Hmm de aanbiedingen van de ah voor volgende week heb ik vrij weinig aan. Ik heb helaas geen vriezer en meestal heb ik dan maar 1 product nodig anders krijg ik het niet op:(.
Oeh dat lijkt me lastig om geen vriezer te hebben. Vries behoorlijk wat in altijd.
Anoniem
Geplaatst: 04-10-15 23:25
Alwiene ik ben gek op kleine blikken struik met extra veel extra ingemikte vermicelli , familietrekje blijkt het heet Ome Jan soep in de familie haha
Zonder vriezer zou ik wat missen , ik zet hem straks voor de winter het hok buiten in dan kost hij ook gelijk minder . Dan heb ik nog meer ruimte in de keuken
Ik ben van de tomatensoep. Liefst met een boterham met kaas om erin te dopen. Haha. Vriendin is van de erwtensoep, liefst vers maar voor een snelle hap voldoet zo'n zak van ah ook prima. Nou ik erover nadenk die zijn net op! Misschien toch maar even twee zakken Unox snert halen in de aanbieding van de week. (En daarmee ben ik weer keurig terug ontopic )
Yup Hollandse erwtensoep 2 zakken voor 1.84. Wij hebben sinds een poosje een anti folder sticker op de brievenbus. Bevalt uitstekend, ik heb ze toch allang online bekeken voordat die folder hier is.
elenaMM77
Geplaatst: 05-10-15 00:54
Rebecca schreef:
Struik kippensoep is perfect , ben geen groentemens en dat zit er amper in.
Snert is unox of vers , verder unox soep uit zak mosterd wel lekker
zelf maken, dan is ie ook nog eens voedzamer en gezonder en heb je uiteindelijk meer waar voor je geld..
snert vind ik bijna nooit lekker, zeker niet uit blik, pak of zak.. vreselijk meelderig ..
tot ik bij de Poiez een demo zag waarbij spliterwten in de aanbieding waren.. En zoals altijd rook het heerlijk.. Dus ik pak zo'n bakje in de verwachting dat ik na 1 hap geen tweede meer hoef (die ene is dan echt lekker, maar van de 2e wordt ik misselijk).. Maar ik blijk dus prima overweg te kunnen met niet ingeblikte/zakte erwtensoep..
sindsdien maak ik enkele malen per winter een flinke pan erwtensoep, die heel wat beter gevuld is dan een blik .. kosten zitten vooral in het en vlees (gebruik meestal mergpijp spek, karbonades en worst om het af te maken) en maak 5-7 liter in 1 keer.
soep staat een paar uur op, maar als je het vuur maar laag houdt dan heb je er geen omkijken naar, hooguit een keer of twee afschuimen, of de soep aan het eind gewoon even passeren door een theedoek.
van het weekend nog een grote pan kippensoep gemaakt.
4 kippenbouten en een onsje kipfilet (later toegevoegd voor extra vlees), de laatste was 3 minuten in stukken snijden..
pan vullen met water: 1 minuut pak kippenbouten openen:10 seconden, omdraaien boven de pan 10 seconden. naar het gas terug om het laag te draaien: 20 seconden. 2 maal vlees checken: 40 seconden vlees eruit hengelen en in een vergiet laten afkoelen: 2 minuten (valt nog wel eens tegen lol).
kip uitpluizen/shredden en toevoegen: 10 minuutjes (geinig werkje)
totale tijd bezig kleine 20 minuten (op je dooie akkertje).. totale tijd koken, ongeveer 1.5 uur.
water in de wasbak zetten, pan in het water zetten> 1.5 uur wachttijd.. soep in bakjes van de chinees overscheppen en in de vriezer zetten en ongeveer een liter apart houden om in 2 dagen lekker weg te eten.
valt best mee.. ik dacht vroagahhh ook altijd dat het veel tijd kostte, inmiddels hoef ik vrijwel geen soep uit pakjes en blikjes meer.. alleen ongebonden soepen omtoveren in roomsoepen, zonder dat er aardappels of andere natuurlijke bindmiddelen inzitten om de room te dragen, heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Ik maak ook altijd zelf soep Tomaat is hier favoriet Heb daar 15 recepten voor geloof ik Verder maak ik nog weleens spruitjes soep. Die is met 40-50min klaar. Kost echt geen moeite eigenlijk. Bruine bonensoep ben ik ook altijd binnen een uurtje klaar mee.
Champignon soep doe ik ook weleens, alleen vind ik room soepen altijd lastig met de roux. Is wel een klein beetje een precies werkje. Maar volgens mij kan het tegenwoordig ook prima met kookroom. Zo maak ik mijn sauzen in ieder geval wel vaak. Scheelt wel een hoop.
elenaMM77
Geplaatst: 05-10-15 10:41
aardappelsoep is ook erg lekker.. vooral met 1-2 personen ideale manier om van de overgebleven aardappels af te komen.. beetje kookroom erbij, uitgebakken spekjes, wat geraspte kaas en wat bieslook..
heb je maar een klein kommetje van nodig om een lekkere lunch te hebben of een klein voorafje voor het avondeten.
voor roomsoepen neem ik dan meestal toch maar een zakje als basis.. meestal lente ui soep, de lenteui is daarin niet overheersend en je kunt m makkelijk transformeren in iedere andere gewenste soep... Broccolisoep of bloemkoolsoep bijvoorbeeld.. heerlijk..
Ik gebruik altijd crème fraiche om een soep romig te maken. Dik krijg je hem er niet mee maar wel lekker romig
elenaMM77
Geplaatst: 05-10-15 13:10
crème fraiche gebruik ik meestal om m af te maken, idd romiger op smaak. of in het geval van aardappelsoep juist een dotje sour creme of yoghurt (zuur is zo lekker in combi met aardappels
Ik maak ook wel eens een grote pan snert, maar ik lust het zelf niet Trouwens voor het invriezen van soep: Doe het in diepvrieszakjes per portie/2 porties en leg ze in een ovenschaal tijdens het invriezen. Daarna kun je ze eruit halen en ze mooi opstapelen in de vriezer!
Siamsmeesje
Geplaatst: 05-10-15 15:49
Speciaal voor het invriezen van soep bewaar ik altijd de grote bakken van de chinees. Die dingen zijn diepvries en magnetron-bestendig, handig stapelbaar en in de grote bakken kan je zo een liter kwijt.
Maar ook hier wordt alle soep zelf gemaakt (alleen niet gezeefd ). Eenmaal gewend om alles zelf te maken, smaken veel kant-en-klare dingen niet meer. Gebonden soepen maak ik trouwens door een bescheiden roux te maken, en dan af te werken met pure slagroom of kookroom. Afhankelijk of ik voor de smaak ga of voor gezond
Al heel wat leuke tips gelezen Diepvries is zo handig!
Hoeveel geven jullie eigenlijk uit aan voeding en huishoudproducten (shampoo, vaatwastabletjes etc) per maand per persoon? Ik las op internet dat er gemiddeld 200 euro/pers aan voeding wordt besteed. Prijs zou ook wel afhangen van gezinssituatie. Al denk ik dat veel gezinnen hier ruim boven zitten, zonder het zelf te beseffen.
Siamsmeesje
Geplaatst: 05-10-15 16:11
Die 200 euro haal ik echt niet per maand. Dan ben ik in no time failliet met mijn bescheiden inkomen Gemiddeld zit ik tussen de 30 en 40 euro per week. Mede door mijn dieet, en soms dingen vooruit inslaan schommel ik daartussen. Maar ik heb daarnaast soms ook weken waarin ik nog geen 20 euro uitgeef. Dus al met al zit ik pakweg rond de 30-35 euro per week, zo'n 120 euro per maand voor mijn dagelijkse benodigdheden.
Ik heb speciale diepvries/magnetron bakjes gekocht. Was ooit ergens eens aanbieding en heb toen iets van 20 bakjes gekocht voor ik dacht 10 euro. Heb verschillende maten. Erg makkelijk en fijn om op te stapelen. Niet dat ik veel invries Maar het gaat om het idee Moet nog steeds wennen dat ik nu een grote vriezer heb
Wij geven aan alleen eten al 50euro per week uit. Dit is dan alleen van maandag tot vrijdag. In het weekend gaat het anders bij ons. Wij zijn met 3 personen
Ik pin 50 euro per week. Red ik het altijd mee en daar moet ik ook schoonmaakspullen etc van kopen. Zou het ook nog wel naar 40 of 35 euro kunnen brengen maar vind 50€ een mooi bedrag.
xFioon
Geplaatst: 05-10-15 20:26
Ik vries alles in in van die diepvries zakjes met zo'n zip sluiting, ideaal, neemt nog minder ruimte in dan bakjes