, maar heb geen mega budget. Ik moet alles kopen, want ik kom vanuit huis. Werkkamer en logeerkamer zijn al wel voorzien van meubels die ik al heb.

Ik zal beginnen met de badkamer. Hij is zwart met wit en houten meubel met witte waskommen. Wie weet een leuke accentkleur voor handdoeken en eventuele andere accessoires? En wellicht nog andere ideeën? Dat losse handdoekenrek gaat nee, ik moet nog iets verzinnen, maar wil geen gaten in de tegels boren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:35

Phylos schreef:
Financiën zijn eindelijk rond dus ik hen de trotse eigenaar van mijn eerste eigen huis.
Nu komt het leuke maar ook moeilijke: verf, inrichting en accessoires. Ik wil graag een beetje richting het industriële, maar heb geen mega budget. Ik moet alles kopen, want ik kom vanuit huis. Werkkamer en logeerkamer zijn al wel voorzien van meubels die ik al heb.

Ik zal beginnen met de badkamer. Hij is zwart met wit en houten meubel met witte waskommen. Wie weet een leuke accentkleur voor handdoeken en eventuele andere accessoires? En wellicht nog andere ideeën? Dat losse handdoekenrek gaat nee, ik moet nog iets verzinnen, maar wil geen gaten in de tegels boren.

[ [url=m/G7Q8ey.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UZJ434.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tVuzXZ.png]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteeeeerd! *\o/*

Als het meubel echt van hout is, zou ik het persoonlijk schuren en beitsen in een donkerdere kleur. Dan kan je veel meer kanten op met kleuren. Ik vind dat je nu best wel gebonden bent aan een beetje een groenige kleur qua handdoeken. Zou je het meubel mooi donker maken, kan je nog steeds groen houden. Maar ook afwisselen. Net wat je mood is. Ze hebben bij Ikea hele mooie en vooral hele fijne badmatten.

Qua accentkleuren, tsjah... wat voor sfeer wil je creëren in de badkamer?

Ik woon inmiddels bijna 9 maanden in mijn eerste eigen huis en het is nog steeds niet af. _/-\o_
Veel accessoires missen nog. Ik vind het af en toe jammer... Maar het is wel fijn als je gewoon eerst voor de basis gaat (wat je écht mooi vindt en wat financieel goed past), accessoires komen gaandeweg wel.
Wil je industrieel kan je ook vrij gemakkelijk zelf dingen maken, wat budgettechnisch heel goed uitkomt! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:37

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:
Idd dat hokje midden in de tuin :=

Ik stop met konijnen , dus een groot stuk tuin weer vrij. (2 overleden en 2 zoek ik nieuw huis voor die zouden al niet blijven , het doet zeer na 7 jaar je baby te verliezen en week later haar vriend met wie ze anderhalf jaar samenwoonde na verlies van vorige maatje )

Dus het is even passen en meten en kijken of er geld is voor plantjes, is kaal nu tot het onkruid uit de grond schiet..

Je mag mijn hele voortuin leeghalen :j En ik heb achter ook nog wel wat leuks... Ik zit net over de grens met Friesland, dus mocht je interesse hebben dan zoek ik even voor je uit wat ik heb. :)

Als mijn vader gek genoeg is om te rijden moet dat wel kunnen! Als ik daarmee plantjes redden kan , plantjes penny :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:38

Oei, wat een felle houtkleur! Zou de accentkleur dan heel rustig houden. Wit, lichtgrijs, antraciet of zwart. Hoogstens nog een leuk (nep)plantje op de ombouw van het toilet?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:44

Set staat, gelijk ingewijd door de hond. Hij is lager dan ik dacht maar prima. Er zitten witte gladde, dunne kussens bij. Daar ga ik nog hoezen omheen doen zodat ze minder glijden. Of van schuimrubber dikkere kussens laten snijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:50

Ben erg benieuwd naar de set Karijn! In de tuin hoort het toch een beetje laag? Althans, een loungeset...

M'n ouders hebben van die wickerstoelen, de standaard kussens zijn daar ook niet dik genoeg. Die hebben er gewoon extra kussens op gelegd. Misschien is het in een bank ook leuk om gewoon veel verschillende kussentjes op te gooien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:19

Phylos schreef:

Gefeliciteerd *\o/*!

Dat wasmeubel staat wel heel erg in een nis gepropt, kan de tweede wasbak fatsoenlijk gebruikt worden zonder je hoofd te stoten? Anders zou ik opteren van twee één te maken als dat netjes gedaan kan worden. En je dat ook zou willen uiteraard :P.

Verder vind ik Janine haar tip een hele goede, het hout van het meubel een andere kleur beitsen. Dan kun je zoveel meer kanten op!

Voor wat betreft de handdoeken, zelf een mooi los handdoekenrek neerzetten? Een ladder of zo. Kun je veel kanten mee op. De kleuren voor je badkamer zijn nu wel redelijk beperkt naar zwart/grijs/wittinten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:19

Bedankt allemaal. Beperkte kleur vind ik niet heel erg, ik houd van een beetje chique en netjes en niet te veel geks. Groen (vergrijsd groen) ga ik beneden ook doen. In de badkamer niet aan gedacht maar misschien best mooi.
Aan het meubel wil ik geen grote ingrijpen doen, maar schuren en beitsen nooit aan gedacht. Kan dat zomaar en hoe wordt zoiets? Beide waskommen zijn prima te gebruiken. Spiegel hangt alleen vooral links. Kunnen spiegels op maat gemaakt?

En Janine je hebt gelijk, accessoires komen ook in de loop van de tijd. Dat is alleen maar leuk. Maar een zekere basis wil ik wel hebben.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:21

Spiegel kan je ook zelf op maat maken :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:09

Phylos schreef:
Bedankt allemaal. Beperkte kleur vind ik niet heel erg, ik houd van een beetje chique en netjes en niet te veel geks. Groen (vergrijsd groen) ga ik beneden ook doen. In de badkamer niet aan gedacht maar misschien best mooi.
Aan het meubel wil ik geen grote ingrijpen doen, maar schuren en beitsen nooit aan gedacht. Kan dat zomaar en hoe wordt zoiets? Beide waskommen zijn prima te gebruiken. Spiegel hangt alleen vooral links. Kunnen spiegels op maat gemaakt?

En Janine je hebt gelijk, accessoires komen ook in de loop van de tijd. Dat is alleen maar leuk. Maar een zekere basis wil ik wel hebben.

Ooh gelukkig maar. Op de foto lijkt t heel krap vandaar de vraag.

Schuren en beitsen kan heel mooi worden. Je kunt ook olie gebruiken, of was. Is maar net wat je zelf mooi vindt en welke uitstraling je wil hebben.

Spiegels kunnen op maat gemaakt worden, ook kun je ze zelf op maat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:35

Phylos schreef:

Gefeliciteerd!

Wat betreft het meubel zou ik inderdaad ook het hout behandelen zodat het iets neutraler wordt. Wil je graag je handdoeken 'open' bewaren?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:41

Ik ga eens rondkijken en vragen hoe ik het neutraler kan krijgen. Moet eerst even weten welk hout het is denk ik.
Handdoeken ga ik in principe niet open bewaren er past geen kast meer hij en de kast die er staat is gesloten. Ik denk dat er nog een kast ofzo op de gang komt. Maar als je hebt gedouched wil ik hem wel uithangen over een rekje of eventueel ladder en iets van een handdoek of douchemat op de grond vind ik ook wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:43

Wat een prachtige badkamer!

Ik zou juist niet te felle kleuren gebruiken ;) Mooi wat passends bij de rest van de kleuren.

Zit er vloerverwarming in ipv een radiator?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:51

Phylos schreef:
Ik ga eens rondkijken en vragen hoe ik het neutraler kan krijgen. Moet eerst even weten welk hout het is denk ik.
Handdoeken ga ik in principe niet open bewaren er past geen kast meer hij en de kast die er staat is gesloten. Ik denk dat er nog een kast ofzo op de gang komt. Maar als je hebt gedouched wil ik hem wel uithangen over een rekje of eventueel ladder en iets van een handdoek of douchemat op de grond vind ik ook wel handig.

Ah op die manier, had het verkeerd begrepen. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:33

vec schreef:
Wat een prachtige badkamer!

Ik zou juist niet te felle kleuren gebruiken ;) Mooi wat passends bij de rest van de kleuren.

Zit er vloerverwarming in ipv een radiator?

Dankje wel! Ik denk inderdaad dat ik voor iets neutraal ga dan.. antraciet vind ik altijd wel chique, of gewoon zwart?..
Er zit inderdaad vloerverwarming in. De badkamer is 2 jaar oud.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:20

Badkamer is idd mooi/rustig. Persoonlijk zou ik het meubel zo laten; het past bij het raam.
Qua handdoeken hou ik juist van leuke kleurtjes (wel éénkleurig) en zou voor appeltjes groen, lila/paars of een mooie aqua-blauwe tint gaan (of allemaal en dan per kleur wisselen :D ).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:26

Janine1990 schreef:
Ben erg benieuwd naar de set Karijn! In de tuin hoort het toch een beetje laag? Althans, een loungeset...

M'n ouders hebben van die wickerstoelen, de standaard kussens zijn daar ook niet dik genoeg. Die hebben er gewoon extra kussens op gelegd. Misschien is het in een bank ook leuk om gewoon veel verschillende kussentjes op te gooien?

Ik heb al verschillende kussentjes en van die simpele fleeceplaids maar ik ga eens neuzen voor dikke kussens